2007-09-30, 01:32
Bannlyst
Helsingborg:

Killen som blev avrättad mitt på öppen gata i centrum, knutpunkten, 15.00 på eftermiddagen.

En modern klassiker, hände för nån/några veckor sen, finns en fet tråd om det i "Kriminella nätverk & brottslighet"
Citera
2007-09-30, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mizz Skåne
sen en fråga.. en god lite äldre tjejkompis till mej.. blev nånstans på 90-talethuvudvittne i ett mord på sj tåget.. hon satt bakomoch resenärerna /offret framför henne,,, en som va lite tokig såg lite stressad ut.. frågade dom där framme vad är klockan? killen svarar mannen hugger skär av han halsen på plats.. Minns någon nåt mer om detta..

han hoppa ut på nästa station och jag tror polsen tog homnom dör
sas sen i rätten att när han fråga va klockan va.. fick han för sej att den dääära killen tror att jag va bög!!!!!!!!!! p syckoooo

Jo efter att ha sållat bland dina ord och bytt ut och ersatt lite av bokstäverna i din text så...

Jo, kommer ihåg det lite vagt nu när du skriver om det, men minnet är dåligt så härifrån får du ingen vidare information om dådet.
Citera
2007-09-30, 01:54
Medlem
Mizz Skånes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Någon som kommer ihåg "hammarmordet" i Helsingborg?
En man smög in till sin svärson och slog ihjäl honom med en hammare. Svärsonen hade under lång tid torterat hans dotter.
Det skrevs en hel del om det här då det hände men jag kommer inte ihåg när det var.
D VA I HELSINGBORG DET HÄNDE.. jag bodde huset breve på den tiden.. lekte mycket me barnen.. han ska tydligen ha brötit armen på brossan hans barn när han va 5 månader, så hennes pappa fick nog.. mamman o pappan la sömnmedel i hans kaffe o bröt sej in typ.. morfar gåt fram o dödar han med en hammare...
Citera
2007-09-30, 01:57
Medlem
Mizz Skånes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assassin_No1
Jo efter att ha sållat bland dina ord och bytt ut och ersatt lite av bokstäverna i din text så...

Jo, kommer ihåg det lite vagt nu när du skriver om det, men minnet är dåligt så härifrån får du ingen vidare information om dådet.
minns du stad? ja jag va lite trött när jag skrev.. sorry!
Citera
2007-09-30, 11:09
Medlem
Citat:

Har precis för mig att det hände på tåget mellan malmö-sthlm , ihöjd med alvesta nånstans...men jag kan ha fel.

Kanske blandar ihop det med ett annat mord som begicks på en toalett i väntsalen i alvesta för en 4-5 år sedan. det var en man, alkis, som knivade sin sambo på toan. En riktigt blodig historia var det iaf...
Citera
2007-09-30, 16:19
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
minns du stad? ja jag va lite trött när jag skrev.. sorry!

låter som nått som hände på ett tåg mellan västerås och eskilstuna...en student fick psykbryt och skar halsen av snubben som satt mittemot
Citera
2007-09-30, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
låter som nått som hände på ett tåg mellan västerås och eskilstuna...en student fick psykbryt och skar halsen av snubben som satt mittemot

Ja fasen, vill också minnas att det var i Eskilstuna krokarna.
Citera
2007-09-30, 17:51
Medlem
Mizz Skånes avatar
Citat:
Ja fasen, vill också minnas att det var i Eskilstuna krokarna.

d låter bekant.. fan, ja minns inte.. en gammal vän till mej va huvudvittne i rättegången hon satt bakom.. hon sa han va helt sjuk! tydligen hade mannen som blev mördad en väldig otur, då mördaren tydligen kunde valt vem som..
motivet va som sagt nojjan över att nån trodde han va bög..
Citera
2007-09-30, 19:56
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
sen en fråga.. en god lite äldre tjejkompis till mej.. blev nånstans på 90-talethuvudvittne i ett mord på sj tåget.. hon satt bakomoch resenärerna /offret framför henne,,, en som va lite tokig såg lite stressad ut.. frågade dom där framme vad är klockan? killen svarar mannen hugger skär av han halsen på plats.. Minns någon nåt mer om detta..

han hoppa ut på nästa station och jag tror polsen tog homnom dör
sas sen i rätten att när han fråga va klockan va.. fick han för sej att den dääära killen tror att jag va bög!!!!!!!!!! p syckoooo

Din goda vän kanske kan fylla i luckorna?
Citera
2007-09-30, 20:20
Medlem
Slumlords avatar
Det skedde ett sådant mord på tåget mellan Eskilstuna och Västerås hösten 1997 (är jag ganska säker på att det var) och jag gissar att det är det det syftas på? Det var en student, hemmahörande i Västerås men studerande i Eskilstuna, som betedde sig märkligt på tåget. Som tidigare inlägg redvisat så virrade han runt i vagnen innan han frågade en manlig resenär var klockan var. När mannen svarade tackade studenten genom att skära halsen av mannen. Sedan hoppade han av i Kvicksund där han greps.
Citera
2007-10-01, 02:04
Medlem
Mizz Skånes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Din goda vän kanske kan fylla i luckorna?

jo men vi har ingen kontakt mer.. minns bara att jag va chockad när hon pratade om det.. o vi vågade inte fråga för mycket då hon själv mådde så dåligt med huvudvittne o sånt
Citera
2007-10-01, 10:19
Medlem
gamereactors avatar
Citat:
D VA I HELSINGBORG DET HÄNDE.. jag bodde huset breve på den tiden.. lekte mycket me barnen.. han ska tydligen ha brötit armen på brossan hans barn när han va 5 månader, så hennes pappa fick nog.. mamman o pappan la sömnmedel i hans kaffe o bröt sej in typ.. morfar gåt fram o dödar han med en hammare...

var inte det rätt så nära Jönköpingsgatan??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in