2023-07-12, 15:51
Medlem
https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2023/07/presstraff-om-nyhet-kopplad-till-anhoriginvandring/
I morgon, torsdagen den 13 juli klockan 08.30, håller migrationsminister Maria Malmer Stenergard och Mattias Bäckström Johansson, partisekreterare för Sverigedemokraterna, en pressträff. På pressträffen presenteras en nyhet som rör anhöriginvandring.

Vad tror vi om detta blir det svårare att få igenom anhöriginvandring?
Citera
2023-07-12, 15:53
Medlem
Serialfreaks avatar
Vi kan ju alltid hoppas
Citera
2023-07-12, 15:57
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2023/07/presstraff-om-nyhet-kopplad-till-anhoriginvandring/
I morgon, torsdagen den 13 juli klockan 08.30, håller migrationsminister Maria Malmer Stenergard och Mattias Bäckström Johansson, partisekreterare för Sverigedemokraterna, en pressträff. På pressträffen presenteras en nyhet som rör anhöriginvandring.

Vad tror vi om detta blir det svårare att få igenom anhöriginvandring?

Hoppas på lättnader för familjeåterförening och anhöriginvandring. Många har väntat länge på sina anhöriga, hitintills har det varit marigt att genomföra. Ett snabbspår vore bra.
Citera
2023-07-12, 16:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Vi får hoppas att man byter narrativ till anhörigåtervandring.
Citera
2023-07-12, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Hoppas på lättnader för familjeåterförening och anhöriginvandring. Många har väntat länge på sina anhöriga, hitintills har det varit marigt att genomföra. Ett snabbspår vore bra.

håller med!
vi måste se till att dom får vara tillsammans snart igen, hemma i deras eget land!
jymdkjam
Citera
2023-07-12, 16:14
Medlem
Vi kanske ska börja kräva självförsörjning alt krav på att anhörig bosatt i Sverige försörjer anhörig2 påväg in i Sverige.
Lite som när gubbsjuka gubbar gifter sig med postorderluder & tvingas stå för deras omkostnader ifall de ska hit.

Man skaffar liksom inte ännu en hundvalp till ungarna om man inte har råd med foder till den som redan finns i hemmet.
Citera
2023-07-12, 17:38
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:

Instämmer! Jag brukar inte hålla med dig, men jag är verkligen positivt överraskad över ditt inlägg denna gång.

Jag förstår verkligen hur jobbigt det måste vara för många av dem och vilken stor saknad de måste känna. Jag tycker absolut vi skall hjälpa dem återvända hem till sin släkt och sina vänner till den miljön de känner sig hemma i. Några kanske saknar pass, men jag hoppas vi kan förhandla fram avtal med deras hemländer. Ett snabbspår vore jättebra!

Mig.verket kanske kan skaffa några egna plan och köra hem dem direkt? Tycker de kan börja med de grupper som har haft svårast att integreras i vårt samhälle, i turordning kanske t.ex. romer, somalier, afghaner, araber, kurder, albaner, turkar, övrigt patrask? Men är inte så jätteviktigt i vilken ordning, bara de får en hjälp att återvända hem.

Hoppas SD presenterar en sådan lösning, jag är övertygad om att det i så fall vore väldigt positivt för alla berörda parter.
Citera
2023-07-12, 17:52
Medlem
EnsamStatys avatar
Hoppas så klart på en mer striktare linje, men om nu turkarna med alla "syriska flyktingar" har snabbspår till Sverige pga kompromissen i Nato-överrenskomelsen så spelar det ändå ingen roll.
Citera
2023-07-12, 18:06
Medlem
Med tanke på hur oerhört vek och lat Ludvig Aspling från SD blivit (har verkligen inte hänt något av vikt alls sedan regeringen tillträdde) gissar jag att de kommer presentera en 18 månaders utredning som ska titta på att höja försörjningskravet från 11500 till 12000 för att hämta hit släkten från Somalia och Afghanistan.

Hoppas jag blir motbevisad och att det faktiskt kommer något som införs snarast om att dra åt ordentligt så att anhöriginvandringen sjunker med 80% (så att vi enbart får anhöriginvandring av typen svenskar som tar hit en engelsk partner de träffade i London), men det har jag väldigt svårt att tro.
Senast redigerad av Bankkonsulten 2023-07-12 kl. 18:09.
Citera
2023-07-12, 18:13
Medlem
Citat:
Jo alla skulle bli lyckliga om vi kunde återförenas alla på muslimsk mark igen. Saudi tex, som väst har matat med pengar i årtionden nu. Dags att de tar sitt ansvar.
Citera
2023-07-12, 18:30
Medlem
Citat:
Det är säkert svårt för de som drabbas.
Jag tror inte de kommer genomföra några lättnader. M,L,KD,SD har hela tiden talat om att göra det svårare med anhöriginvandring.
S och C tycker det är bra som det är.
V och mp vill göra det lättare.
Och inte blir det bättre att vi ska gå med i
Nato, hå håjaja
Citera
2023-07-12, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Instämmer! Jag brukar inte hålla med dig, men jag är verkligen positivt överraskad över ditt inlägg denna gång.

Jag förstår verkligen hur jobbigt det måste vara för många av dem och vilken stor saknad de måste känna. Jag tycker absolut vi skall hjälpa dem återvända hem till sin släkt och sina vänner till den miljön de känner sig hemma i. Några kanske saknar pass, men jag hoppas vi kan förhandla fram avtal med deras hemländer. Ett snabbspår vore jättebra!

Mig.verket kanske kan skaffa några egna plan och köra hem dem direkt? Tycker de kan börja med de grupper som har haft svårast att integreras i vårt samhälle, i turordning kanske t.ex. romer, somalier, afghaner, araber, kurder, albaner, turkar, övrigt patrask? Men är inte så jätteviktigt i vilken ordning, bara de får en hjälp att återvända hem.

Hoppas SD presenterar en sådan lösning, jag är övertygad om att det i så fall vore väldigt positivt för alla berörda parter.

Ja hoppas verkligen att det blir ett hårt budskap till asylturisterna samt välfärdsmigranterna i detta land.

För det håller på att gå riktigt åt helvete med Sverige. På riktigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in