2023-07-12, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanAnte
Jodå, indicier har funnits länge. Skillnader i längd och vikt som är oförklarligt annars, men faktum är att i våras var den ”riktiga” Putin i ett säkerhetsmöte som drog över tiden och utspelade sig samtidigt som ”Putin” var med på nåt socialt jippo som en invigning. Tror det var nära den där summiten i St.Petersburg.

Precis många indicier några svårförklarliga men inga hard evidence.
Skulle gärna att det var bekräftat innan det blir en trådsanning som på tex FB
Citera
2023-07-12, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Så Ryssland har inte som mål att erövra de områden som de har annekterat?

Som t.ex Kherson, som skulle bli "evigt ryskt"?:

Det här måste väl ses som ett tydligt nederlag för Ryssland?

Håller Ukraina sin del i Kherson så kommer, Kherson kommer nog få en ny gränsdragning, så nederlaget är såklart för Ukraina.
Citera
2023-07-12, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Ryssland ska alltså återta hela Kherson oblast?
Det vet jag inte, sannolikt kommer gränsdragningen för Kherson att dras om däremot.
Citera
2023-07-12, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Tittar man lite närmare på honom så hittar man kopplingar till forna KGB. Hans fru misstänks vara en fd. KGB-agent. En fd. honungsfälla. Och Scott Ritter verkar ha fastnat permanent. De möttes i Sovjetunionen första gången.

FBI bevakade KGB-frun i åratal. Så USA tog detta på allvar.

Här finns lite mer detaljer och fakta:

https://www.flashback.org/sp84246741
https://www.flashback.org/sp84395285
Där ser man. Ja då är ju hans s.k faktajournalistik inte mycket att hänga i julgranen. Anade en falsk fasad det när han hyllades av vissa , varningsflagg direkt.
Citera
2023-07-12, 14:37
Medlem
attogs avatar
Kul inlägg om västs stopp av hjälp till Ukraina, samtidigt som jag live tittar på Nato konferensen i Litauen, där Jens Stoltenberg berättar att Ukraina har Nato som partner och ska få mera hjälp och framtiden är i Nato för Ukraina.
Men jag antar att internetTv är för tekniskt för folk som sitter på utedasset.
Citera
2023-07-12, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Det finns, såvitt jag vet, inget bekräftat. SvD hade en artikel om saken i april men jag kan inte säga om den är bakom betalvägg eller inte. Här är i alla fall en länk som kort refererar artikeln. Det finns också en länk till originalet.

https://omni.se/putins-olika-ansikten-finns-det-mer-an-en-vladimir/a/abq3oa

Slutsatsen blir att det åttiotalet bilder från tolv olika tillfällen som analyserats, med hög sannolikhet föreställer samma person.

Tackar för info.
Allt tillgängligt tyder ju på att vi som tur är bara har en putte som ändrar utseende beroende på hälsa och medicinering/behandling.
Det är ju dumt att göda dubbelputte teorin om den inte är relevant, gynnar bara ryzzfan.
Citera
2023-07-12, 14:41
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Håller Ukraina sin del i Kherson så kommer, Kherson kommer nog få en ny gränsdragning, så nederlaget är såklart för Ukraina.

Så ifall Ryssland förlorar en del av det territorium som de deklarerat är ryskt är det inget nederlag för dem, utan enbart för Ukraina om de inte återtar allt som tagits av Ryssen?

Nog har jag sett många dubbla måttstockar i tråden där man bedömer Rysslands och Ukrainas insatser helt olika, men detta tar kanske priset.
Citera
2023-07-12, 14:43
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Kherson stad är ett nederlag för Ryssland.

Övriga Kherson län (områdena öster om Dnepr), om "gränserna" stannar där de är idag, är förstås ett nederlag för Ukraina. Men det får vi hoppas att de inte gör.

Annars får man tänka på att Ryssland vill leka stormakt, och om en stormakt inte klarar av att inta eller behålla en stad med 280 000 invånare i ett krig mot ett mycket mindre land, då måste man se det som ett stort misslyckande.

Således. Ryssland har misslyckats.
Citera
2023-07-12, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pederhosen
Så ifall Ryssland förlorar en del av det territorium som de deklarerat är ryskt är det inget nederlag för dem, utan enbart för Ukraina om de inte återtar allt som tagits av Ryssen?

Nog har jag sett många dubbla måttstockar i tråden där man bedömer Rysslands och Ukrainas insatser helt olika, men detta tar kanske priset.
Det är såklart ett nederlag större för Ukraina som förlorat ca 20% redan. Eller är norra Kherson mer än 20% på tal om måttstockar?
Citera
2023-07-12, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Ja det är ju USA som driver på detta och har intressen i Ukraina och försöker därmed försvaga Ryssland.
Men krigshetsaren Biden kan ju bli utbytt vid nästa val och då kommer det att tvärvända.
Kärnvapnen kommer snart men förmodligen tar det slut på vapen för Ukraina innan dess.

Varför är tidigare östländer med i Nato och EU?
För att de själva ville och behövde det säkerhetsnät det innebär?

Menar du att de fick komma för att USA behövde explodera dem?
Vad hade Baltstaterna att erbjuda????

Bara ni proryzzar som ska ha naturresurser till varje pris.
Citera
2023-07-12, 14:48
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Det är såklart ett nederlag större för Ukraina som förlorat ca 20% redan. Eller är norra Kherson mer än 20% på tal om måttstockar?
Vet du vad södra Kherson till stor del består av?
Öken.
Grattis du store uraltsar i öst, en sån seger.
Citera
2023-07-12, 14:49
Medlem
leachs avatar
Jag hoppas Biden får tummen ur nu när både England och Frankrike levererar.

Zelenskyy will bring up issue of long-range weapons at meeting with Biden
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/07/12/7410986/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in