Citat:
Ursprungligen postat av
sykkelpump
Om det stämmer och det dessutom stämmer att hon jobbat där.
Kan hon ha förlorat jobbet och det bidragit till hennes tragiska beslut?
Annars kan man ju tycka att företaget varit väldigt snabba att ta bort hennes bild och koppling till företaget.
Jag är inte helt säker på exakt var det skedde. Men det verkar ha skett någonstans där hennes gamla arbetsplats ligger.
Eller, hon hade nog kvar sin anställning fram till dess att hon avslutade sitt och sina barns liv i bilen.
Citat:
Ursprungligen postat av
bearhugs
Får hoppas det är 100%, tex att de har en bank-id position, ett loggat samtal eller att han var med någon/några vid brottet. Jag kan svära på att resurserna är föga för snuten i denna trakt. Likaså distansen mellan 4g antennerna.. enheten bör vara ansluten till två för triangulering.
Jag känner verkligen med första patrull på plats. Att stöta på två småttingar sådär, bilder som är kvar ett tag i livet säkert.
Om nu snuten såg vinklarna av projektilerna och stänk samt kunde se att kvinnan inte hade rivmärken på händer etc. Och att ena barnstolen var i framsätet då är det ganska hög chans att hon gjorde det själv tänker jag. Men det vet ju inte än.
Polisen har full koll här. Och de skulle få ögonblickliga nationella utredningsresurser, om de på minsta sätt signalerade svårheter med tillräckligt manskap för att kunna utreda ärendet.
Den första patrullen på plats, såg relativt omgående vad som inträffat. Dessutom när polisen fick vetskap om vem de letade efter, hade de örnkoll på att hon hade tillgång till skjutvapen.
Vapeninnehav flaggas direkt, om polisen ska göra ett eftersök eller på annat sätt genomföra utredningstekniska åtgärder emot en sådan person.
Men den stressen, de sekunder polismännen hade när de gick sakta mot den stillastående bilen, och när de dessutom såg att det fanns minst en person som satt i bilen.
Då går pulsen nästan på max och adrenalinet sköljer genom kroppen. Maxstress och sedan ändå en lättnad att slippa bli beskjutna. Trots det fruktansvärda de fick se på platsen.