2023-07-12, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Vet du vad södra Kherson till stor del består av?
Öken.
Grattis du store uraltsar i öst, en sån seger.
Större delen av lantbruken ligger i söder men ok
https://www.researchgate.net/publication/328269922/figure/fig2/AS:894851260366848@1590360574171/Allocation-of-industrial-crops-in-Kherson-region-in-2008-and-2018-created-in-MapInfo.png
Vet du vilken region som ligger söder om Kherson förresten?
Citera
2023-07-12, 14:53
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Det är såklart ett nederlag större för Ukraina som förlorat ca 20% redan. Eller är norra Kherson mer än 20% på tal om måttstockar?

Se där, då har man visst backat ifrån att Ryssland inte skulle fått något nederlag tills att Ukrainas nederlag skulle varit större så ett steg i rätt i riktning även om det är en bit kvar.

För övrigt får du inte sluta skriva här då jag finner resonemanget väldigt roande, drar man det till en spets är det ju värdigt en Bagdad Bob att förneka att förlora territorium vore något nederlag utan enbart "en justering av gränserna".

Steget är väl inte långt till att säga att ryssarna aldrig retirerat från Kherson utan enbart valt att attackera baklänges.
Citera
2023-07-12, 14:53
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Jo jag har sett många dylika uppslag men finns det någon av tyngd som bekräftar det.
Biometri eller underrättelsetjänst etc.
Finns fixa mått som inte förändras. Men mediciner kan ändra anletsdrag rejält, lika med skakningar etc.

Skulle gärna se något rejälare bevis på dubbletter.
Har hittills inte fått något som övertygar mig.
Du tänker att ett lands underrättelsetjänst ska gå ut i media med bevis för att Putin har dubbelgångare? Där dubbelgångaren gjort en biometrisk kraniemätning strax efter att man gjort en sådan kraniemätning på Putin?
”Stå still nu herr dubbelgångar-Putin så att vi får mätt din skalle ordentligt. Flashback-användaren DrSchrick vill ha ordentliga bevis för att du inte är den äkta Putin.”
Citera
2023-07-12, 14:54
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Större delen av lantbruken ligger i söder men ok
https://www.researchgate.net/publication/328269922/figure/fig2/AS:894851260366848@1590360574171/Allocation-of-industrial-crops-in-Kherson-region-in-2008-and-2018-created-in-MapInfo.png
Vet du vilken region som ligger söder om Kherson förresten?
Du tänker på Krim? Också kriminellt annekterat.
Varför annekterar Ryssland Kherson? Ryssarna är en väldigt liten minoritet där.
Citera
2023-07-12, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Varför är tidigare östländer med i Nato och EU?
För att de själva ville och behövde det säkerhetsnät det innebär?

Menar du att de fick komma för att USA behövde explodera dem?
Vad hade Baltstaterna att erbjuda????

Bara ni proryzzar som ska ha naturresurser till varje pris.
Ja

Det har jag ju redan skrivit.
Citera
2023-07-12, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pederhosen
Se där, då har man visst backat ifrån att Ryssland inte skulle fått något nederlag tills att Ukrainas nederlag skulle varit större så ett steg i rätt i riktning även om det är en bit kvar.

För övrigt får du inte sluta skriva här då jag finner resonemanget väldigt roande, drar man det till en spets är det ju värdigt en Bagdad Bob att förneka att förlora territorium vore något nederlag utan enbart "en justering av gränserna".

Steget är väl inte långt till att säga att ryssarna aldrig retirerat från Kherson utan enbart valt att attackera baklänges.
Jag vet inte vad du vill ha sagt, jag har aldrig påstått att Ryssland kan få nederlag, de blir lätt så när Ukraina får militärt stöd av 50 länder.
Citera
2023-07-12, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Denna kan man spekulera kring vad man har i kikaren.
SVT idag.

” Rysk underrättelsechef i telefonmöte med CIA
Den ryska underrättelsechefen ska ha pratat i telefon med sin motpart för amerikanska CIA sent i juni för att diskutera "vad man ska göra med Ukraina", skriver ryska statsägda nyhetsbyrån Tass. Samtalet ska ha varat en timme.”
Ja man har väl på Natomötet nu bestämt och redan ratificerat ett omfattande säkerhetspaket för Ukraina samtidigt som allt mer militärt stöd utlovades.. Fast det var ju i samtal mellan Ukraina, Nato inkl då Sverige och G7-länderna. Ryssen som ju inte var välkommen på Natomötet var ju inte inblandad alls.
Citera
2023-07-12, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Du tänker på Krim? Också kriminellt annekterat.
Varför annekterar Ryssland Kherson? Ryssarna är en väldigt liten minoritet där.
Varför försöker i så fall Ukraina ta Krim? Väldigt få ukrainare där.
Citera
2023-07-12, 14:58
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Ryska duman meddelar att Surovikin vilar.

⚡️#BREAKING Head of Russian duma defence committee says general Surovikin is 'resting' but has no access to him
https://twitter.com/WarMonitors/status/1679091016140218368
Inget konstigt. Alla vet hur viktigt det är att få ordentlig vila mitt i det största kriget sedan andra världskriget.
Citera
2023-07-12, 15:02
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Varför försöker i så fall Ukraina ta Krim? Väldigt få ukrainare där.
Krim erkändes som ukrainskt territorium av Ryssland när Ukraina blev självständigt.
Frågor på det?
Citera
2023-07-12, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Ryska duman meddelar att Surovikin vilar.

⚡️#BREAKING Head of Russian duma defence committee says general Surovikin is 'resting' but has no access to him
https://twitter.com/WarMonitors/status/1679091016140218368

Resting in pieces?
Citera
2023-07-12, 15:03
Medlem
attogs avatar
Citat:
Jag vet inte vad du vill ha sagt, jag har aldrig påstått att Ryssland kan få nederlag, de blir lätt så när Ukraina får militärt stöd av 50 länder.

Är det ett problem i din värld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in