2023-07-12, 12:35
Medlem
Adelaides avatar
Det torde finnas en hel del konserter som har floppat, men som arrangörerna ändå har dragit igång av nån anledning. Vilka har ni varit med om, och hur var stämningen?

Mitt bidrag blir Aerosmith på Tele2 Arena. Minns att sittplatserna var rätt så tomma och ståplatserna var långt ifrån slutsålda de med. Bandet måste ha känt sig rätt så ovälkomna.

Sedan har jag hört att när Nazareth spelade på Sticky Fingers så kom endast 5 pers dit. Det måste ha varit en konstig stämning.
Citera
2023-07-12, 12:47
Medlem
Bret-Harts avatar
Finns ju exempel som när Frank Sinatra lirade i Borlänge folkets park och det kom 15 pers eller när Per Sinding Larsen var på Union carbide i en lada på landsbygden nån gång på 80 talet och Ebbot tryckte upp micken där bak och det lät jättekonstigt
Citera
2023-07-12, 12:55
Medlem
zcinners avatar
Detta räknas väl inte riktigt, men året var 2006 och bandet var Pendulum på en av dom större scenerna på Hultsfred festivalen. Det var jag och 9 pers till som stod och härjade till deras två timmars spelning. Var inte ens folk runtomkring som stod och tittade på kändes skumt men ändå nice på nått sätt.
Citera
2023-07-12, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Det torde finnas en hel del konserter som har floppat, men som arrangörerna ändå har dragit igång av nån anledning. Vilka har ni varit med om, och hur var stämningen?

Mitt bidrag blir Aerosmith på Tele2 Arena. Minns att sittplatserna var rätt så tomma och ståplatserna var långt ifrån slutsålda de med. Bandet måste ha känt sig rätt så ovälkomna.

Sedan har jag hört att när Nazareth spelade på Sticky Fingers så kom endast 5 pers dit. Det måste ha varit en konstig stämning.

Jag var på Truckstop Alaska för ett par år sedan, första bandet var Warhead från Serbien, vi var kanske 5st i publiken.
Ett bra band, jag snackade med dem efteråt och de var helnöjda för det var deras första turne.

Andra bandet var Volcano från Brasilien, kanske 50 i publiken, bland annat huvudbandet Nufelheim stod i publiken och headbangar.
Sista bandet Nigelheim, fullproppat, kanske 250 personer.
Den bästa spelningen jag varit på

Edit: Behemoth i Partille Arena, jättestort band, jätte lite publik, kass känsla och tråkig atmosfär
Citera
2023-07-12, 12:59
Medlem
lemmy124s avatar
På 90-talet(tror jag) hamnade Saxon på en pizzeria i Åkersberga. Oklart hur många som dök upp.

Annars lämnade ju hela publiken efter första låten under ACDCs första spelning i Sverige. Förband till nått dansband på en ungdomsgård. Troligen Live Wire som kördes på högsta volym, här är samma låt fast när bandet öppnade en konsert i Paris tre år senare.
https://www.youtube.com/watch?v=6tdiMdj164w&ab_channel=AC%2FDC-Music

Edit. Själv har jag varit på nån dödsmetallspelning med typ 3 pers i publiken. Kändes mest som man var tvungen att vara artig hela konserten. Annars varit på liveradio då publiken bara var jag och några polare som satt i en soffa. Betydligt roligare att få en konsert i det läget.
Senast redigerad av lemmy124 2023-07-12 kl. 13:03.
Citera
2023-07-12, 17:00
Medlem
Klas-Vegass avatar
Ja, jag var på ett framträdande med ståupp (den då okände claes malmberg), sedan sjöng en tjej som jag glömt namnet på och sedan skulle Mikael Ramel uppträda men då gick jag hem. Det var bara jag och två alkisar.

Jag tyckte Claes var helt fantastisk. Att bara orka fortsätta med 3 i publiken.

Sedan berätta jag för alla att jag sett denna fantastiska komiker. Men när han dök upp i TV var han bara plump (tex ronny jönsson). Ingenting av det fantastiska jag sett hos honom då har jag sett senare.

Jag har själv haft en del udda spelningar. Men är det bara en som lyssnar så kan man spela för den personen. Men sitter alla med ryggen vänd är det svårt. Ibland är man inhyrd som bakgrund. Det är bara så det är.

Jag såg nyss en intervju med trummisen i Police. Under deras första USA turne hamnade de på ett ställe med bara fem i publiken. Men dessa fem hade tittat på tv. De var tydligen någon stor match i amerikansk fotboll. Så de hade också satt sig och tittat på matchen. Efteråt hade de spelat för dessa fem.
Senast redigerad av Klas-Vegas 2023-07-12 kl. 17:06.
Citera
2023-07-12, 21:16
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Var på en cannibal corpse konsert med sju andra i publiken.
De öste på som om det var en fullsatt arena
Citera
2023-07-12, 22:05
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Var på en cannibal corpse konsert med sju andra i publiken.
De öste på som om det var en fullsatt arena

Var och när var detta?
Citera
2023-07-12, 22:09
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Var och när var detta?
97 eller 98 tror jag i Gävle
Citera
2023-07-12, 22:22
Medlem
Twizzs avatar
Motörhead 85 i Scaniarinken undra om det var typ 150 personer där. Det var mitt i semestertider.

Sen var vi på någon gala i Stockholm. Det var ungefär 30 i publiken. E-type och en massa olika rappare på scen
Citera
2023-07-12, 22:25
Medlem
zombie-nations avatar
För väldigt många år sedan avslutade Entombed en av festivaldagarna. Till 8 st i publiken. Det kändes udda.
Citera
2023-07-13, 10:09
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
På 90-talet(tror jag) hamnade Saxon på en pizzeria i Åkersberga. Oklart hur många som dök upp.

Annars lämnade ju hela publiken efter första låten under ACDCs första spelning i Sverige. Förband till nått dansband på en ungdomsgård. Troligen Live Wire som kördes på högsta volym, här är samma låt fast när bandet öppnade en konsert i Paris tre år senare.
https://www.youtube.com/watch?v=6tdiMdj164w&ab_channel=AC%2FDC-Music

Edit. Själv har jag varit på nån dödsmetallspelning med typ 3 pers i publiken. Kändes mest som man var tvungen att vara artig hela konserten. Annars varit på liveradio då publiken bara var jag och några polare som satt i en soffa. Betydligt roligare att få en konsert i det läget.

Det gick segt för Saxon redan på 80 talet vet jag speciellt andra delen av den, likadant med Dio som blev sur på Anders Tegner för att han hade skrivit att det var dåligt med publik på spelningarna
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in