Citat:
Ursprungligen postat av
Saras1057
Jaså säger du det? Detta är inte klockor som du har från ur och penn.
Om en person går in för att "panta" en 239k klocka tror du inte dom kollar 10 gånger mer noggrant? 😅 Tror du dom vill betala ut 180 tusen på en bra kopia? Du är så korkad så jag blir förvånad att du ens vet hur man skriver på flashback.
Citat:
Ursprungligen postat av
peller
Ur&Penn vet du säkert mer om än mig.
Att Stampen ibland tar in ren skit är ingen nyhet. Ibland undrar jag ju om den som jobbar där är släkt med den som lämnar in?
Att sedan låta den som råkar jobba den dagen öppna min klocka och rikskera kebabsås I urverket...nej tack.
Men de som du gör affärer med kanske uppskattar en ickeauktoriserad pulare som garant?
"
Att Stampen ibland tar in ren skit är ingen nyhet."
Exakt så är det.
Det förekommer falska klockor när pantbankerna visar förfallna panter på auktionsvisningar och när klockor säljs i pantbankernas "butiker".
Oftast tas dessa falska klockor diskret bort ur sortimentet innan de når köparna, efter påpekande från observanta spekulanter.
Jag skulle aldrig någonsin lita på ett utlåtande från en pantbank om äktheten på en klocka.
Jag skulle heller inte köpa klockor i investeringssyfte i en fallande marknad.
Man skall inte försöka fånga den fallande kniven, man skall plocka upp kniven när den ligger stilla på golvet.