2023-07-15, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Varför bytte Sofi namn?
Ok att man byter efternamn om man gifter eller skiljer sig, men att ändra förnamnet också (och då bara lite grann från Sofia till Sofi) är väl inte så vanligt, eller?

Har vi fått bekräftat att det var Sofi i bilen?
Eller är vi fortfarande inne på att det kan vara mormor?
Eller farmor för den delen kanske..?

Vart kommer bilden på Sofi ifrån?
Någon som kan länka själva sidan den finns på?

Hon ser ju fruktansvärt grym och opålitlig ut.
Citera
2023-07-15, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ullabella747
Nej! Fel person! MGM stavar Sofi och bor i skinnskatteberg. Den du tror bor 35 mil därifrån och stavar Sofie.

Ok! Tack för klargörande!
Citera
2023-07-15, 21:02
Medlem
Hennes hals ser konstig ut, hade hon Struma?
Citera
2023-07-15, 21:03
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekaps
Gör man det även gentemot de vuxna man delar hushåll med?
Nu menar jag om vapnen är inlåsta i ett vapenskåp att till ex. ens partner inte får veta var nycklarna finns?
Ja, makar som båda innehar vapenlicens och är sammanboende skall inte ha tillgång till varandras vapen. Man får ha två skåp.
Citat:
Ursprungligen postat av Cess72
https://www.fagersta-posten.se/2023-07-15/misstankta-mordvapnet-pistol-som-tillhor-anhorig-till-de-doda

Verkar vara fastställt att vapnet tillhör anhörig som tidigare misstänkts i tråden!
Ja det framgår i tråden att vapen tillhör sambo/make, mkt tråkigt och jag kan inte undgå att tänka att detta var S sätt att straffa honom lite exytra på.
Citera
2023-07-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Pappa i Sala sköt ihjäl sina barn.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7l8064/polisen-efter-morden-i-sala-vi-har-pappans-film

Ja men frågan var ju KVINNOR i Sverige som skjutit sina barn!
Citera
2023-07-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av btcbull2019
Du antyder alltså att en Pappa, som precis förlorat sina två barn genom att Mamman begår dubbelmord, är en våldsam partner? Du vet inget om detta fall.

Att du inte skäms.

Det finns i stort sett samma drivkrafter bakom barnamord oavsett kön, statistiskt. Gemensamt är att det ofta finns en övergripande konflikt mellan Mamman/ Pappan och att man dödar barnen pga denna konflikt för att straffa andra parten. Men du skriver inte samma sak i forumet om Tinitins Mamma, att hon bar ansvaret efter Tintins död.

Det är enbart fördummande att läsa, och implicerar att gravheten i morden på barn som dödas av sin Pappa är högre, än om Mamman gör det. Vidrigt.

Men är du totalt lobotomerad eller människa? Nej? Jag har inte sagt att det är så det var. Jag pratar om statistik och det faktum att man inte kan motsätta sig den, att OM fallet skulle vara så att våld i nära relationer orsakat döden så är det med största sannolikhet mannen som drivit kvinnan till att göra det, inte att kvinnan misshandlat/förgripit sig på barnen och sen av oklar anledning tagit livet av sig själv och ungarna?

Och självklart har jag inte suttit på varenda jävla tråd och kommenterat liknande. Jag är inte inne på det här inceluösa jävla forumet varje dag och runkar upp den till kvinnohat och rentav imbecilla teorier och svar.
Citera
2023-07-15, 21:05
Medlem
ErlingP75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
meh…

en mamma mördar sin bebis var 15 minut i sverige. att de några gånger per år även skjuter sina barn i ett utökat självmord känns tämligen ointressant , det är endå inte 1880 där vi tog fasta på och låste in bebismördare i sverige

Nej men snälla du, ta och lugna dig. Abort, missfall och gå på toa efter sex räknas inte som mord. Ren och skär lögn från din sida.
Citera
2023-07-15, 21:07
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Länka mig ett enda fall där en kvinna har användt skjutvapen för att ta livet av sig själv och sina barn. Idiot

Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Pappa i Sala sköt ihjäl sina barn.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7l8064/polisen-efter-morden-i-sala-vi-har-pappans-film

Tack, fast vi ville veta fall där kvinnan använt skjutvapen
för att döda sina barn och sig själv - och jag lade till: i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor
Ja, makar som båda innehar vapenlicens och är sammanboende skall inte ha tillgång till varandras vapen. Man får ha två skåp.

Ja det framgår i tråden att vapen tillhör sambo/make, mkt tråkigt och jag kan inte undgå att tänka att detta var S sätt att straffa honom lite exytra på.

Bra att veta för alla som inte vet det!
Grymt för pappan allting........ han blir väl ansvarig på den punkten då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Ni drar slutsatsen att det handlar om mord med självmord, men det kan faktiskt vara så att det varit läckage från avgasröret/grenröret som gjort att det kommit in giftiga ämnen.
Det kan även vara så att dom råkat trycka på "friskluft" avstängd.
Det händer ju tyvärr ibland.
Jag vill minnas att det hände i Jönköping för några år sedan.

Men läs trådjäveln innan du kommenterar för helvetet.
Finns artikel i Aftonbladet och hela den biten, saker är konfirmerade osv.

Var du en sån som skrek rakt ut i klassrummet också eller?
Citera
2023-07-15, 21:09
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Länka mig ett enda fall där en kvinna har användt skjutvapen för att ta livet av sig själv och sina barn. Idiot

Diane Downs exempelvis, men visst är det extremt ovanligt.
Citera
2023-07-15, 21:09
Moderator
Dr Kings avatar
Frågan är om detta innebär att Y-namnet Jimmy kommer att kunna fortsätta med sitt halvkriminella leverne och allt fokus kommer att läggas på Sofis mentala ohälsa.

Skinnsberg är ju väldigt litet så ”alla” där lär ju veta vad Jimmy har pysslat med. Nu väntar man bara att de skall komma till tråden med en rapport.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in