Citat:
Ursprungligen postat av
argaangelica
Hoppas på lättnader för familjeåterförening och anhöriginvandring. Många har väntat länge på sina anhöriga, hitintills har det varit marigt att genomföra. Ett snabbspår vore bra.
Instämmer! Jag brukar inte hålla med dig, men jag är verkligen positivt överraskad över ditt inlägg denna gång.
Jag förstår verkligen hur jobbigt det måste vara för många av dem och vilken stor saknad de måste känna. Jag tycker absolut vi skall hjälpa dem återvända hem till sin släkt och sina vänner till den miljön de känner sig hemma i. Några kanske saknar pass, men jag hoppas vi kan förhandla fram avtal med deras hemländer. Ett snabbspår vore jättebra!
Mig.verket kanske kan skaffa några egna plan och köra hem dem direkt? Tycker de kan börja med de grupper som har haft svårast att integreras i vårt samhälle, i turordning kanske t.ex. romer, somalier, afghaner, araber, kurder, albaner, turkar, övrigt patrask? Men är inte så jätteviktigt i vilken ordning, bara de får en hjälp att återvända hem.
Hoppas SD presenterar en sådan lösning, jag är övertygad om att det i så fall vore väldigt positivt för alla berörda parter.