2023-07-14, 23:52
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvittervittra
Ja det är något i hela fallet som avviker. Som förälder och boende med barnen behöver man ju inte välja bilen som plats att begå mord och självmord. Barnen hade ju kunnat ligga nedbäddade i sina sängar. Sen hade hon kunnat välja att avsluta sitt eget liv hemma eller på annan plats. Det finns 100 sätt att döda små barn som är mindre aggressiva än att skjuta dom dessutom.
Om man nu ska välja metod så tror jag att pistol är ett av de bättre alternativen.
Att t.ex strypa eller dränka tar längre tid och tumult uppstår troligen.
Tabletter som är tillräckligt många och starka för att dö av kan vara svårt att få tag på och att få i barnen detta.
När det gäller vart man ska hålla till så är det nog inte så genomtänkt alla gånger.
När det väl händer kanske det sker plötsligt.
Senast redigerad av MeggieCleary 2023-07-14 kl. 23:54.
Citera
2023-07-15, 00:30
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Varför alkisar? Hur fick du den tanken?

De man känner till med missbruksproblem brukar vara rätt omdömeslösa med fyllespammande på nätet..

Eftersom man inte hittar fb, instagram mm, så va det bara en teoretisk gissning.
Alternativt, så stängdes deras fb konto så snabbt det kom till polisens kännedom.
Citera
2023-07-15, 00:39
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
Nu får du hejda. Kvinnan bodde i villa. Hade chefsjobb. Om hon inte skulle kunna sätta mat på bordet, så skulle hon ha satt sig själv i den sitsen, med skulder. Vilket inget tyder på.
Kom inte dragande med någon patetisk vals om fattigsverige.

Nej hon hade inte ett chefsjobb. Inte billigt att bo i villa nuförtiden med höjda räntor och elkostnader. I synnerhet om maken inte hjälper till ekonomiskt. Han verkar inte ens ha haft råd att betala för sitt eget skjutvapen. Skulle inte förvåna mig om allt ansvar för barn, hem, arbete och ekonomi låg hos mamman. Lägg därtill förlossningsdepression, sömnbrist, stress, ångest över livspussel så kan det sluta i tragedi.
Citera
2023-07-15, 00:41
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ingen aning om det här fallet, men spelmissbruk och det ekonomiska det kan föra med sig skulle nog potentiellt kunna utmynna i ett självmord följt av mord.
Önskar att det vore så, att de började med självmordet.
Att spelmissbruk ligger bakom många självmord, tror även jag.
Citera
2023-07-15, 00:56
Medlem
Beck86s avatar
Nåja. Jag tror starkt på att polisen stänger ner all form av media som knyter GM och anhöriga. Det kan ju inte vara en slump att man inte finner någon av dessa på internet eller fb.
Citera
2023-07-15, 00:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Sedan förstod jag inte vad du menar med omdömeslösa fyllespammande på nätet, hur hänger detta ihop? Vet du något som du vill dela med dig av som vi inte vet? Jag är inte så aktiv så det är ytterst sällan jag läser vad folk skrivit. De finns ett liv utanför nätet och där ser jag mest fylla och tjafs 😩😩😩

Nej. Verkligen inte.

Du skrev att det på något vis skulle vara en rimlig slutsats att de är alkisar för att de inte hittas på nätet. Vad grundar DU det på?

Jag har en del bekanta med missbruksproblematik - dessa brukar uppdatera massor när de t.ex är överförfriskade...

Men du tycker att de kanske är alkisar för de inte finns på nätet. Va? Varför skulle inte en alkis ha t.ex Facebook?!

Skitsamma. Handlar inte om detta ändå. Läste bara alla dina kommentarer här i tråden som varit lite naiva och snurriga, gissningar (jaa, man spekulerar här)

De finns nog inte på nätet för de inte vill.

Vet att många hoppat av Facebook i alla fall.

Vet ingenting om dessa två. Du är snabb på att dra udda slutsatser.
Citera
2023-07-15, 01:01
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvittervittra
Ja det är något i hela fallet som avviker. Som förälder och boende med barnen behöver man ju inte välja bilen som plats att begå mord och självmord. Barnen hade ju kunnat ligga nedbäddade i sina sängar. Sen hade hon kunnat välja att avsluta sitt eget liv hemma eller på annan plats. Det finns 100 sätt att döda små barn som är mindre aggressiva än att skjuta dom dessutom.

Kanske var hon orolig att de inte skulle bli hittade om det skedde i hemmet. Även om man tar självmord och dessutom dödar sina barn så vill man kanske inte att sina tre lik ska bli liggande i ett hus ett par veckor eller kanske månader.
Citera
2023-07-15, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Kvinnan med dottern, undrar om inte det var i Tyresö för några år sen.
Det som du tänker på som hände i Tyresö, det va vid parkeringen vid Flatenbadet, dom bodde i kärrtorp
Citera
2023-07-15, 01:10
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Nej. Verkligen inte.

Du skrev att det på något vis skulle vara en rimlig slutsats att de är alkisar för att de inte hittas på nätet. Vad grundar DU det på?

Jag har en del bekanta med missbruksproblematik - dessa brukar uppdatera massor när de t.ex är överförfriskade...

Men du tycker att de kanske är alkisar för de inte finns på nätet. Va? Varför skulle inte en alkis ha t.ex Facebook?!

Skitsamma. Handlar inte om detta ändå. Läste bara alla dina kommentarer här i tråden som varit lite naiva och snurriga, gissningar (jaa, man spekulerar här)

Jag läser vad folk skriver och bildar min uppfattning kring det. Sedan kan jag ibland skriva ogenomtänkta meddelanden beroende på hur vidare insatt jag är i ämnet.

Då är du mer insatt i det överförfriskade inläggen vad jag är. Jag har ett liv utanför Facebook och Flashen.

Jag säger - det hade kunnat vara alkisar.
Mer vet jag inte. Jag skulle inte köra 18 mil för att hitta bevisen. Men min efterforskning pekar på att familjen J inte nyttjar internet på det sättet som det flesta gör.
Där av min teori.
Citera
2023-07-15, 01:14
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
...

Om det nu är av intresse på något vis så tycks denne SJ ha haft Facebook en gång i tiden då man kan se att henens syster 2015 uppmärksammat henne på någon artikel genom att skriva hennes (dåvarande) namn i en kommentar till den posten. Varför hon gjorde sig av med sitt konto och när har jag ingen aning om.
Citera
2023-07-15, 01:18
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Om det nu är av intresse på något vis så tycks denne SJ ha haft Facebook en gång i tiden då man kan se att henens syster 2015 uppmärksammat henne på någon artikel genom att skriva hennes (dåvarande) namn i en kommentar till den posten. Varför hon gjorde sig av med sitt konto och när har jag ingen aning om.

Ooo... Intressant. Vad heter syrran?
Citera
2023-07-15, 01:27
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Ooo... Intressant. Vad heter syrran?

Inte för att vara besvärlig men jag vet inte riktigt om det skulle vara så snällt att publicera hennes namn här i tråden då hon inte tycks ha något som helst med det inträffade att göra, plus att det enda hon nämner om sin syster på Facebook är den där intetsägande kommentaren till en post från 2015.

Om nu någon däremot vill sätta sig och gräva på egen hand kan det väl nämnas att systern har deras pappas efternamn, vilket inte är något av de namnen SJ har haft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in