Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jodå, det är flera som menar på att Tove borde kunnat kämpa för sitt liv med full kraft, pga av adrenalinet som kommer vid kamp/flykt reaktionen och det enda skälet till att hon inte har gjort det är att Maja har hållit i händerna.
Och sedan uppfattar jag det som att många är enögda, då man menar att det (endast) är Maja som kunnat orsaka ögonskadan, men utesluter indirekt att det kan vara Johanna.
Rättsläkaren har ju under rättegången berättat om fall där gm inte har haft skador. Har hon allstå fel? Finns inga dokumenterade fall alls under dessa förutsättningar med gm utan skador?
Då har ju rättsläkaren helt fel då, när hon säger att det finns fall där det saknas avvarjningsskador.
Hon pratar i generella termer där offret blivit överraskat eller fått sänkt medvetandegrad. Och det stämmer enligt allt jag själv läst. T.ex. om man kommer bakifrån och tar ett strypgrepp med hjälp av sitt armveck eller slår offret medvetslös som Ted Bundy brukade göra. Eller drogat offret så offret inte har möjlighet att göra motstånd.
Det finns mängder av fall där GM inte har en enda skada, men då har strypningen skett bakifrån med antingen skärp/rep/el liknande, eller så har gm använd sitt armveck och har då har ena handen fri.
Men här har strypningen skett framifrån där J suttit ovanpå T och använd båda sina händer till att strypa T. Och jag påstår då att J omöjligt kan låsa T s händer med hjälp av sin egen kropp i flera minuter. Det baserar jag på dom hundratals strypmord jag själv gått igenom, samt att ingen annan heller lyckats hitta nåt liknande.
Hade jag varit M s försvarsadvokat hade jag satsat allt på att undersöka om T faktiskt var medvetslös och att ljuden grannen hörde inte kom från en medveten T. För nu talar allting för att T sparkade i väggen med sina ben, men kunde inte använda sina händer för att göra motstånd för att M höll fast dom.