2023-07-12, 10:36
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Spännande med Manor Solomon

Spännande, men tycker lite synd om Shjaktar för dom får väl inga pengar alls för honom? Iofs så fick dom ju extra mycket för Mudryk så det täcker väl upp förlusten här. 😁
Citera
2023-07-12, 13:58
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Spännande med Manor Solomon
En medelmåtta i en medelmåttig klubb, vad är det som är så himla intressant med det?
Citera
2023-07-12, 14:21
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susozs
Liverpool blir den största utmanaren till City. Ditt lag skiter ner sig i viktiga matcher och förlorar mot bottenlag. Att ni har värvat två kassa mittfältare i Havertz och Rice skadar både ert lag och er kassa.

Bete dig lite i tråden också, din clown.
Liverpool? Haha. Vad är det egentligen som tillsäger att Liverpool kommer utmana om titeln kommande säsong?

Ja, det gick snett för oss mot slutet av säsongen, men vårat lag har nu mer erfarenhet - dessutom så kommer vi snart att göra flera tunga nyförvärv. Arsenal kommer def att bli ännu bättre i 23/24.

Jag beter mig, dock så är det div andra användare som bl.a ”Drickback” som förstör hela tråden.
Citera
2023-07-12, 14:25
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Liverpool? Haha. Vad är det egentligen som tillsäger att Liverpool kommer utmana om titeln kommande säsong?

Ja, det gick snett för oss mot slutet av säsongen, men vårat lag har nu mer erfarenhet - dessutom så kommer vi snart att göra flera tunga nyförvärv. Arsenal kommer def att bli ännu bättre i 23/24.

Jag beter mig, dock så är det div andra användare som bl.a ”Drickback” som förstör hela tråden.

Jag vet att du inte minns hur det är att spela Champions League men nu ska ni göra det.
Premier League matchen efter en svår bortamatch i CL är tuff att vinna och kräver en bred trupp.
Säger inte att Arsenal inte klarar av det men fler svåra matcher är absolut en variabel som måste vara med.
Även om Arsenal blir bättre så hjälper det inte om 5 andra lag blir ännu bättre. Ekvationen är mer komplicerad än ditt resonemang visar.
Citera
2023-07-12, 15:11
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Spännande, men tycker lite synd om Shjaktar för dom får väl inga pengar alls för honom? Iofs så fick dom ju extra mycket för Mudryk så det täcker väl upp förlusten här. 😁

Nej dom verkar inte få några pengar. Jo exakt dom fick galet mkt för Mudryk så går nog ingen nöd.
Citera
2023-07-12, 16:06
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Jag vet att du inte minns hur det är att spela Champions League men nu ska ni göra det.
Premier League matchen efter en svår bortamatch i CL är tuff att vinna och kräver en bred trupp.
Säger inte att Arsenal inte klarar av det men fler svåra matcher är absolut en variabel som måste vara med.
Även om Arsenal blir bättre så hjälper det inte om 5 andra lag blir ännu bättre. Ekvationen är mer komplicerad än ditt resonemang visar.
OK. Men vad är det som tillsäger att 5 andra lag kommer att bli ännu bättre än AFC kommande säsong, om jag får fråga?
Citera
2023-07-12, 16:13
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe

Då slänger jag in den här till dig för lite balans: Vilka lag som slutade efter Arsenal i tabellen har förstärkt bättre än vad Arsenal gjort hittills? Det har ju inte hänt så mycket ännu så det är väldigt svårt att säga, men om vi leker med tanken att Timber och Rice är klara så är det väl snarare så att avståndet till bakomliggande lag har ökat? På pappret alltså.
Citera
2023-07-12, 16:50
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Då slänger jag in den här till dig för lite balans: Vilka lag som slutade efter Arsenal i tabellen har förstärkt bättre än vad Arsenal gjort hittills? Det har ju inte hänt så mycket ännu så det är väldigt svårt att säga, men om vi leker med tanken att Timber och Rice är klara så är det väl snarare så att avståndet till bakomliggande lag har ökat? På pappret alltså.

Det intressanta blir dock att se om Arsenal gjorde en 'Leicester'-säsong förra året eller om man faktiskt klarar av att hålla den nivån nu. Jag säger inget emot att Arsenal värvat bra och bör ses som ett lag för top4 (och eventuellt titelstrid), samtidigt kan jag lika gärna se ett scenario där förväntningarna blir för tunga och man inte klarar att leva upp till ribban förra säsongen och man slutar 5a-6a t.ex.

Det är ändå skillnad på att göra en fantastisk säsong helt utan förväntningar som förra säsongen, jämfört med att helt plötsligt ses som favoriter till att utmana City och faktiskt leva upp till det. Det blir intressant att se.
Citera
2023-07-12, 17:06
Medlem
Drickbacks avatar
Imponerande av Chelsea att redan hunnit skeppa iväg 12 spelare ändå står 3-4 till i dörrposten på väg ut.
Citera
2023-07-12, 17:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Imponerande av Chelsea att redan hunnit skeppa iväg 12 spelare ändå står 3-4 till i dörrposten på väg ut.
Vilka då?
Citera
2023-07-12, 17:09
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det intressanta blir dock att se om Arsenal gjorde en 'Leicester'-säsong förra året eller om man faktiskt klarar av att hålla den nivån nu. Jag säger inget emot att Arsenal värvat bra och bör ses som ett lag för top4 (och eventuellt titelstrid), samtidigt kan jag lika gärna se ett scenario där förväntningarna blir för tunga och man inte klarar att leva upp till ribban förra säsongen och man slutar 5a-6a t.ex.

Det är ändå skillnad på att göra en fantastisk säsong helt utan förväntningar som förra säsongen, jämfört med att helt plötsligt ses som favoriter till att utmana City och faktiskt leva upp till det. Det blir intressant att se.

Som jag ser det hade det varit skillnad om man spelat en medioker fotboll och vunnit sina matcher på motståndarnas misstag, vilket inte är fallet. Man har en trygg och säker spelidé som spelarna man har passar perfekt in i.
Citera
2023-07-12, 17:10
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Vilka då?
Menar du de 12 eller de på väg ut eller alla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in