2023-07-15, 17:07
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Munkustrap
Letar å letar men hittar inte den uppgiften. Tacksam för två siffror bara.

1 år och 3 år
Citera
2023-07-15, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Källa på de?
https://sverigesradio.se/artikel/fynd-har-hittats-i-bilen-dar-tre-personer-patraffades-doda?fbclid=iwar3cigj_sdohbvbi3i9acebwujeqxxqd uybxmvcyr2zz4-gatckpu1sdzrw
Citera
2023-07-15, 17:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av starfive
Man kan ju också verkligen förstå att hon inte litar på att samhället skulle ta ansvar för barnen med tanke på hur illa det går för socialtjänsten nuförtiden att skydda barn... Sverige är ju katastrof när det gäller att hjälpa och skydda barn

ja det är sant tyvärr. Men är det än så länge bara en spekulation att hon var våldsutsatt?
Citera
2023-07-15, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Munkustrap
Letar å letar men hittar inte den uppgiften. Tacksam för två siffror bara.

1&3 år
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
tyvärr är jag inte förvånad att de prioriterar invandrare, landet blir mer och mer PK. Så sjukt!!
Det är tyvärr så det ser ut, jag försöker göra det jag kan men det är ju socialen bestämmer med skyddslgh och till viss del polis om anmälan finns och brott styrkts och med besöksförbud etc.
Finns även andra områden som blir lidande, i Sverige ska varje barn tex ha rätt till stöd i skolan men många svenska barn får inte det stöd de behöver då invandrarbarnen behöver det mer. Sorglig situation i Sverige där deras egna folk inte får den hjälp de behöver. Tyvärr så har vänsterfolket gjort det att minsta lilla påpekande så skriker folk rasist! Jag ser dock ett visst uppvaknande även om så där 30år för sent. Men det där med att vita kvinnor inte får samma hjälp som mörka invandrare och då främst muslimer har jag inte sett någon annan belysa. Tragiskt. Jag försökte kontakta media om detta för ca två år sedan men ingen svarade ens. Antar det var för rasistiskt enligt deras PK-agenda.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Kan vara så men kan också vara (kommer få hatare nu)… Att pappan kanske är våldsam, kanske tafsat på barnen ich hon VET att om hon skiljer sig kommer det ta år OM hon får enskild vårdnad och barnen är så små så dom kan inte förklara riktigt vad som försiggår under umgänget. Så barnen kommer få stå ut med det länge innan de kan själva fatta och berätta. Hon kommer tvingas genom familjerätten att lämna över barnen till förövaren. Vägrar hon så kan hon förlora hela vårdnaden och han får då fritt fram..

Så enda utvägen hon ser är att avsluta deras plåga och sitt eget liv. För har hon ihjäl honom så kommer hon hanna i fängelse= barnen tas ifrån henne till gud vet vilken familj. Tar hon sitt eget liv= hamnar barnen hos honom. Så hon avslutat allas liv i desperation.

Jag vet inte och inte någon annan heller, inte ens deras närmaste. För ingen av oss bor 24/7 med dom och vet vad som sker/skett bakom deras dörr. Oavsett så kommer han att komma undan då det nu inte finns bevis. Han kallas sörjande fader.

Det var inte någon dålig hitte på.

Då har jag ett alternativ

Mamman är tafsare och våldsam, pappan vill skiljas, mamman vet att då får han barnen och hon får inte tafsa på dem något mer eller slå sin man.

Fylld av desperation väljer hon att ta sitt liv och döda sina barn eftersom hon vet att hon aldrig mer får slå sin man eller tafsa på sina barn.

Men ska ge dig en chans, har du något belägg för dina fantasier?
Citera
2023-07-15, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
ja det är sant tyvärr. Men är det än så länge bara en spekulation att hon var våldsutsatt?
Ja än så länge men det kommer säkert komma såvida det inte mörkas eller om hon är mentalt sjuk, men hade hon varit det så hade hon ju knappast haft barnen om hon inte höll dem borta från förskola och BVC för dessa myndigheter är väldigt bra på att identifiera riskfamiljer.
Citera
2023-07-15, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faxze
https://sverigesradio.se/artikel/fynd-har-hittats-i-bilen-dar-tre-personer-patraffades-doda?fbclid=iwar3cigj_sdohbvbi3i9acebwujeqxxqd uybxmvcyr2zz4-gatckpu1sdzrw

Tycker mest det låter som att han stammar till på ordet barn vilket gör att de ev kan låta så. Men han säger ju barnen
Citera
2023-07-15, 17:13
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Det var inte någon dålig hitte på.

Då har jag ett alternativ

Mamman är tafsare och våldsam, pappan vill skiljas, mamman vet att då får han barnen och hon får inte tafsa på dem något mer eller slå sin man.

Fylld av desperation väljer hon att ta sitt liv och döda sina barn eftersom hon vet att hon aldrig mer får slå sin man eller tafsa på sina barn.

Kan vara så också. Som sagt alla spekulerar här och varken jag eller du eller någon annan här vet till 100. Men statiatiken säger tvärtom än ditt.
Citera
2023-07-15, 17:15
Medlem
RaWPuNdiShs avatar
Citat:
Kan vara så också. Som sagt alla spekulerar här och varken jag eller du eller någon annan här vet till 100. Men statiatiken säger tvärtom än ditt.

Statistik är inte sanning?
Citera
2023-07-15, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Tycker mest det låter som att han stammar till på ordet barn vilket gör att de ev kan låta så. Men han säger ju barnen
han säger ju barnbarnen? klippte ut endast den delen. https://streamable.com/xdoqdk
Citera
2023-07-15, 17:16
Avslutad
Citat:

Vilken statistik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in