2023-07-15, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingP75
Jag betvivlar att det har varit nån form av tortyr inblandat.
Däremot en gärning som görs i panik kan nog bli ordentligt obehaglig.
Det finns ju ingen möjlighet att skjuta båda barnen samtidigt. Och det säger sig självt att panik troligtvis uppstått och kanske har några skott inte varit direkt dödande.
Mängden blod och små barn gör det hela troligtvis som taget ur en skräckfilm.
Lider med de anhöriga som ska leva vidare med detta.
Stämmer det att personen flippade pga otrohet är det oerhört grovt.
Det är grovt redan om de varit utsatta för regelbunden misshandel av närstående. Men att reagera på detta vis pga otrohet är vrickat på ogreppbar nivå.

Och de som skriver att svenskar är värre än invandrare på att ta ihjäl sina barn. Betänk hedersmord och var sedan tyst är du snäll.

Det är jämt skägg mellan batnsmördares etnicitet skulle jag tro.

Var hon minsta mänsklig, så hade de somnat i bilen när hon sköt dem.
Citera
2023-07-15, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av btcbull2019
Skjutvapenvåld är ovanligt oavsett kön i barnamord. Vad är det du vill ha sagt?

Ett svar på den som påstod att det inte alls var ovanligt att kvinnor skjuter sina barn!

Det är inte vanligt bland män heller men vanligare. Det är även mer ovanligt att kvinnor använder skjutvapen för att ta sitt eget liv än män. Det är ingen åsikt och ligger ingen värdering i det bara ett faktum. Har själv en farbror som tog sitt liv med gevär.
Citera
2023-07-15, 20:37
Medlem
B3cks avatar
Varför bytte Sofi namn?
Ok att man byter efternamn om man gifter eller skiljer sig, men att ändra förnamnet också (och då bara lite grann från Sofia till Sofi) är väl inte så vanligt, eller?

Har vi fått bekräftat att det var Sofi i bilen?
Eller är vi fortfarande inne på att det kan vara mormor?
Eller farmor för den delen kanske..?

Vart kommer bilden på Sofi ifrån?
Någon som kan länka själva sidan den finns på?
Citera
2023-07-15, 20:38
Medlem
Citat:
Intressant att se relativiseringarna som har varit gällande att det är pappans fel tidigare.

Mamman som skulle förlora vårdnaden som dödade sina barn på spåret i Hässleholm var tydligen "förtryckt" av sin man t ex. Vilka skäl är giltiga för att lägga över ansvaret på pappan? Listan kan göras lång. Många män vet hur psykiskt labila många kvinnor är, men det finns ingen debatt.

Uppenbart att det finns en genusbias i debatten. Dessa sympatier har inte Luleåpappan fått t ex.

Resultatet är detsamma.

OM det nu skulle visa sig att det är en hämnd på mannens otrohet så är det väl ingen ens i detta forum som uttryckt att det skulle ursäkta modern?! Att mörda sina barn som en hämnd är i mina ögon det absolut värsta man kan göra, kön spelar absolut ingen roll då!

Fallet med mamman på spåret är något HELT annat. Dom var i skyddat boende och det var dokumenterat att mannen förföljt, förtryckt och misshandlat dem.
Citera
2023-07-15, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tor-Odensson
@Inkentinken
Det är du som inte är påläst. Finns många kända fall/exempel där en mamma/kvinna använder skjutvapen och mördar sina barn. Angelica Vasquez mördade sin man, barn och sig själv 2013:

https://murderpedia.org/female.V/v/vazquez-angelica.htm

https://www.nbcdfw.com/news/local/four-bodies-found-in-mesquite-home-four-days-after-911-call/2122233/

Ja nu gällde min diskussion i Sverige!
Citera
2023-07-15, 20:41
Medlem
ErlingP75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Säkert tanken, men vem vaknar inte av ett pistolskott?
Citera
2023-07-15, 20:41
Medlem
Klarabella79s avatar
OM det nu stämmer om otrohet så känner jag då en sådan avsky mot mördaren. Sen att sänka sig sååååå lågt för en otrogen råtta? Är inte ens liv och barnens liv mer värt än en som doppar snoppen i varje hål?

Men visst kanske tillsammans med psykisk ohälsa så.. Men av kallblodig hämnd? Nej!

Jag som kvinna skulle ALDRIG sjunka så lågt för en make eller ex för den delen att jag tar mitt liv eller mina barns. Tvärtom hade nog hittat på något annat som slår där det gör ondast (INTE förbjuda umgänge eller hindra barnen att träffa pappan).
Citera
2023-07-15, 20:45
Medlem
Tor-Odenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Citat:
Ursprungligen postat av ErlingP75
Säkert tanken, men vem vaknar inte av ett pistolskott?

De kan ju ha varit nedsövda, drogade, medvetslösa, kolmonoxidförgiftade när det kommer till bilar och sånt, och då behöver man inte nödvändigtvis eller alltid vakna av ett pistolskott
Citera
2023-07-15, 20:49
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STRANDVAGEN15
Orsaken är otrohet som Sofi ej kunde hantera.

OK. Ja, det motivet förekommer ju ibland. Finns till och med ett antikt grekiskt drama om det: Medea som mördade sina egna söner med Jason, när Jason hade varit otrogen och nu ville skilja sig och gifta om sig med den andra kvinnan: en ung, vacker prinsessa... Först mördade Medea dock prinsessan/rivalen, och det verkar inte ha hänt i Skinnskatteberg?

Så sorgligt. Om hon hade hållit hatet inom rimliga ramar, som alla andra kvinnor OCH män som upptäcker att de blivit bedragna, så hade hon inte tänkt så mycket mer på det om ett halvår, livet skulle ha återgått till det normala, och hon skulle ha haft sina barn att leva för. Måste ha varit en impulshandling. Kanske hade hon inte ens gjort det, om hon inte haft tillgång till vapen? Detta är ju en orsak till att samhället vill kontrollera skjutvapnen: har man ett skjutvapen så går det för lätt att begå en impulshandling. Det finns andra sätt att mörda barn, men det tar längre tid, blir mer meckigt, barnen hinner lida och det vill man som mamma (eller pappa) inte...
Senast redigerad av Merwinna 2023-07-15 kl. 20:55.
Citera
2023-07-15, 20:49
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Du har fel! Det är inte slls ovanligt med kvinnor som förövare i sånt här.
DU är alltså pissluffaren
Länka mig ett enda fall där en kvinna har användt skjutvapen för att ta livet av sig själv och sina barn. Idiot
Citera
2023-07-15, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandguld
Heter inte hennes man Martin?

Nej! Fel person! MGM stavar Sofi och bor i skinnskatteberg. Den du tror bor 35 mil därifrån och stavar Sofie.
Citera
2023-07-15, 20:52
Medlem
Citat:
Intressant att se relativiseringarna som har varit gällande att det är pappans fel tidigare.

Mamman som skulle förlora vårdnaden som dödade sina barn på spåret i Hässleholm var tydligen "förtryckt" av sin man t ex. Vilka skäl är giltiga för att lägga över ansvaret på pappan? Listan kan göras lång. Många män vet hur psykiskt labila många kvinnor är, men det finns ingen debatt.

Uppenbart att det finns en genusbias i debatten. Dessa sympatier har inte Luleåpappan fått t ex.

Resultatet är detsamma.

Män har väl genom alla tider sagt att kvinnor är psykiskt instabila och även nekat kvinnor jobb, egen ekonomi osv pga det och mkt annat. Män är överrepresenterade i våldsbrott så det är väl inte så konstigt att det är det man antar om det statistiskt är det mest troliga så hur är det en genusbias?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in