2023-07-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Ska jag torka dig i arslet också? Ni mentalsjuka ukrainadårar klarar ingenting förutom spy ur er vällingen er amma gav er till middag. Ni är cancer i detta forum.

Angående den kriminella juden: https://www.theguardian.com/news/2021/oct/03/revealed-anti-oligarch-ukrainian-president-offshore-connections-volodymyr-zelenskiy

Bra att fräscha upp med en artikel på dryga året.
Tar det emot att han du kallar Juden lyckats över förväntan att ena Ukraina, Europa och Nato.
Inte nog med det turken valde bort putte.
Få se om Xi har någon tröst att erbjuda (du putte vi fortsätter köpa olja och gas av dig för underpris, vi tar hand om vissa områden där det inte bor ryzzar. Så kan du fokusera på att sabotera er ekonomi.) Xi har nog inte så mycket svängrum.

Ukraina tuggar på.
Citera
2023-07-12, 23:12
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Jag tror en inblandning av väst och Nato samt invasion av Ryssland inte längre kan uteslutas. Ryssland avmilitariserar sig själva effektivt för varje dag som går och utgör ett allt mindre militärt motstånd. Under tiden rustat väst upp. I slutändan vill ingen behöva göra om det här om några decennier. Så även när Ukraina kastat ut Ryssen från deras territorium så vet jag inte om det kommer vara tillräckligt vid det laget. Det är fullt rimligt att man totalt vill oskadliggöra Ryssland för all framtid. Jag tror heller inte rädslan för deras kärnvapen är så stor som man kan vilja inbilla sig. USA och Nato verkar ha stenkoll på varenda millimeter av Ryssland, och om Nato väl skulle braka på med F22or och alla andra scifi-grejer de har så tror jag man kan neutralisera ryssarna gamla rostiga kärnvapen. Och att skramla med dessa är det enda kortet på handen som ryssen har, på alla andra sätt är de totalt underlägsna, och de blir mer underlägsna för varje dag som går. Putins dröm om Nato som hot mot Rysslands existens kanske faktiskt kan bli verklighet.
Jag är böjd att hålla med dig här alltså. Man kan ju egentligen säga att kriget startade redan 2014 och håller på än. Och med alla utspel idag om att G7 ska stötta Ukraina och sen gick hela Norden ut och sa att de stöder G7 och nyss gick också Spanien ut med detsamma. Kan nog bli så att en koalition går ihop och kör ut ryssen ur Ukraina.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1679235613852069888
Citera
2023-07-12, 23:16
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Frågan gäller den kriminella juden i kiev. Håll dig till topic.

Vad för slags kriminalitet tänker du på?

Bunkerdvärgen i Moskva är i alla fall en efterlyst brottsling. Han är efterlyst i 123 länder, misstänkt för väldigt grova brott.

Citat:
Putin efterlyst i 123 länder misstänkt för krigsförbrytelser i Ukraina

Rysslands president Vladimir Putin är nu efterlyst i 123 länder världen över, efter att Internationella brottmålsdomstolen ICC, utfärdade en arresteringsorder i fredags.

https://yle.fi/a/7-10025816/64-3-143867
Citera
2023-07-12, 23:18
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
För ett tag sen var det en ukrainsk militär som varnade för att underskatta ryssarna. Han menade att det är farligt. Krig är en dynamisk aktivitet - att ukrainadårarna fortsätter med sitt mentalt stympade tugg visar bara hur verklighetsfrämmande de är. Ryssarna har senaste månaden fullkomligt krossat ukrainas militära styrkor.

De första två meningarna lyckades du rätt bra med, men sedan började det spåra ur till att avslutas med en fullkomlig tossighet. Det negativa som kan sägas om Ukrainas insats under den senaste månaden är att det kanske inte går så snabbt som förväntat, men att tolka detta faktum som att ryssarna helt krossat ukrainas militära styrkor är minst sagt kreativt.

Det andra alternativet är att du enbart utgår från rysk rapportering av kriget, och då har förstås ryssarna krossat ukrainas militära styrkor i ett och ett halvt år nu.
Citera
2023-07-12, 23:19
Medlem
attogs avatar
Citat:
Håll dig till topic, pajas.

Du hade inget att komma med.Misstänkte att du satt och ljög i vanliga ordning.
Du är inte bara en paria för puttefnask.
Du är en paria här också.
Ljuger ohämmat och drar alternativa fakta som ett bortklemat barn.

Topic?
Du ljög om president Zelensky. Årets man. Jude och hjälte.
Du tål inte att få byxorna neddragna?
Citera
2023-07-12, 23:22
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
https://www.reuters.com/world/europe/russia-says-it-may-use-similar-weapons-if-us-supplies-cluster-bombs-ukraine-2023-07-11/?utm_source=reddit.com

Ryssland ska använda klusterbomber(återigen) om USA levererar dom till Ukraina. Wtf?
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Exakt därför usa's allierade är emot det.

Hur många sådana bomber har Ryssland kvar? De använde ju klusterammunition flitigt vid början av kriget. T.ex i Kharkiv och Kramatorsk.
Citera
2023-07-12, 23:23
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederhosen
De första två meningarna lyckades du rätt bra med, men sedan började det spåra ur till att avslutas med en fullkomlig tossighet. Det negativa som kan sägas om Ukrainas insats under den senaste månaden är att det kanske inte går så snabbt som förväntat, men att tolka detta faktum som att ryssarna helt krossat ukrainas militära styrkor är minst sagt kreativt.

Det andra alternativet är att du enbart utgår från rysk rapportering av kriget, och då har förstås ryssarna krossat ukrainas militära styrkor i ett och ett halvt år nu.

Du verkar va något så ovanligt som en någorlunda normalt fungerande debattör i detta dagisforum. När jag säger "krossat" så anspelar jag på de svåra förluster ukrainarna lidit senaste månaden. Jag är av den åsikten att dessa förluster inte är hållbara i längden. ukrainas "offensiv" går "långsamt" därför att de förlorar tusentals män. Det här är inte tv-spel.
Citera
2023-07-12, 23:30
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hur många sådana bomber har Ryssland kvar? De använde ju klusterammunition flitigt vid början av kriget. T.ex i Kharkiv och Kramatorsk.

Borde finnas en jävla massa av de i bakelit som liknade halva lönn näsor och som strösslades från helikopter i Afghanistan . Antipersonal minor

Deras övriga substridsdelar kan fällas från flera leveransmedel .Som vanligt med en hög andel blindgångard.
Citera
2023-07-12, 23:37
Medlem
deLuzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Ukrainas militär höll nato standard. Nu när deras offensiv blev söndermald så har diskussionen gått från att dom ska driva ut ryssland, till "ökad vapenproduktion" som tar lång tid. Ja jag har något på fötter, alla militärexperter pratar om att ryssland äntligen har skärpt till sig och presterar mkt bättre nu än vad man gjort i början.

De presterar bättre därför att de har en enklare uppgift: det är mycket lättare att försvara sig än att anfalla.

Det ursprungliga målet som Putin uppgav, alltså att demilitarisera hela Ukraina, har de gett upp eftersom att inte ens de själva längre kan påstå att de har någon realistisk chans att lyckas.

Vi får se hur det går för Ukraina på offensiven.
Citera
2023-07-12, 23:37
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
För att han är en kriminell skojare som ALLA politiker är. Goes without saying.

Men han sket inte i brallorna och flydde när ryssen vältade in i landet. Han är respekterad. Mitt intryck är att Ukraina hadde tur som hadde honom just då. Han tog fighten.

Sant är att politiken är lika skitig som ett grisarsel - särskilt i de forna Sovjetrepublikerna. Vi kan va överens om att zelensky varit en värdefull tillgång för usa i deras proxykrig mot ryssen. Det tragiska är dock att vi riskerar få ett ukraina med en hel generation av döda män. Det är nästan som att jag börjar tro på avfolkningsteorin. Och du kan ge dig fan på att det som blir kvar av ukraina efter att ryssen vunnit kommer fyllas med negrer och araber (för att rädda den ukrainska "demografin).

En stor tragedi.
Citera
2023-07-12, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Några av rysslands viktigaste mål är redan uppfyllda.
Hålla ukraina ute ur nato och eu, samt skrota deras militär ich slå sönder deras ekonomin.

Jo, att ryssarna är bättre på att förstöra än att bygga upp det vet vi. Men kan du förklara varför det skulle vara en rysk målsättning att slå sönder Ukrainas ekonomi? Vad har Ryssland att vinna på det? För mig framstår det som ett direkt kontraproduktivt mål, för om Ryssland efter kriget inte släpper Ukraina till väst blir det ju Ryssland som får bekosta allt de förstört. JU mer de förstör, desto dyrare blir det. Och om man efter kriget släpper man Ukraina till Väst så har man ju misslyckats med målen att hålla Ukraina borta från EU och Nato. Hur får du ihop det?

Och förresten, målet att hålla Ukraina utanför Nato är ju redan kört. Ukraina har ju redan fått ett bananskal in i Nato så fort kriget är slut. Men ryssarna har kanske tänkt hålla Ukraina utanför Nato genom att hålla kriget igång i 50 år till? Eftersom man både struntar i människoliv och dessutom gillar att förstöra allting så antar jag att ett evighetskrig ses som fullt rimligt i Kreml.
Citera
2023-07-12, 23:41
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Förklara varför zelensky har off-shore konton i skatteparadis, och varför han förekommer i Panamapapers?

Så du tycker att det är värre att Zelensky har pengar undanstoppade i ett skatteparadis än att en Jude från Putins egna led tar sin privata armé marscherar mot Moskva och förnedrar Putin inför hela världen? Ännu en hobbynazist på forumet har visar på sin brist på intelligence.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in