2023-07-13, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Migrationen har efter förutsättningarna fungerar väl. Det är integrationen som kanske varit en aning bristfällig men det är en socioekonomisk fråga. Bristande resurser, bristande intresse, bristande logistik. Till och med under den stora flyktingkrisen 2015 fungerade det ganska bra även om det blev lite oroligt en tid. Och det är begripligt eftersom det handlade om människor som kom direkt från krig och en dramatisk flykt. Det har dock rett upp sig.

Nu är plötsligt allt kaos och hemskt och omöjligt när det nya styret har skaffat sig tolkningsföreträdet. Det handlar om vilja här.

"En aning bristfällig"???!
Släpp dina hipster umgängen och gå ut i den riktiga världen.
Vår samhälle är i total kulturkrock, och de som kommer hit vill inte/har inte krav på sig att lära sig landet de kommer till.
De kan inte ens tala språket efter flera år i landet.

Personer likt dig får mig att önska att vi skickar tillbaka varje icke europeisk medborgare som inte har ett jobb, och på samma båt hamnar du och dina vänsterfjantar till polare.

Du är avskyvärd, och du är delaktig till att Sverige står inför en väldigt mörk framtid.
Citera
2023-07-13, 12:31
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Bättre än inget, men som du skrev har det ingen större effekt.
SD gräver sin egen grav när dom inte sätter hårt mot hårt.
Det som krävs är rejäla förändringar, t ex slopa EBO lagen och placera alla asylsökare i Norrland i tråkiga läger med minimala bidrag eller förmåner.
SD/Regeringen har ju majoritet att göra såna förändringar.

För att inte tala om avskaffande av gymnasielagen. Alla tidöpartierna röstade emot den, så varför inte avskaffa den nu när man har majoritet?
Citera
2023-07-13, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanLilja
"En aning bristfällig"???!
Släpp dina hipster umgängen och gå ut i den riktiga världen.
Vår samhälle är i total kulturkrock, och de som kommer hit vill inte/har inte krav på sig att lära sig landet de kommer till.
De kan inte ens tala språket efter flera år i landet.

Personer likt dig får mig att önska att vi skickar tillbaka varje icke europeisk medborgare som inte har ett jobb, och på samma båt hamnar du och dina vänsterfjantar till polare.

Du är avskyvärd, och du är delaktig till att Sverige står inför en väldigt mörk framtid.

"...väldigt mörk framtid..."
Citera
2023-07-13, 12:34
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
M har inte alltid varit det. Inte heller S. Luciabeslutet 89 genomfördes när sossar var sossar och man hade stöd av Centern och moderaterna.

åttiotalet känns knappast relevant. sen kom ju en hel kader av invandringsliberaler som prenumererat på ledande positioner i ungdomsförbundet, och senare i partiet. två av dom blev statsministrar.
Citera
2023-07-13, 12:50
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
åttiotalet känns knappast relevant. sen kom ju en hel kader av invandringsliberaler som prenumererat på ledande positioner i ungdomsförbundet, och senare i partiet. två av dom blev statsministrar.

Fast det var till 90-talets bärjan. Johan Westerholm har i en krönika beskrivit hur ssu ändrades till hur S senare kom att bli under slutet av 90-talet, och framför allt 2000-talet. Det var som en sekt. Tänk Anders Lindberg och Veronica Palm. De gick tillsammans vid Bommersvik.
Citera
2023-07-13, 12:57
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Fast det var till 90-talets bärjan. Johan Westerholm har i en krönika beskrivit hur ssu ändrades till hur S senare kom att bli under slutet av 90-talet, och framför allt 2000-talet. Det var som en sekt. Tänk Anders Lindberg och Veronica Palm. De gick tillsammans vid Bommersvik.

jag åsyftade muf och m, men det stämmer också väl in på sossarna. dessa partier bär skulden, och i ett valsystem mer inriktat på ansvarsutkrävande än på vallöften hade de nu varit parentetiska företeelser. eller splittrade.
Citera
2023-07-13, 12:58
Medlem
SD vet att de sålde sig för billigt och väljarna är besvikna. De nämner inte dagens besked alls i sina sociala medier.
Citera
2023-07-13, 13:03
Medlem
EBTs avatar
Var har övriga partier inom tidöavtalet för vinst i att inte lägga en stramare kurs? Det är ju en ren förlustaffär för Sverige och inget av partierna kan räkna med att nysvenskarna ska rösta på dom vilket kan antas vara oppositionens incitament.
Citera
2023-07-13, 13:27
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Dags att lägga ner SD nu, dom gör ändå ingenting åt invandringen.
Jimmie kan säkert fly till Israel och få ett jobb där.
Citera
2023-07-13, 13:30
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Migrationen har efter förutsättningarna fungerar väl. Det är integrationen som kanske varit en aning bristfällig men det är en socioekonomisk fråga. Bristande resurser, bristande intresse, bristande logistik. Till och med under den stora flyktingkrisen 2015 fungerade det ganska bra även om det blev lite oroligt en tid. Och det är begripligt eftersom det handlade om människor som kom direkt från krig och en dramatisk flykt. Det har dock rett upp sig.

Nu är plötsligt allt kaos och hemskt och omöjligt när det nya styret har skaffat sig tolkningsföreträdet. Det handlar om vilja här.

Du lever i en fantasivärld. Invandringspolitiken har varit ett fiasko.
Citera
2023-07-13, 13:33
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Instämmer! Jag brukar inte hålla med dig, men jag är verkligen positivt överraskad över ditt inlägg denna gång.

Jag förstår verkligen hur jobbigt det måste vara för många av dem och vilken stor saknad de måste känna. Jag tycker absolut vi skall hjälpa dem återvända hem till sin släkt och sina vänner till den miljön de känner sig hemma i. Några kanske saknar pass, men jag hoppas vi kan förhandla fram avtal med deras hemländer. Ett snabbspår vore jättebra!

Mig.verket kanske kan skaffa några egna plan och köra hem dem direkt? Tycker de kan börja med de grupper som har haft svårast att integreras i vårt samhälle, i turordning kanske t.ex. romer, somalier, afghaner, araber, kurder, albaner, turkar, övrigt patrask? Men är inte så jätteviktigt i vilken ordning, bara de får en hjälp att återvända hem.

Hoppas SD presenterar en sådan lösning, jag är övertygad om att det i så fall vore väldigt positivt för alla berörda parter.

Ja hela familjen måste ju få åtetförenas här i Sverige så de kan boka semesterresan till sitt forna hemland i god tid.
Citera
2023-07-13, 13:34
Medlem
]

Citat:
Det fungerade tidigare. När det blåbruna styret kommer till makten blir det plötsligt omöjligt.

Det handlar om rasism och ondska. Det är det sittande styrets politiska modell.

Nej det fungerande inte. Den föregående regeringen var först med att börja begränsa invandringen (om än för lite).

Minns du inte när Åsa Romson stod på presskonferensen och grät? Du är relativt ensam om att tycka som du tycker Idag.
Senast redigerad av SPS1 2023-07-13 kl. 13:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in