2023-07-12, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Det är inte vår uppgift att anmäla. Om det nu är som så att det inte fungerar
och att dessa släktingar inte vill bli belastade får väl dom prata med Solomon Och Melina.
Det är inte vi som har en *tältande* Taikon familj på vår parkering

Hehehe, sant, det är Taikon stil HAHAHA.

Jag är ingen som anmäler andra heller. Orka.
Försöker hålla koll på mitt egna liv.
Citera
2023-07-12, 23:06
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamenDanz
Hehehe, sant, det är Taikon stil HAHAHA.

Jag är ingen som anmäler andra heller. Orka.
Försöker hålla koll på mitt egna liv.

Nej det är mycket fult att anmäla.
Man pratar med dom först tycker jag.
Om dom sedan inte lyssnar eller gör något kan man överväga att anmäla men som sagt.
Det är inte vår huvudvärk.
Citera
2023-07-12, 23:17
Bannlyst
Citat:
Nej det är mycket fult att anmäla.
Man pratar med dom först tycker jag.
Om dom sedan inte lyssnar eller gör något kan man överväga att anmäla men som sagt.
Det är inte vår huvudvärk.

Japp.

Det är inte vår huvudvärk nej, precis
Citera
2023-07-12, 23:44
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Dom ville ju ha en bostad? Var det inte så?
Varför då inte ta förskott på arvet och köpa sig en stuga eller lägenhet?
Iaf för barnens skull, så dom kan få ett eget rum.
En fast trygg punkt. Så dom kan skaffa sig lekkamrater och sådant.
Det skulle väl inte hindra dom från att göra sina resor som dom vill göra.
Citera
2023-07-13, 00:04
Medlem
Dock är ju det tyvärr lagligt så dom gör. Att bo i husbil. Men de måste som sagt hela tiden ha el, rinnande vatten och kunna köra säkert och lagligt med barnen.
Dom är skriva på Solomons mammas Ö ställe men har post adress hos Melinas pappa.

Man kan tyvärr inte jämföra med de andra hippiesarna på youtube, R**ecka och M**tin är skriva hos hennes föräldrars sommarhus.
Am**lia och R**in har ju sitt ställe vid deras camping/glamping. Samt de har ett barn i skolåldern som har skolplikt, hon har själv berättat om att de bara reser nu när de kan. Under lov osv.

Dock så är de andra lite mer på jorden än Solomon och Melina.
De vet mer om vanlife, vad som behövs och jag hoppas inte att S och M försöker slingra sig in och försöka bli vänner, hoppas dom andra redan är avskräckta och kanske läst vad som är om dessa människor.
Jag tycker som jag gjort innan att Melina borde ta sig ifrån Solomon och gå en egen väg med barnen! Sätta dom i en förskola och låta dem interagera med andra barn. Det vet jag själv vilken skillnad med ett barn under pandemin och ett barn efter pandemin när man träffade mer folk och barnet tidigt fick umgås i ”grupp” skaffa kompisar!

Hoppas Melinas mamma kan ta ner henne till jorden igen och skydda henne från Solomons härskar tekniker.
Citera
2023-07-13, 02:59
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det är inte vår uppgift att anmäla. Om det nu är som så att det inte fungerar
och att dessa släktingar inte vill bli belastade får väl dom prata med Solomon Och Melina.
Det är inte vi som har en *tältande* Taikon familj på vår parkering
Om man ser missförhållanden där barn eller djur tar skada, eller äldre människor/människor med speciella behov far illa, jo då är det din uppgift att anmäla.
Om man ser någon fara illa, blundar och går vidare, då är man en känslokall jävel.
Finns hur många fall som helst där folk blundat, vilket lett till att barnet/djuret/människan lidit i flera år, och ibland t.o.m dött.
Ser man något och känner på riktig oro ska man alltid anmäla till rätt insats. Det är inte våran uppgift att utreda, det finns utbildade människor vars jobb är att utreda dessa anmälningar.

Man ska dock aldrig anmäla "bara för att", för att man ogillar någon, eller liknande.

I S och M fall har jag aldrig sett något som gjort att jag känt oro och velat anmäla dem.
Citera
2023-07-13, 03:01
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Dom ville ju ha en bostad? Var det inte så?
Varför då inte ta förskott på arvet och köpa sig en stuga eller lägenhet?
Iaf för barnens skull, så dom kan få ett eget rum.
En fast trygg punkt. Så dom kan skaffa sig lekkamrater och sådant.
Det skulle väl inte hindra dom från att göra sina resor som dom vill göra.
Får dem in pengar eller köper något för pengarna kommer kronofogden ta det direkt.
+ att det kostar att ha ett hus, även om dem får så mycket pengar att dem kan köpa huset kontant så är det inte gratis att bo i hus, och M och S har ingen inkomst.
Citera
2023-07-13, 09:40
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Om man ser missförhållanden där barn eller djur tar skada, eller äldre människor/människor med speciella behov far illa, jo då är det din uppgift att anmäla.
Om man ser någon fara illa, blundar och går vidare, då är man en känslokall jävel.
Finns hur många fall som helst där folk blundat, vilket lett till att barnet/djuret/människan lidit i flera år, och ibland t.o.m dött.
Ser man något och känner på riktig oro ska man alltid anmäla till rätt insats. Det är inte våran uppgift att utreda, det finns utbildade människor vars jobb är att utreda dessa anmälningar.

Man ska dock aldrig anmäla "bara för att", för att man ogillar någon, eller liknande.

I S och M fall har jag aldrig sett något som gjort att jag känt oro och velat anmäla dem.

Ja iofs men vi ser inte allt. Det vi ser är några minuters videoklipp.
Dom som ser är dom som umgås och träffar denna familj irl.
Och av det jag har sett så ser inte jag att barnen lider eller far illa.
Citera
2023-07-13, 09:44
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Får dem in pengar eller köper något för pengarna kommer kronofogden ta det direkt.
+ att det kostar att ha ett hus, även om dem får så mycket pengar att dem kan köpa huset kontant så är det inte gratis att bo i hus, och M och S har ingen inkomst.

Kronofogden tar inte ett hem. Och visst har dom väl en inkomst?
Dom är Youtubers som Moa och många andra.
Melina är författare och säljer produkter.
Om inte annat så går det att skaffa sig en inkomst
Citera
2023-07-13, 10:07
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Kronofogden tar inte ett hem. Och visst har dom väl en inkomst?
Dom är Youtubers som Moa och många andra.
Melina är författare och säljer produkter.
Om inte annat så går det att skaffa sig en inkomst
Solomon har skulder om nära 400tkr det finns nog en underliggande risk att fogden gör en utmätning om man har tillgångar som kan betala skulden.

Melina har väl ännu inte gett ut sin kokbok? De produkter de säljer görs genom ett bolag som hans föräldrar står för. Bilen och husbilen är även de registrerade på bolaget, förmodligen för att inte fogden skall ta dem och utmäta mot skulderna.
Citera
2023-07-13, 10:14
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Solomon har skulder om nära 400tkr det finns nog en underliggande risk att fogden gör en utmätning om man har tillgångar som kan betala skulden.

Melina har väl ännu inte gett ut sin kokbok? De produkter de säljer görs genom ett bolag som hans föräldrar står för. Bilen och husbilen är även de registrerade på bolaget, förmodligen för att inte fogden skall ta dem och utmäta mot skulderna.

Kronofogden tar inte ett hem. Visst skaffar dom sig ett boende för flera miljoner
kanske fogden anser att dom kan ha ett billigare boende.
Och ev bostad och andra saker kan väl då stå på Melina? Hon har väl inga skulder?
Citera
2023-07-13, 10:16
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

Nu har detta paret barn. 2 st dessutom. Det är en slags uppgift DOM har tagit på sig.
Deras sk ansvar. Då kanske man får/måste lägga sina egna drömmar, eller ego lite åt sidan,
för att ge barnen det dom vill ha eller behöver.
Även om du så skaffar dig djur så finns det generella bestämmelser du måste följa för djurhållning enl jordbruksverket.
Gäller för både hund, katt och kossa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in