2023-07-13, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
Uppfattade nästan som att hans största brott var autism. Sen är vi vana att se när gäddorna springer iväg, berättar att de har en tvillingbror och att det är första gången de träffar ett barn.

Men han har träffat barn och han visste åldern.

Vi får hoppas att beteendemönstret försvinner för gott.

Det tog mindre än en minut för mig att förstå det, men var aktsam med att se om det var skådespeleri.

Jag kände till och med att han kunde skippa polisen.

Han hade inte en tanke på att gå till polisen och visa sin telefon. Han var så smart att han sa inte det till Sara. Det kunde han räkna ut att han inte borde göra. Han sa att han skulle prata med sin advokat.
Citera
2023-07-13, 14:21
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Ja då jag arbetar med personer med det så svar ja….
Många tror att alla förståndshandikappade sitter och för massa ljud på en stol 24/7
Men dom flesta förståndshandikappade funkar faktiskt ute i samhället med lite hjälp o stöd
Då är frågan om tamgäddan söker hjälp och slutar för gott.
Citat:
Att ha en intellektuell funktionsnedsättning innebär att ha svårt att förstå och lära sig vissa saker. Det finns olika grader av intellektuell funktionsnedsättning. Bra rutiner och hjälpmedel kan göra vardagen lättare. Intellektuell funktionsnedsättning kallas även utvecklingsstörning.
Citera
2023-07-13, 14:27
Medlem
Crankyshake2s avatar
Håller på att kolla igenom gamla gäddor. Fasen vad rolig denna man var 🤣 ”Nu har jag spelat in detta och ska skicka till kriminalen”

https://dumpen.se/2021/12/14/snomorfar-pa-besok-i-angelholm/
Citera
2023-07-13, 14:46
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crankyshake2
Håller på att kolla igenom gamla gäddor. Fasen vad rolig denna man var 🤣 ”Nu har jag spelat in detta och ska skicka till kriminalen”

https://dumpen.se/2021/12/14/snomorfar-pa-besok-i-angelholm/

Jisses! Han var ettrig han Men där var det iaf inga svårigheter alls att få fram identiteten på sur-gäddan.
Citera
2023-07-13, 15:10
Medlem
Av Dumpens 255 uthängningar tror jag nog detta är första jag tycker dom inte borde publicerat. Den här snubben har nog dålig koll på vad ett barn är till att börja med. Detta fyller absolut ingen funktion för den här snubben lär göra om samma sak igen för han förstår inte det är fel, han har inte den mentala förmågan.

Som sagt, samtliga 254 uthängningar hittills har jag stått bakom precis som Dumpen som fenomen, men den senaste nja.
Citera
2023-07-13, 15:54
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Av Dumpens 255 uthängningar tror jag nog detta är första jag tycker dom inte borde publicerat. Den här snubben har nog dålig koll på vad ett barn är till att börja med. Detta fyller absolut ingen funktion för den här snubben lär göra om samma sak igen för han förstår inte det är fel, han har inte den mentala förmågan.

Som sagt, samtliga 254 uthängningar hittills har jag stått bakom precis som Dumpen som fenomen, men den senaste nja.

Det spelar ingen roll för barn huruvida de blir våldtagna av Einstein eller av en lågbegåvad. Ingen som helst roll.

Nu kan ju folk i hans omgivning åtminstone hålla lite mer koll på honom.
Citera
2023-07-13, 15:55
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:

Jag tycker att han verkar ha otroligt bra koll på situationen och varför den har uppstått. Han resonerar ju som så att pga hans autism så har han lättare att kommunicera med yngre personer. Så vad menar du avslöjar en nedsatt mental förmåga hos honom?
Citera
2023-07-13, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Nej det är han inte. Han förstod DIREKT vad det handlade om. Och han visste att det olagligt och att han gjort fel.

Han vet att det han gör är olagligt och fel. På samma sätt som andra gäddor. Annars hade han inte pratat om att gå undan och prata.

Att han slänger upp diagnosen betyder att han vet att då tänker folk att nog är gravt förståndshandikappad och då behöver jag inte ta konsekvenserna av saker jag gör och säger.

Han låtsas för Sara att han just nu förstått det men ändå har han en advokat för den våldtäkt han varit anklagad för. Så han vet vad som är lagligt och inte. Men han bryr sig inte om barnen alls, utan bara om sig själv. På samma sätt som andra gäddor.
Vissa personer med förstånds handikapp saknar något som vi andra har
Konsekvenstänk va händer om jag gör så,
Det är sånna som oftast kan handla massa skit från nötet istället för pröjsa hyran och därför ofta får en god man…
Man kan tycka att en god man kanske borde följa och kontrollera vad en med förståndshandikapp gör på
Nätet…
Citera
2023-07-13, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Många bruna gäddor den senaste tiden, vad beror det på?

Solen🌞
Citera
2023-07-13, 16:28
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Vissa personer med förstånds handikapp saknar något som vi andra har
Konsekvenstänk va händer om jag gör så,
Det är sånna som oftast kan handla massa skit från nötet istället för pröjsa hyran och därför ofta får en god man…
Man kan tycka att en god man kanske borde följa och kontrollera vad en med förståndshandikapp gör på
Nätet…
Att sakna konsekvenstänk är inte någonting som är exklusivt för personer med ett förståndshandikapp.
Citera
2023-07-13, 16:29
Medlem
timpanis avatar
Jag tror att den senaste gäddan, likasom många andra, inte inser att det är Dumpen som konfronterar honom. Han tror att det är polisen, eller soc. Det är därför han är så medgörlig.

Raka motsatsen till Militärgäddan med sitt "IDENTIFIERA DIG!"
Citera
2023-07-13, 16:37
Medlem
Citat:

Aha, tycker Candyman Kent som de fick napp på 2 ggr verkar mer borta. Det har väl varit några till som verkat rätt svagbegåvade. Men jag vet inte, de kan ju fortfarande lyckas göra dumheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in