Citat:
Ursprungligen postat av
Parongatan
Att polisen och åklagaren redan nu går ut med att man starkt misstänker ett utvidgat självmord, beror naturligtvis på att Jimmy har ett hundraprocentigt alibi. Han kan ha varit i kontakt med polisen och uttryckt en stark oro för Sofis mentala hälsa.
Och att hon dessutom har med sig deras gemensamma barn i bilen, plus att vapenskåpet saknar Glocken, gör att polisen aktivt söker efter Sofi och barnen i familjens babyblå V50. De kan ha triangulerat Sofis telefon, och kunnat ringa in hennes position.
Polisen kanske har sett att bilen/telefonen varit i rörelse, för att sedan bli stående parkerad när Sofi avrättar barnen och sedan sig själv med det nykritade niomillimetersvapnet från Karl Olsson Shooting Sports.
Polisen kanske kom fram bara någon minut efter själva skotten och kan se hur kropparna i bilen fortfarande befinner sig i en avtagande tonus innan de hamnar i sin lägsta position inne i bilen.
Vilken mardröm för första patrull på plats. Att med dragna vapen, närma sig bilen. Adrenalinet på max och upprepade skrikande anmodningar att visa händerna.
Men de får inte se någon form av rörelse inne i bilen, för att ögonblicket senare, se hur bilen badar i blod och avlidna människor - varav två småttingar.
Att arbeta som polis, brandman eller ambulanspersonal i Skinnskatteberg lär ha varit en mindre angenäm upplevelse i torsdags..
Men, att hypotesen är ett utvidgat självmord, har sin naturliga förklaring i att polisen har en extremt bra koll på hur de olika huvudfigurerna i dramat, befunnit sig och hur de rört sig i tiden.
Hade Jimmys alibi haft minsta form av ens teoretisk lucka, hade han redan suttit häktad. Här VET man att Sofi skjutit barnen och sedan sig själv.
Får hoppas det är 100%, tex att de har en bank-id position, ett loggat samtal eller att han var med någon/några vid brottet. Jag kan svära på att resurserna är föga för snuten i denna trakt. Likaså distansen mellan 4g antennerna.. enheten bör vara ansluten till två för triangulering.
Jag känner verkligen med första patrull på plats. Att stöta på två småttingar sådär, bilder som är kvar ett tag i livet säkert.
Om nu snuten såg vinklarna av projektilerna och stänk samt kunde se att kvinnan inte hade rivmärken på händer etc. Och att ena barnstolen var i framsätet då är det ganska hög chans att hon gjorde det själv tänker jag. Men det vet ju inte än.