2023-07-13, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Är nato redo att starta ww3 för att få nato in i ukraina dock?

Det är din putte som tvingar in alla i Nato.
Den enda som ev är intresserad av WW3 är putte.
Problemet att han är väldigt ensam för att få till ett världskrig.
Citera
2023-07-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Fast alla medier är beroende av klick, oavsett. Enbart klick. Spelar ingen roll om det är bitchute eller Youtube. Tycker snarare det är urbota dumt att avfärda plattformar eller källor utan att inspektera dessa först och validera på egen hand.

"Vill man ha någon som helst RIKTIG information om kriget i Ukraina så håller man sig så klart ENDAST till källor som kommer direkt från UK, Tyskland, Japan eller USA's formella sådana." Skriver du...

Dvs du låter andra forma din åsikt och eftersom du litar på dessa skiter du i att validera och är precis lika dum isåfall. Tänk själv, oavsett källa, gör jobbet.

Förövrigt så jobbar Google och Youtube efter en algoritm där man censurerar extremt mycket. Youtube tar väl bort 100.000+ videos om dagen, och där en granskning och flera stämningar, visade att det bröt mot yttrandefriheten.

Jag tar öppen, fritt flödande information från många källor, hellre än det du sysslar med. Det du gör är att du tar källor du litar på, utan att granska, och använder de som argument och grund, just för du anser de vara "tillförlitliga". Jag kan inte ens tänka mig hur man hamnar i en sån situation.

Håller dock med om att mängden skräp på bitchute är väldigt hög. Men det finns också en hel del bra grejer. Gäller dock att vara extremt kritisk, till allt.

Nej. Det vill säga att jag arbetar och är intresserad utav riktig information om vad som händer i Ukraina. Det där har inte ett skit att göra med "åsikt" det. Ta inte för givet att alla är lika KLICKANDE som dig ok.

Jag är intresserad utav det vi diskuterar här, dvs, Ukraina och dess framtid. Däremot fyller jag inte det intresset med varken Bitchute ELLER annat liknande skit! Som jag sade - VILL man ha RIKTIG information så lutar man sig och väntar på dem som KAN ge RIKTIG sådan. Som sagt - UK, Tyskland, Japan och USA.

Vad du tycker om medier intresserar mig egentligen inte ett skit, men jag svarade dig eftersom att du är ÄNNU en som sitter här och gnäller på hur fel de alla är förutom just de som DU följer. Dumheter i kvadrat kallas det, men det vet du själv också.

INGEN av de du nämner speglar eller ger en RIKTIG informativ bild utav vad som sker i Ukraina. Var och är det inte det du konstant frågar efter? Riktig information?

Ta då till dig utav den som ÄR kontrollerad multipla gånger INNAN den postas som ett jävla tweet eller TIK TOK meme

DU ägnar allt för mycket tid på att hålla koll på vad som är DIG emot och därigenom missar du den FAKTAN som du PÅSTÅR dig söka både här som där. Sluta spela smart när du visar öppet hur jävla desperat du egentligen är.

Vill du nu veta något om Ukraina eller annat så visa det på ett riktigt vis genom frågor och "aha's" istället för att ägna hela din tid på att pissa på andra för att du själv är värdelös.
Fungerar mycket bättre i ett liv det
Citera
2023-07-13, 21:14
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Seriösa medier ute i världen publicerar siffrorna.

95 % att dödssiffran ligger mellan 40 000-55 000 döda soldater och 75 000 skadade.

https://www.jpost.com/international/internationalrussia-ukraine-war/article-749542

Samma hänvisning till Riga baserad media och Pussy Riot medlem. Verkar gå runt som i en torktumlare dessa aktivisters beräkningar. Så inte så fristående precis.
Citera
2023-07-13, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Högst märkligt, hela offensiv planen måste ha spruckit rejält av nån anledning.
Säg inte minor, för ukraina visste om atr ryssarna minerade..

Vad jag minns var att Ukraina var ganska försiktiga / realistiska i sina uttalanden. Så det du sett som offensivplaner kan ha varit annat? Speciellt om det är här du följt det.
Citera
2023-07-13, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Enligt ryssarna själva har 47 000 ryska soldater dött hittills i kriget. Troligtvis är siffran betydligt högre.

Det är mer än 3 ggr så många än som dog i Afghanistan under 10 år.

https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20230711_08/

Kan ni sluta kalla detta för ett krig. Det är en tredagars specialoperation som gått lite snett
Citera
2023-07-13, 21:21
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Nej. Det vill säga att jag arbetar och är intresserad utav riktig information om vad som händer i Ukraina. Det där har inte ett skit att göra med "åsikt" det. Ta inte för givet att alla är lika KLICKANDE som dig ok.

Jag är intresserad utav det vi diskuterar här, dvs, Ukraina och dess framtid. Däremot fyller jag inte det intresset med varken Bitchute ELLER annat liknande skit! Som jag sade - VILL man ha RIKTIG information så lutar man sig och väntar på dem som KAN ge RIKTIG sådan. Som sagt - UK, Tyskland, Japan och USA.

Vad du tycker om medier intresserar mig egentligen inte ett skit, men jag svarade dig eftersom att du är ÄNNU en som sitter här och gnäller på hur fel de alla är förutom just de som DU följer. Dumheter i kvadrat kallas det, men det vet du själv också.

INGEN av de du nämner speglar eller ger en RIKTIG informativ bild utav vad som sker i Ukraina. Var och är det inte det du konstant frågar efter? Riktig information?

Ta då till dig utav den som ÄR kontrollerad multipla gånger INNAN den postas som ett jävla tweet eller TIK TOK meme

DU ägnar allt för mycket tid på att hålla koll på vad som är DIG emot och därigenom missar du den FAKTAN som du PÅSTÅR dig söka både här som där. Sluta spela smart när du visar öppet hur jävla desperat du egentligen är.

Vill du nu veta något om Ukraina eller annat så visa det på ett riktigt vis genom frågor och "aha's" istället för att ägna hela din tid på att pissa på andra för att du själv är värdelös.
Fungerar mycket bättre i ett liv det

Jävlar vad triggad. Nej, jag gillar inte att bli handmatad information du anser vara "fact checkad". Alltför mycket har visat sig vara inkorrekt. Det är ju då bra mycket enklare att få en ärlig bild om man gör jobbet på egen hand.

Jag har aldrig påstått att de jag "följer" har rätt och alla andra fel. Det är något du hittat på.

Det jag sa, som du blev upprörd över, är att vissa gör jobbet att granska på egen hand, och andra nöjer sig med namnet på den media som släpper informationen. Ju fler källor och granskning, desto bättre. Desto färre källor och "granskning" redan gjord och släppt, desto större risk för felaktigheter.

Det är abc.
Citera
2023-07-13, 21:22
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Problemet med BRICS är ju att idèn är god

Iden är god? Du har precis nämnt fem av världens mest dysfunktionella länder och du tror att dom kommer att komma överens om en gemensam valuta?

Citera
2023-07-13, 21:23
Medlem
barkies avatar
Rent historiskt har ju Ryssland kända för att förlora mängder med soldater, kontra motståndarna, oavsett vinst eller förlust.

En generell gissning är att man åtminstone ska dubbla de officiella siffrorna på döda/skadade/förlorat material. I vissa fall har det varit 3-4 gånger så höga.
Citera
2023-07-13, 21:33
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Till de som ska hänvisa till pedofilen Ritter framöver, som något typ av neutral källa.

Bara se här hur neutral han är https://twitter.com/realscottritter/status/1678734033566547970?s=46&t=aBWJ_KvAhg3avHNHjWGgAw
Citera
2023-07-13, 21:34
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Ukrainas väg in i Nato är redan utstakat av Nato själva.
Jag vet att det varit tal om att Ukraina ska med i Nato, frågan är dock hur rimligt det är i verkligheten? Jag vet att Nato och väst vill ha krig, men ett sånt beslut skulle ju då innebära att kärnvapenmakter öppet krigar mot varandra.

Det låter inte som en bra idé enligt mig..En fråga till er som tillhör "slava ukrainesekten": förstår ni vad ett sånt krig skulle ha för konsekvenser?

Tänk på att Sverige, oavsett om vi kommit med i Nato eller inte ligger inbäddade bland andra natoländer som garanterat kommer att vara mål för attacker och då syftat jag inte på drönarattacker.

Oavsett vilken sida man önskar ska segra så tror jag ingen normalt funtad människa vill ha ett scenario där Ryssland är i en direkt konflikt med Nato. Väldigt få, om någon skulle tjäna på det, så hur kan man stödja ett sånt förslag? Om man inte vill dö?
Citera
2023-07-13, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Jag vet att det varit tal om att Ukraina ska med i Nato, frågan är dock hur rimligt det är i verkligheten? Jag vet att Nato och väst vill ha krig, men ett sånt beslut skulle ju då innebära att kärnvapenmakter öppet krigar mot varandra.

Det låter inte som en bra idé enligt mig..En fråga till er som tillhör "slava ukrainesekten": förstår ni vad ett sånt krig skulle ha för konsekvenser?

Tänk på att Sverige, oavsett om vi kommit med i Nato eller inte ligger inbäddade bland andra natoländer som garanterat kommer att vara mål för attacker och då syftat jag inte på drönarattacker.

Oavsett vilken sida man önskar ska segra så tror jag ingen normalt funtad människa vill ha ett scenario där Ryssland är i en direkt konflikt med Nato. Väldigt få, om någon skulle tjäna på det, så hur kan man stödja ett sånt förslag? Om man inte vill dö?

Jävla defaitist. Nato är en försvarsallians och Sverige beslutar själv om medlemskap oavsett hotbilden om "attacker".
Citera
2023-07-13, 21:41
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Jävla defaitist. Nato är en försvarsallians och Sverige beslutar själv om medlemskap oavsett hotbilden om "attacker".

Tror personen i fråga syftade på just kärnvapen och då är det ju sannerligen kört, oavsett hur mycket man kämpar.

Problemet är ju att man inte släppt in Ukraina i NATO tidigare, vilket hade gjort den här konflikten i princip omöjlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in