2023-07-12, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Menar du de 12 eller de på väg ut eller alla?
De på väg ut
Citera
2023-07-12, 17:11
Medlem
Harpys avatar
Kommer sannolikt en hel del köp från Eredivise, bottenklubbarna har en hel del peningar
Citera
2023-07-12, 17:14
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det intressanta blir dock att se om Arsenal gjorde en 'Leicester'-säsong förra året eller om man faktiskt klarar av att hålla den nivån nu. Jag säger inget emot att Arsenal värvat bra och bör ses som ett lag för top4 (och eventuellt titelstrid), samtidigt kan jag lika gärna se ett scenario där förväntningarna blir för tunga och man inte klarar att leva upp till ribban förra säsongen och man slutar 5a-6a t.ex.

Det är ändå skillnad på att göra en fantastisk säsong helt utan förväntningar som förra säsongen, jämfört med att helt plötsligt ses som favoriter till att utmana City och faktiskt leva upp till det. Det blir intressant att se.

Haha, nedvärderingen av Arsenal blir bara roligare. Jämföra Arsenal med Leicester. Arsenal har missat Europaspel 1 gång på 2000-talet. Leicester hade 1 makalös säsong men var är de nu?

Det finns absolut inget som talar för att Arsenal kommer att göra en sämre säsong, sett till det egna laget. Det är upp till övriga lag (exkl City) att bli bättre.

Herregud vad jag ser fram emot att säsongen börjar så rundgången i tråden kan få ett slut.
Citera
2023-07-12, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Brighton är på väg göra en otroligt spännande värvning.,en ung rumän vid namn Adrian Mazilu.
17år ,tränas av Hagi som har öst lovord länge.
Nu ser det ut han hamnar i Brighton,kommer bli spännande se honom.

Från Rumänien till PL som 17-åring känns som ett stort steg men lycka till (har ingen koll på han).
Citera
2023-07-12, 17:18
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
De på väg ut
Lukaku, Aubameyang, Pulisic + ev Colwill
Citera
2023-07-12, 17:20
Avslutad
Citat:
Lukaku, Aubameyang, Pulisic + ev Colwill
3 tunga namn...
Citera
2023-07-12, 17:21
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Haha, nedvärderingen av Arsenal blir bara roligare. Jämföra Arsenal med Leicester. Arsenal har missat Europaspel 1 gång på 2000-talet. Leicester hade 1 makalös säsong men var är de nu?

Det finns absolut inget som talar för att Arsenal kommer att göra en sämre säsong, sett till det egna laget. Det är upp till övriga lag (exkl City) att bli bättre.

Herregud vad jag ser fram emot att säsongen börjar så rundgången i tråden kan få ett slut.

Precis det jag menade. Leicester spelade en medioker fotboll som gick ut på motståndarnas misstag och individuella prestationer. Man var ofta utspelade och hade enormt flyt. Jämförelsen är otroligt löjlig.

Ser också fram emot att säsongen kan börja så att folk ganska snabbt kan förstå att nivån är satt ännu högre. Men tills dess så får väl vi som fattat grejen mysa och låta dom ovetandes hållas
Citera
2023-07-12, 17:22
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
3 tunga namn...
Ska jag utläsa svaret som sarkasm?
Citera
2023-07-12, 17:24
Avslutad
Citat:
Ska jag utläsa svaret som sarkasm?
Inte alls! Jag vet ju mycket väl att Chelsea är Chelsea och har ambitionen att tillhöra de stora.

Däremot kan man tycka att spelarköpen på senare år inte har fallit väl ut.
Citera
2023-07-12, 17:27
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14

Poängen var snarare att vi kanske inte ska börja tala om en ny Arsenal-dominans efter 1 säsong där man slutar 2a och går titellösa. Fortsätter man och bygger på förra säsongen med en lika bra (eller bättre) säsong så är det såklart toppen, men skulle Arsenal sluta t.ex. 5a vad sägs då? Jag hoppas Arsenal gör en bra säsong (hoppas såklart Man United gör en bättre).
Citera
2023-07-12, 17:29
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Inte alls! Jag vet ju mycket väl att Chelsea är Chelsea och har ambitionen att tillhöra de stora.

Däremot kan man tycka att spelarköpen på senare år inte har fallit väl ut.
👍🏻
Är en rejäl rensning av truppen, vilken klubb kan ha rekordet i att få iväg mest spelare? Utan att ramlat ur serien det året.
Citera
2023-07-12, 17:31
Avslutad
Citat:
👍🏻
Är en rejäl rensning av truppen, vilken klubb kan ha rekordet i att få iväg mest spelare? Utan att ramlat ur serien det året.
Bra fråga! Jag har följt engelsk fotboll bra många år men kan inte komma på någon spelarflykt på rak arm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in