Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Det jag funderade över var om J över huvud taget skulle komma på tanken att planera in ett aktivt deltagande av M, att planens genomförande förutsatte Ms aktiva deltagande? Jag har svårt för att tro det.
Alltså, när förhöret med Maja skedde, var det problem med störande ljud från något bygge (?), och man sa då att man skulle återkomma till denna del, vilket inte skedde.
Vi kommer väl aldrig att få veta hur det ligger till, men Maja säger att det är Johanna som sprayar.
Själv tänker jag att det inte tar många sekunder att uföra den här sprayningen, "BITCH" är ju kort. Tidsvinsten är inte stor, och större risk om två ska springa ut ur en bil, särskilt som att Maja har ADD. Driften att vilja göra något ökar förmågan att göra det målinriktat, medan trögheten kan infinna sig som klister om viljan inte är tillräcklig.
Johanna däremot, verkar ha en enorm drift, snabbhet och är organiserad.
Min gissning är liksom din, att Johanna planerar att utföra aktionen på egen hand, men drar med sig de andra; F*ilip och Maja.
En av mina tankar runt detta är att eftersom jag tror att Johanna är (minst) narcissist, så försöker hon fjärma sig från sina egna destruktiva känslor och behovet av att hämnas genom att både dra med andra i sina hämndaktioner och genom att förlägga skulden på offren. Detta skrivande om att andra är narcisster och förstör för henne (projicerar) är ett exempel.
Så F är chaufför, och Maja är med som stöd, kanske??
Då känner hon sig inte ensam om viljan av att hämnas (fast det är egentligen enbart hennes behov det handlar om) och det rättfärdigar hennes beteende (inför hene själv. Offren typ förtjänar det som hon gör mot dom.
Fundering runt detta bara.