2026-08-02, 19:02
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
The Ark hade en spelning i Danmark med exakt noll personer i publiken

Varför ställde de inte bara in? Hur kunde arrangörerna gå med vinst?
Citera
2026-08-03, 10:27
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Varför ställde de inte bara in? Hur kunde arrangörerna gå med vinst?

De gick inte med vinst kan jag tänka mig, men de spelade i alla fall
Citera
2026-08-03, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
De gick inte med vinst kan jag tänka mig, men de spelade i alla fall

En måste det ju ha varit om någon kunde konstatera att det var helt folktomt.
Min farsa bodde i närheten av en folkpark, där koncept förr var ju att det kom något känt band och spelade och efteråt så roade man sig med att ragga brudar, åka karuseller odyl, samt bli hyfsat packad.
I början av 90-talet i samband med bankkraschen, så tvärdog hela folkparkrörelsen och innan man väl kastade in handsken med att det inte var lönt att boka något band, så var det en hel del svenska kända grupper som spelade för princip helt folktomma parker.
Det som jag ivarjefall kommer ihåg var ett av de stora dragplåstren då var Kent som hade mest publik med hela 300 pers. Långt merän de flesta banden i denna tråd, men långt ifrån hur många som dyker upp nu när de har sin återträffar.
Senast redigerad av Kammadaj 2026-08-03 kl. 11:26.
Citera
2026-08-04, 10:33
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
En måste det ju ha varit om någon kunde konstatera att det var helt folktomt.
Min farsa bodde i närheten av en folkpark, där koncept förr var ju att det kom något känt band och spelade och efteråt så roade man sig med att ragga brudar, åka karuseller odyl, samt bli hyfsat packad.
I början av 90-talet i samband med bankkraschen, så tvärdog hela folkparkrörelsen och innan man väl kastade in handsken med att det inte var lönt att boka något band, så var det en hel del svenska kända grupper som spelade för princip helt folktomma parker.
Det som jag ivarjefall kommer ihåg var ett av de stora dragplåstren då var Kent som hade mest publik med hela 300 pers. Långt merän de flesta banden i denna tråd, men långt ifrån hur många som dyker upp nu när de har sin återträffar.

Har läst en intervju med bandet där de berättar om den spelningen, angående Kent så måste det ha varit i deras tidiga skeede
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in