2023-07-12, 23:29
Bannlyst
Alla serier och filmer som skapas nuförtiden suger, och ja! Det är till stor del all feministisk propaganda som framförs som gör de dåliga! Det är fullständigt sant och det är varför de suger kuk! Ärligt talat även filmer och serier som skapades förlängesedan har blivit dåliga nu eftersom nu när de skapar nya säsonger så är det HELT bombarderat med feministisk skit. Man kan ju fan inte se!

En annan sak som jag också har märkt att själva filmen, alltså kameran som filmar har blivit sämre. Sämre vinklar när de snackar och har sämre kvalitet även fast man nu kan se på högre upplösningar. Förr kändes mer riktigt, nu ser man hur absolut FEJK det är. Förstår ni vad jag menar?

Varför har det blivit såhär och varför ändrar de inte? De har förstört några av mina favoritfilmer och favoritserier!
Citera
2023-07-12, 23:37
Medlem
Foliekavajs avatar
Brist på originella idëer och så ska kvoterna fyllas, alla hudfärger och sexuella läggningar ska representeras men inte politiska åskådningar för då kan det bli för intressant, möjligen om man behöver en skurk, då är han prepper i en källare med tomtar på loftet.

Tappar man fokuset på att leverera en bra story och istället navelskådar som beskrivet ovan blir det tveklöst skit, var gång.

Rekommenderar Critical Drinker på YouTube, han brukar reda ut vari suget ligger.
Citera
2023-07-12, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Brist på originella idëer och så ska kvoterna fyllas, alla hudfärger och sexuella läggningar ska representeras men inte politiska åskådningar för då kan det bli för intressant, möjligen om man behöver en skurk, då är han prepper i en källare med tomtar på loftet.

Tappar man fokuset på att leverera en bra story och istället navelskådar som beskrivet ovan blir det tveklöst skit, var gång.

Rekommenderar Critical Drinker på YouTube, han brukar reda ut vari suget ligger.

Vilka är dina favoritfilmer och serier någonsin? Och sedan vilka är dina favoriter som fortfarande är igång nu/avslutades nyligen?

Förresten hur lång är du och är du traditionell konservativ med traditionella könsroller eller liberal?
Citera
2023-07-12, 23:55
Medlem
Kvaliteten har definitivt dippat. Allt fler filmer har dessutom utomjordiska inslag och annan fantast. 70-talet var filmens höjdpunkt med Deer Hunter, Taxi Driver, Gudfadern, Apocalypse Now och många fler. Har inte sett nån riktigt bra film eller serie i år.
Citera
2023-07-13, 00:03
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudarmochta
Vilka är dina favoritfilmer och serier någonsin? Och sedan vilka är dina favoriter som fortfarande är igång nu/avslutades nyligen?

Förresten hur lång är du och är du traditionell konservativ med traditionella könsroller eller liberal?

Vi ska inte gå på nån dejt. Jag tänker inte skriva nån lång lista, jag konstaterar bara att 90-talet var det bästa årtiondet för film.

Utifrån min sågning av woke serier borde du kunna gissa att jag är konservativ, liberal numer är att likställa med gränslös, allt kan vara allt annat, närsomhelst, samtidigt och överallt.
Citera
2023-07-13, 00:04
Moderator
Ancistruss avatar
Det gjordes mycket skräp innan också, men det är oftast bara de bra filmerna och TV-serierna man kommer ihåg och som går i repris och man ser igen.

Men en annan orsak är nog tyvärr att många filmskapare idag först fokuserar på karaktärerna och att dessa skall vara maximalt inkluderande och spegla alla tänkbara raser, sexualiteter, religioner och kön osv för att inte verka fördomsfull och att alla människor skall kunna identifiera sig med karaktärerna. Dessa skall dessutom ges utrymme att presentera sig och hur de representerar gruppen de gestaltar, även om det i inte tillför handlingen något. Därtill är det viktigt att minoritetsgruppernas karaktärer och ageranden skall vara övervägande positiva och starka, men också gärna utsättas för lite fördomar (som de skall slå hål på). M.a.o. filmen lägger delar av sin tid på ett politiskt/socialt ställningstagande vilket ger mindre tid för handling. Och i extrem fall är ställningstagandet t.o.m. sjäiva handlingen.

Först därefter börjar de fundera på ett manus och försöker hitta på en historia dessa karriärer skall agerar i.

Tidigare fokuserade de istället på att ha en intressant historia de ville berätta och därefter letade efter karaktärer som passade i denna.

Jag tror inte alla filmskapare egentligen vill jobba så, men gör de inte det får de nog inte jobbet tyvärr.
Citera
2023-07-13, 00:09
Medlem
WOKE.

Istället för att lägga fokus på en bra story läggs mest fokus på att propagera för homosexualitet, kvotera in alla möjliga raser etc.

Trycka in ett politiskt korrekt budskap till tittaren. Det ska tryckas in tills tittaren spyr.

Synd att inte fokus är på att bara göra en sevärd film utifrån en skön story.
Citera
2023-07-13, 00:10
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag tror inte alla filmskapare egentligen vill jobba så, men gör de inte det får de nog inte jobbet tyvärr.

Eventuellt kommer det vända och bli tvärtom, när det visar sig ekonomiskt ohållbart.

Eventuellt kommer det bara fortsätta, då stater, banker och liknande som inte vill oss väl fortsätter stödja skiten.
Citera
2023-07-13, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudarmochta
Alla serier och filmer som skapas nuförtiden suger, och ja! Det är till stor del all feministisk propaganda som framförs som gör de dåliga! Det är fullständigt sant och det är varför de suger kuk! Ärligt talat även filmer och serier som skapades förlängesedan har blivit dåliga nu eftersom nu när de skapar nya säsonger så är det HELT bombarderat med feministisk skit. Man kan ju fan inte se!

En annan sak som jag också har märkt att själva filmen, alltså kameran som filmar har blivit sämre. Sämre vinklar när de snackar och har sämre kvalitet även fast man nu kan se på högre upplösningar. Förr kändes mer riktigt, nu ser man hur absolut FEJK det är. Förstår ni vad jag menar?

Varför har det blivit såhär och varför ändrar de inte? De har förstört några av mina favoritfilmer och favoritserier!

Håller med - kvaliteten har gått ner. Och det är för att spara pengar. Det finns serier där de sparar in på allt filmatiskt - istället är det ett par skådespelare som med sina repliker Berättar fram storyn. Det finns inte ens kulisser - ofta sker dialogen bara ute i naturen.

Men kom ihåg att folk på nittiotalet tyckte det skulle blir bra med kapitalism, privatisering, vinstdrivande, avreglering m.m. - Fantasin hos folk räckte inte till att räkna ut det skulle bli sämre kvalitet - Sämre kvalitet blir det ju när man sätter vinsten först. Allt blir sämre.

Det finns några äldre svenska serier på svt-play nu.. Passa på och titta och jämför.
Citera
2023-07-13, 00:24
Medlem
KJosefs avatar
Skillnaden mellan gammal film och ny film är att du vet alltid vilken gammal film du ska titta på därför att det är bara det som är bra som överlevet.

Om 20 år kommer alla ha insett att Netflix bara producerade bajs och kolla på Sorrentino istället.
Senast redigerad av KJosef 2023-07-13 kl. 00:27.
Citera
2023-07-13, 00:28
Medlem
zombie-nations avatar
Nämn en TV-serie som går nu som är så där äckligt woke så man fattar vad du menar.
Citera
2023-07-13, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
WOKE.

Istället för att lägga fokus på en bra story läggs mest fokus på att propagera för homosexualitet, kvotera in alla möjliga raser etc.

Trycka in ett politiskt korrekt budskap till tittaren. Det ska tryckas in tills tittaren spyr.

Synd att inte fokus är på att bara göra en sevärd film utifrån en skön story.

Hur stor kuk har du?

Förresten, vilka är dina favoritfilmer/serier någonsin och vilka är dina favoritserier/filmer som fortfarande går/avslutades nyss?

Är du konservativ och har traditionella könsroller eller är du liberal och tycker kvinnor är det nya svarta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in