2023-07-13, 10:46
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Det klingar så jävla fel här tycker jag.
Det talas om hur bra denna Solomon är.
Hur rik han är och bla bla bla.. Han kan köpa 8 hus...

Att det INTE skall finnas anl till någon oro.
Han har det bättre än vi andra white trash här i tråden.
Ja men bevisa det då.
Vi lever inte som några Taikons.
Och om dom nu belastar släkt och vänner så är det DERAS uppgift att
ta sig ett snack med Solomon och Melina.
Citera
2023-07-13, 11:22
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Och ärligt nu..
Skulle någon här gilla att ha en barnfamilj boendes
på er parkering? Ja kanske?
Det kan nog vara kul en kortare tid men inte året runt.
Och jag tror grannar till slut skulle reagera och ifrågasätta om inte annat.
Nej, som en här skrev i tråden. Vill dom bo på detta sätt måste dom
ta in på en camping där det finns tillgång till tvätt, elstolpe mm.
Iaf när man har barn med i bilden.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2023-07-13 kl. 11:24.
Citera
2023-07-13, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Kronofogden tar inte ett hem. Visst skaffar dom sig ett boende för flera miljoner
kanske fogden anser att dom kan ha ett billigare boende.
Och ev bostad och andra saker kan väl då stå på Melina? Hon har väl inga skulder?

Det gör de visst om man har större skulder. Vi har köpt vårt hus på exekutiv aktion ordnad av kronofogden
Citera
2023-07-13, 11:51
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinkevink
Det gör de visst om man har större skulder. Vi har köpt vårt hus på exekutiv aktion ordnad av kronofogden

Då kan huset/lägenheten stå på Melina
Eller kanske Solomons föräldrar då.
Eller varför inte betala sin skuld? Det borde ju ligga på Prio 1
Om man nu är *rik* så är inte det några problem?
Citera
2023-07-13, 11:59
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:

Nej, men han har det ju så bra jämfört med oss andra "white trash-häxor" på grund av att han kan casha ut när hans föräldrar trillar av pinn samt att han kan göra precis vad han vill. Vill han hajka själv ute på en ö och gurgla månskensvatten så kan han göra det. Vill han puckla på någon kan han göra det. Han är ju fri.
Citera
2023-07-13, 12:16
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Nej, men han har det ju så bra jämfört med oss andra "white trash-häxor" på grund av att han kan casha ut när hans föräldrar trillar av pinn samt att han kan göra precis vad han vill. Vill han hajka själv ute på en ö och gurgla månskensvatten så kan han göra det. Vill han puckla på någon kan han göra det. Han är ju fri.

Det där tycker jag är lite konstigt tänk hos många föräldrar. Okej om det nu är sk
låsta tillgångar då är det svårt. Dom kanske inte vill sälja sin lyxvilla och sätta sig
i en etta i Allingsås bara för att barnen ska ha det bra.
Men finns det pengar så varför inte hjälpa här och nu?
Varför vänta?
Och samtidigt.. Fel att sitta och vänta på ett arv?
Dom kanske slår bakut och testamenterar allt till Röda korset?
Jag vet inte ja? Det klingar så illa i hela denna historia tycker jag.
Det är fel av oss att *reagera* Vi som kanske bara ser 20%
Reagerar inte släkt och vänner?
Citera
2023-07-13, 13:42
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Kronofogden tar inte ett hem. Visst skaffar dom sig ett boende för flera miljoner
kanske fogden anser att dom kan ha ett billigare boende.
Och ev bostad och andra saker kan väl då stå på Melina? Hon har väl inga skulder?
Alltså deras gemensamma inkomster kan ju utmättas då de anses som sambos och de har ett hushåll tillsammans. Vem som äger vad kan vara en komplex fråga. Äger Melina boendet själv och kan bevisa det bör hon kunna behålla det. Att hon inte står som ägare på bilarna är väl att hon inte har körkort och det kan ses som konstigt att man då äger fordon. Överlag så känns det ganska svårt för dem att spara ihop till ett boende. Tror inte de har såna inkomster att de idag faktiskt kan spara åt ett boende. Att de köper husbilen och säljer BMW´n känns mer som att man gör ett byte.
Citat:
Finns de som säger att det skall finnas en plan för att betala av skulden men samtidigt så verkar ingenting ha gjorts för att faktiskt betala av utan skulden växer bara. Man kan ju undra vad det är för plan som "finns"?
Citera
2023-07-13, 13:57
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Alltså deras gemensamma inkomster kan ju utmättas då de anses som sambos och de har ett hushåll tillsammans. Vem som äger vad kan vara en komplex fråga. Äger Melina boendet själv och kan bevisa det bör hon kunna behålla det. Att hon inte står som ägare på bilarna är väl att hon inte har körkort och det kan ses som konstigt att man då äger fordon. Överlag så känns det ganska svårt för dem att spara ihop till ett boende. Tror inte de har såna inkomster att de idag faktiskt kan spara åt ett boende. Att de köper husbilen och säljer BMW´n känns mer som att man gör ett byte.

Finns de som säger att det skall finnas en plan för att betala av skulden men samtidigt så verkar ingenting ha gjorts för att faktiskt betala av utan skulden växer bara. Man kan ju undra vad det är för plan som "finns"?

Ja precis. Dom kommer räkna på bägges sk inkomst. Men hans skulder är hans egna.
Det är en knivig sits dom sitter i.
Visst. Dom har släkt och vänner som hjälper dom men det är ju bara tillfällig hjälp.
Dom borde ha annan slags hjälp.
Att tex få bort skulden. Att få ett tryggt fast boende, för barnens bästa.
Och om man nu sitter och flashar med att man är rik så förstår jag inte vad dom väntar på?
Han får jobba mer på sitt mantra.

Och dessa då belastade släktingar.. Dom får ju vara med i deras videos och bli *kändisar*
dom också
Citera
2023-07-13, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Melinas familj verkar trevlig! De verkar dock ha svårt för Solomon.
De är snarare jätte glada att hon träffade honom och att han styrde upp henne. Innan hängde hon med heroinister och tjackpundare, åkte in och ut på olika SIS-hem och knarkade. Solomon räddade henne och det vet hennes familj om. Det är de väldigt tacksamma för.
Senast redigerad av Haman98 2023-07-13 kl. 19:13.
Citera
2023-07-13, 19:59
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haman98
Jaha jävlar. Så han är inte WT-unge utan en rikemansunge.
Undra om många blir avundsjuka på honom och hans fördelar han har fått i livet? Många fattiga WT-Losers som är avundsjuka på hans härliga liv.
Vad finns det att vara avundsjuk på?
Citat:
De är snarare jätte glada att hon träffade honom och att han styrde upp henne. Innan hängde hon med heroinister och tjackpundare, åkte in och ut på olika SIS-hem och knarkade. Solomon räddade henne och det vet hennes familj om. Det är de väldigt tacksamma för.
Är de verkligen glada? Du glömde nämna att hon även ägnat sig åt prostitution. Men det är väl attraktivt för "rikemansungar"?
Citera
2023-07-13, 20:00
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Jaha jävlar. Så han är inte WT-unge utan en rikemansunge.
Undra om många blir avundsjuka på honom och hans fördelar han har fått i livet? Många fattiga WT-Losers som är avundsjuka på hans härliga liv.

Citat:

Skulle nog tro att det är tvärtom. Han vill gärna vara någon form av Jesusgestalt, men M är den starka och sunda i det här förhållandet. S är en vilande bomb och hans agressionsproblem har lyst igenom i videorna. Ett exempel är när M vann i schack och S blev tjurig en hel dag. Det är heller inte sällan de stänger av kameran när det händer saker, undrar hur jargongen är off-cam.

Vilket tjat det har blivit om att han kommer från ett välbärgat hem btw, vad spelar det för roll när allt kommer omkring? Det är inget sunt förhållningssätt att vänta ut sina pärons pengar eller att parasitera på andra människor.

Okej han har körkort och hans föräldrar har pengar, we get it.
Citera
2023-07-13, 20:06
Bannlyst
Jag känner Melina sen tidigare. Hon var ett riktigt problembarn, eller hon blev det i senare tonåren (innan var hon lugn). Hon var en riktigt uppmärksamhetssökande tjej som sökte sig till problemmänniskor, det fanns en period i hennes liv då allt hon ville göra var att knarka. Jag var med när hon gjorde sin ODZ-tatuering, vi brukade ta tjack ihop. Hon drogs alltid till värre och värre människor. Jag är så glad för hennes skull att hon hittade Solomon. Han var verkligen hennes räddning. Fin kille. Den bästa hon kunde ha önskat sig. Deras tillvaro med andlighet och bra kost och stöd från bådas familjer verkar helt underbart.. Jag önskar jag hade kunnat följa med på den underbara resa som de har fixat för sig själva med hjälp av Solomons familj.. Fantastiskt hur saker kan ordna upp sig så mycket bättre än jag någonsin kunnat föreställa mig.
Jag önskar familjen all gott och tack till dig Fredrik som tar så bra hand om henne. Synd att se all hat här bara men det gör inget
Senast redigerad av Haman98 2023-07-13 kl. 20:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in