• 1
  • 2
2023-07-13, 22:47
Medlem
tlcswes avatar
Jag såg häromdagen Netflix-serien om Spotify och då slog tanken mig att det inte hade varit helt omöjligt att göra en miniserie om Flashback-forum.

Det dramaturgiska i Spotifyserien var uppbyggd på att SonyBMG slogs mot Piratebay-grundarna. De framställde skivbolagen som bakåtsträvare och som räddare i nöden kommer Daniel Ek och försöker rädda skivbolagen och skapar en affärsmodell som är demokratisk för båda sidor.

Men om man då skulle göra en mini-serie om Flashback. Hur hade man kunnat bygga någon dramaturgi kring Flashbacks skapelse? Finns det några episoder i Flashbacks historia som hade kunnat bli en sevärd serie? Och vem hade spelat Jan Axelsson?
Senast redigerad av tlcswe 2023-07-13 kl. 22:51.
Citera
2023-07-13, 22:49
Bannlyst
Kanske blir det någon anonym rasist?
Citera
2023-07-13, 22:50
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Jag såg häromdagen Netflix-serien om Spotify och då slog tanken mig att det inte hade varit helt omöjligt att göra en miniserie om Flashback-forum.

Det dramaturgiska i Spotifyserien var uppbyggd på att SonyBMG slogs mot Piratebay-grundarna. De framställde skivbolagen som bakåtsträvare och som räddare i nöden kommer Daniel Ek och försöker rädda skivbolagen och skapar en affärsmodell som är demokratisk för båda sidor.

Men om man då skulle göra en mini-serie om Flashback. Hur hade man kunnat bygga någon dramaturgi kring Flashbacks skapelse? Finns det några episoder i Flashbacks historia som hade kunnat bli en sevärd serie? Och vem hade spelat Jan Axelsson?
Nån ny och okänd.
Citera
2023-07-13, 22:52
Medlem
Awkwardmans avatar
Han som spelar Keith i första Beckfilmen (första med Harber alltså)
Citera
2023-07-13, 22:56
Medlem
Dofternas avatar
Alexander Karim som Axelsson, manuset fokar på det vilda livet på Moderatorskontoret i New York. Blir action, naket och kokain, tänk Wolf Of Wall Street med en touch av dödsknarkarnazism.

Men vem spelar den sk "Carlbom"?
Citera
2023-07-13, 22:59
Johan Glans såklart.
Citera
2023-07-13, 23:00
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Johan Glans såklart.

Har han gjort några seriösa roller?
Citera
2023-07-13, 23:03
Medlem
Netflix? Då blir det väl nån somalier i rollen.
Citera
2023-07-13, 23:11
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Alexander Karim som Axelsson, manuset fokar på det vilda livet på Moderatorskontoret i New York. Blir action, naket och kokain, tänk Wolf Of Wall Street med en touch av dödsknarkarnazism.

Haha. Det låter mer som en komedi än actionserie. Jag tänker att Persbrandt hade passat bra som Axelsson.

Jag hade även velat se Persbrandt som Axelsson där han stövlar in på Aftonbladet-kontoret och ställer Jan Helin till svars för alla lögner de spottar ur sig om flashback.
Citera
2023-07-13, 23:14
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:

Tror du att Janne är så cool då?
Citera
2023-07-13, 23:14
Citat:

Behöver man vara seriös för att spela Jan Axelsson?

En mediaskygg mediamogul som revolutionerar journalistiken från sitt pojkrum känns väldigt introvert. Hur många seriösa situationer kan en sån filur förekomma i, när han skriver i takt till sitt humör på ett tangentbord?

Axelsson är så skygg att han inte skulle känts igen av en fotograf på en skvallerblaska om han så togs på bar gärning när han vaskade kokain på en Stureplanstoalett med flimrande belysning.

Vilka seriösa situationer föreställer du dig? När han blir upprörd vid sin dator för att folk inte vill att anonyma skitpostare ska skriva vissa saker på internet?
Citera
2023-07-13, 23:18
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:

Jag undrar ju förstås vem som ska ha "Naomi Lapaglias" roll?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in