detta kommer nog ingen tro och många kommer nog tro att jag är galen men jag känner att jag ville dela med mig av min historia ändå även om jag kanske inte har rätt
för drygt 10 år sedan startade jag ett telefon märke telefonen började som en rätt enkel design med en unik funktion vitt ljus på baksidan som var menat att ersätta antenn linkerna, jag visade car pei detta och han följde mig på twitter samt sa att jag aldrig skulle ge upp mitt arbete han har sen avföljt, designen blev tillslut ett misslyckat märke jag kallade symetium, detta var ett projekt jag ville lyckas med men gav tillslut upp med för att det var omöjligt som många sa att det var
iallfall här är bilden jag visade samt hans svar
https://twitter.com/ZZCOOL/status/1551559168217194496
ingen perfekt design och heller inget otroligt unikt, denna bilden var min absolut första design kallade den då "zphone" men carl pei gillade den och efter detta så kom nothing phone, jag får nog aldrig veta om han inspirades att skapa nothing phone men han såg en design med vitt ljus på baksidan och gillade den, sen kom nothing, så oavsett om hur ideen kom så hade han sett något liknande innan nothing ens fanns, visst fanns det ljus på baksidan på telefoner men det var en del av innan 2005 men just detta såg han själv från mig och det är väldigt likt nothing phone i funktion och utseende.
för några år sedan betalade jag en person från kina att skapa dummies med rgb så jag har nog en video av en dummy som den i bilden som blinkar i olika färger, detta 2015
jag tror ingen kommer hålla med mig men jag känner att det fanns en chans att jag inspirerade honom iallafall lite