2023-07-13, 14:01
Medlem
Lämnar in till en pantbank dom kollar äktheten
Citera
2023-07-13, 14:12
Avslutad
Varför kräver du inte säljaren på ett äkthetsintyg eller att ni möts tillsammans hos en värderare du valt?
Citera
2023-07-13, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Varför kräver du inte säljaren på ett äkthetsintyg eller att ni möts tillsammans hos en värderare du valt?

Han har ett äkhetsintyg för Kaplans.

Men det är inte så svårt att fejka ett äkthetsintyg
Citera
2023-07-13, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saras1057

Pantbank?

Det är nog sista stället man går till med ett finare ur.
Men du är ju bara ett barn så du lär dig väl såsmåningom du med
Citera
2023-07-13, 18:46
Medlem
Citat:

Pantbank?

Citera
2023-07-13, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Pantbank?

Jaså säger du det? Detta är inte klockor som du har från ur och penn.

Om en person går in för att "panta" en 239k klocka tror du inte dom kollar 10 gånger mer noggrant? 😅 Tror du dom vill betala ut 180 tusen på en bra kopia? Du är så korkad så jag blir förvånad att du ens vet hur man skriver på flashback.
Citera
2023-07-13, 23:08
Medlem
Citat:

Om en person går in för att "panta" en 239k klocka tror du inte dom kollar 10 gånger mer noggrant? 😅 Tror du dom vill betala ut 180 tusen på en bra kopia? Du är så korkad så jag blir förvånad att du ens vet hur man skriver på flashback.

Ur&Penn vet du säkert mer om än mig.

Att Stampen ibland tar in ren skit är ingen nyhet. Ibland undrar jag ju om den som jobbar där är släkt med den som lämnar in?

Att sedan låta den som råkar jobba den dagen öppna min klocka och rikskera kebabsås I urverket...nej tack.
Men de som du gör affärer med kanske uppskattar en ickeauktoriserad pulare som garant?
Citera
2023-07-14, 07:10
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av peller
Ur&Penn vet du säkert mer om än mig.

Att Stampen ibland tar in ren skit är ingen nyhet. Ibland undrar jag ju om den som jobbar där är släkt med den som lämnar in?

Att sedan låta den som råkar jobba den dagen öppna min klocka och rikskera kebabsås I urverket...nej tack.
Men de som du gör affärer med kanske uppskattar en ickeauktoriserad pulare som garant?

"Att Stampen ibland tar in ren skit är ingen nyhet."

Exakt så är det.

Det förekommer falska klockor när pantbankerna visar förfallna panter på auktionsvisningar och när klockor säljs i pantbankernas "butiker".

Oftast tas dessa falska klockor diskret bort ur sortimentet innan de når köparna, efter påpekande från observanta spekulanter.

Jag skulle aldrig någonsin lita på ett utlåtande från en pantbank om äktheten på en klocka.

Jag skulle heller inte köpa klockor i investeringssyfte i en fallande marknad.
Man skall inte försöka fånga den fallande kniven, man skall plocka upp kniven när den ligger stilla på golvet.
Senast redigerad av trottwell 2023-07-14 kl. 07:17.
Citera
2023-07-14, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
"Att Stampen ibland tar in ren skit är ingen nyhet."

Exakt så är det.

Det förekommer falska klockor när pantbankerna visar förfallna panter på auktionsvisningar och när klockor säljs i pantbankernas "butiker".

Oftast tas dessa falska klockor diskret bort ur sortimentet innan de når köparna, efter påpekande från observanta spekulanter.

Jag skulle aldrig någonsin lita på ett utlåtande från en pantbank om äktheten på en klocka.

Jag skulle heller inte köpa klockor i investeringssyfte i en fallande marknad.
Man skall inte försöka fånga den fallande kniven, man skall plocka upp kniven när den ligger stilla på golvet.

Trevligt skrivet om fallande marknad.

Har du koll på att Hulken 116610lv har slutat att tillverkas? Så fallande marknad på Hulk är högst osannolikt
Citera
2023-07-14, 19:07
Medlem
Citat:
Trevligt skrivet om fallande marknad.

Har du koll på att Hulken 116610lv har slutat att tillverkas? Så fallande marknad på Hulk är högst osannolikt

Fram till för några år sedan, innan den nuvarande rolexhypen (som nu håller på att dö ut), kunde AD:s knappt sälja några Hulkar. De ansågs fula, knappt någon ville ha dem. Kunde ligga månader i montern innan någon nappade.

Jag skulle inte satsa några pengar på att Hulk kommer förbli väldigt åtråvärd. Bättre att investera i aktier om det är investera du är ute efter.
Citera
2023-07-15, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Fram till för några år sedan, innan den nuvarande rolexhypen (som nu håller på att dö ut), kunde AD:s knappt sälja några Hulkar. De ansågs fula, knappt någon ville ha dem. Kunde ligga månader i montern innan någon nappade.

Jag skulle inte satsa några pengar på att Hulk kommer förbli väldigt åtråvärd. Bättre att investera i aktier om det är investera du är ute efter.

Du kan inte mycket om klockor du. Ja fortsätt du investera i aktier och ISK konto 👍 du blir säkert lika "rik" och framgången som alla andra svenskar.
Citera
2023-07-16, 07:19
Medlem
Muppetys avatar
Lägg den i vatten eller nått, fejkklockorna tål väl inte vatten medan en äkta gör det?

Det var väl nått trick som lyxlirarna på Stureplan hade, att alla skulle lägga sina klockor i ett glas champagne så man kunde avslöja fejkare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in