2023-07-13, 11:01
Medlem
Bar marginella skillanden som flera redan konstaterat.

Varför finns det överhuvudtaget ett tidsspann på tre månader där de undantas från försörjningskrav?

Ska SD få några röster i nästa val krävs det att de sätter ner foten och driver igenom riktiga förändringar.
Citera
2023-07-13, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffatnhobby
Egentligen skäms jag när jag tänker att jag tappat hoppet om landet, men när en chans till förändring är lika med noll så är det väl inget annat än hopplöst?

Någon ovan mig tog upp Reinfeldt & hans sätt att trycka till Sverigedemokraterna. Hur i helvete kan det inte vara straffbart att skada ett helt land endast för att vilja reta en liten del i det. Som om jag skulle släppa ut en massa möss i en källare i ett hus där någon jag ogillar bor, med grannar som ingenting har med konflikten att göra.

Pressträffen förändrar väl egentligen ingenting, Sverige har oändligt med resurser.

Som min signatur säger, Reinfeldt borde sitta livstid i fängelse.
Citera
2023-07-13, 11:06
Medlem
Regeringen och Sverigedemokraterna går vidare med skärpta krav för anhöriginvandring

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-och-sverigedemokraterna-presenterar-skarpta-krav-for-anhoriginvandring

Citat:
Regeringen och Sverigedemokraterna går vidare med förslaget om skärpta krav för anhöriginvandring. Bland annat begränsas möjligheter till uppehållstillstånd av humanitära skäl.

– Regeringen anser att det är en rimlig utgångspunkt att den som vill återförenas med sina anhöriga i Sverige också ska kunna försörja dem, säger Maria Malmer Stenergard (M).

Äntligen börjar SD få igenom lite förändringar. Anhöriginvandringen så som det sett ut dom närmaste 30 åren har varit ohållbar. Nu ställs krav på egenförsörjning.

Vad tycker ni om detta?
Citera
2023-07-13, 11:16
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Gäller väl M också.

Migrationens konsekvenser är en direkt följd av volymerna. Då måste volymerna vara fokus. Nu har alla i regeringen med SD vikit sig i den här frågan. Det håller inte. Reaktionerna måste bli därefter eftersom vi är i ett skede där landets välmående hotas rejält.

M? M har alltid varit ett massinvandringsparti.
Citera
2023-07-13, 11:19
Medlem
Belters avatar
Jag tycker nog att du firar lite för tidigt.
Vad jag kan se så är det här ett förslag som S och V aldrig röstar igenom.
Citera
2023-07-13, 11:19
Medlem
MisterCluelesss avatar
Inte en dag för tidigt.
Citera
2023-07-13, 11:21
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-och-sverigedemokraterna-presenterar-skarpta-krav-for-anhoriginvandring
Äntligen börjar SD få igenom lite förändringar. Anhöriginvandringen så som det sett ut dom närmaste 30 åren har varit ohållbar. Nu ställs krav på egenförsörjning.

Vad tycker ni om detta?
Jo det är bra.
Äntligen skriver du?
Du menar att sd inte har fått igenom några förändringar tidigare?
Citera
2023-07-13, 11:21
Medlem
Är det bara jag som är knäpp, att invandrare
ska kunna ta hit sina barn som är upp till
21 år, förut 18 års gräns. Det borde väl vara
lättnader?
Citera
2023-07-13, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen

Vad tycker ni om detta?

Jag tycker det är bra, nu återstår det bara att se det realiseras också
Citera
2023-07-13, 11:28
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Är det bara jag som är knäpp, att invandrare
ska kunna ta hit sina barn som är upp till
21 år, förut 18 års gräns. Det borde väl vara
lättnader?

Gäller väl hur gammal personen måste vara för att det ska vara en anhörig. Detta i syfte för att hindra äktenskap innan man är vuxen.
Citera
2023-07-13, 11:30
Avslutad
”Humanitära skäl ska begränsas” är allt en behöver läsa. Som vanligt alltså. Det här styret går verkligen in för att lämna ett så svart avtryck efter Sverige som möjligt. Sorgligt. Det kommer att bli många relationer att reparera Jimmie och Uffe är borta och en ansvarstagande regering tar vid.
Citera
2023-07-13, 11:31
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
M? M har alltid varit ett massinvandringsparti.

M har inte alltid varit det. Inte heller S. Luciabeslutet 89 genomfördes när sossar var sossar och man hade stöd av Centern och moderaterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in