2023-07-12, 12:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Så du menar att det är osannimg av mig det jag sa att vakten sagt att M sprang in och ut på nöjet 3-4 gånger?

Det är du som anklagade mig för att fara med osanning!
Jag har många källor till mina spekulationer och detta är inte samma sak som att ljuga.

Att du vinklar det som att jag anklagar dig...
Citera
2023-07-12, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är du som anklagade mig för att fara med osanning!
Jag har många källor till mina spekulationer och detta är inte samma sak som att ljuga.

Att du vinklar det som att jag anklagar dig...

Då hade du kunnat gjort det enkelt för dig. med att säga Sorry j
jag missade att vakten hade sagt det
Citera
2023-07-12, 13:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Då hade du kunnat gjort det enkelt för dig. med att säga Sorry j
jag missade att vakten hade sagt det

Jag har inte missat att vakten sagt detta.

Du får gå tillbaka till diskussionen där jag diskuterar vakten.

Citat:
Upprörd (han säger inte arg)och 3- 4 gånger.

Spekulationer med många hänvisningar till FUP är inte lögner.
Vi har alla rätt att tro, gissa och spekulera.

Du spekulerar ju själv, då helt utan hänvisningar. Inte alltid rätt heller.

Kallar jag dig för lögnare?
Citera
2023-07-12, 13:01
Medlem
Citat:
Det är bara att skiva vid någon bild, att dett hände fyra gånger. En rad, eller en halv mening.

Ett vittnesmål slår inte övervakningskameran.

Precis som grannens 02:40 inte slår åklgarens utredningsuppfifter när den inte är bekräftad såsom utredningen har med mobilrörelser (häsloapp och Mc D resa)

Jag vet inte om M gick in 1 eller 3 gånger. Jag håller dörren öppen för att det bara var vid ett tillfälle. Vittnesmål är osäkra till skillnad från teknisk bevisning. Men att utgå från att det var 1 gång för att det bara tagits med bilder från ett tillfälle i FUP tycker jag inte man kan göra. Det kan vara så att att dom ansåg det tillräckligt att dokumentera 1 av tillfällena för att visa att M gick in för att leta efter T. Kanske finns det 100 fler bilder i slasken som inte ansågs tillräckligt viktiga för att få plats i FUP?

För oss på flashback som grottar ner oss i detaljer har ju detta blivit en stor sak. Men åklagaren verkar ju inte se det så.
Citera
2023-07-12, 13:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Uppgiften om 3-4 gånger kommer från entrevärden på Nöjet. Han känner igen både J och M sedan tidigare och beskrivit dom som trevlig. Så hans vittnesmål bör ses som trovärdigt, när han säger att M sprang in 3-4 gånger ut och in på Nöjet och såg upprörd ut. (sid 547)

Att allt inte är med i FUP vet vi. Bild på när M beställer drink finns väl inte med t.ex. Och det är bara nån enstaka bild på J och M när dom går fram till vakten. FUP vill väl ge en helhetsbild utan översvämma den med bilder och info som inte anses vara avgörande för fallet.

Vaktens och polisens vittnesmål sröks inför rättegången, så att M gick in flera gånger vet inte ens rätten om.
Vittnesmålet och övervakningskameran visar detsamma.
Under loppet av några minuter noterar vakten att M passerar åt båda håll - ut med J - in och kollar - ut igen. (tre gånger)
Övervakningsfilmen visar när M kollar efter T.
Det är inget motsägelsefullt.
Citera
2023-07-12, 13:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag vet inte om M gick in 1 eller 3 gånger. Jag håller dörren öppen för att det bara var vid ett tillfälle. Vittnesmål är osäkra till skillnad från teknisk bevisning. Men att utgå från att det var 1 gång för att det bara tagits med bilder från ett tillfälle i FUP tycker jag inte man kan göra. Det kan vara så att att dom ansåg det tillräckligt att dokumentera 1 av tillfällena för att visa att M gick in för att leta efter T. Kanske finns det 100 fler bilder i slasken som inte ansågs tillräckligt viktiga för att få plats i FUP?

För oss på flashback som grottar ner oss i detaljer har ju detta blivit en stor sak. Men åklagaren verkar ju inte se det så.

Detaljerna är viktiga, och det är inte sällan detaljerna är avgörande.

Såsom vissa it- detaljer.

Jag tror inte att vakten ljuger. Det finns inget skäl för honom att ljuga som jag kan se. Och oavsett, så kan han uppleva det så.

Nu kom jag på att ett vittne hade sett Maja gå ut från Nöjet vid tovtiden, citerat även det.

Vakten har ycket att hålla koll på under en kväll, myckt fylla och mycket spring in och ut.

Hans berättelse och upplevelse kan handla om att Maja faktiskt var in och ut flera gånger under kvällen, varvid en gång extra efter/under stängning.

Som sagt, jag tvivalr i allra högsta grad att åklagaren /utredningeninte ens skull nämna de fyra gångerna som de sett Maja fara in och ut för att leta efter Tove.

Man skull ju hur lätt som helst bara skrivit under en bild:

Direktcitat från FUP:
"Maja kommer in på Nöjet igen vid 01:22. Hon verkar leta efter någon."

Hittepåtext:

Maja kommer in på Nöjet igen vid 01:22, en av totalt fyra gånger. Hon verkar leta efter någon.

Skulle detta ta så mycket plats att åklagren väljer att ta bort en sådan mening?

Ok, bilder kan man förstå, man kasnke inte behöver ha med alla bilderna, men en halv mening, en mening, en kommentar i rätten, en enda fråga i förhör????
Citera
2023-07-12, 13:25
Medlem
Citat:
Maja sprang inte in och ut på Nöjet.
Inte om man ska tro på övervakningskamerorna.

Maja går in vid 01:22, det registraras att Maja kollar åt Toves håll. Hon lämnar vid 01:24.

Sedan går Tove ut vid 01:32.

Jag vill får bort sådan överdrifter som cirkulerar i tråden, t ex som en skribent påstod att det var fyra gånger.

Detta har nu blivit en trådsanning.

Lägger in mitt inlägg när det begav sig om denna överdrift (fyra gånger istället för en).
Här är det jag läste och svarade dig på
Senast redigerad av Anedin 2023-07-12 kl. 13:46.
Citera
2023-07-12, 13:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Under loppet av några minuter noterar vakten att M passerar åt båda håll - ut med J - in och kollar - ut igen. (tre gånger)

Du har rätt.
så kan man också tolka hans uttalande:

A 153/547

"F*redrik berättar vidare att han pratat med tjejerna vid tidigare tillfällen. De är alltid trevliga
och glada det har aldrig varit något med dessa två. På frågan om det var något speciellt denna
kväll gällande Johanna och Maja så svarar Fredrik att Maja var upprörd denna kväll, hon
sprang 3–4 gånger ut och in genom entrédörren under kvällen och såg upprörd ut. F*redrik
försökte prata med henne men hon ville inte prata utan bara log lite snett mot honom.
"

Dessutom säger han faktiskt under kvällen, vilket då inte betyder att det var under stängningen.

Om Maja gick ut som vittnet berättade vid tolv, var det ut och in, en gång.

Sedan gick Maja ut vid stängning 01:09. Går in igen vid 01:22 och ut 01:24.

Det är totalt tre passager vid entrén vid stängning och ytterligare två, under kvällen, om man räknar varje passage åt ett håll som en passage.
Senast redigerad av notknapparen 2023-07-12 kl. 13:35.
Citera
2023-07-12, 13:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Här är det jag läste och svarade dig på

Ja, och var är min lögn menar du?
Senast redigerad av notknapparen 2023-07-12 kl. 13:32.
Citera
2023-07-12, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

Citat:
Du har rätt.
så kan man också tolka hans uttalande:

A 153/547

"F*redrik berättar vidare att han pratat med tjejerna vid tidigare tillfällen. De är alltid trevliga
och glada det har aldrig varit något med dessa två. På frågan om det var något speciellt denna
kväll gällande Johanna och Maja så svarar Fredrik att Maja var upprörd denna kväll, hon
sprang 3–4 gånger ut och in genom entrédörren under kvällen och såg upprörd ut. F*redrik
försökte prata med henne men hon ville inte prata utan bara log lite snett mot honom.
"

Dessutom säger han faktiskt under kvällen, vilket då inte betyder att det var under stängningen.

Om Maja gick ut som vittnet berättade vid tolv, var det ut och in, en gång.

Sedan gick Maja ut vid stängning 01:09. Går in igen vid 01:22 och ut 01:24.

Det är totalt tre passager vid entrén vid stängning och ytterligare två, under kvällen, om man räknar varje passage åt ett håll som en passage.

Vi kan väl enas i att M gick in och ut på Nöjet för att leta efter T, och såg upprörd ut? Om det var 1 eller 3 gånger kanske vi aldrig får veta.

Mer intressant är väl varför vakten inte får kontakt med henne, och att hon ser upprörd ut. Hon påstår ju att konflikten inte var hennes och det var därför hon gick och la sig.
Citera
2023-07-12, 13:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Vi kan väl enas i att M gick in och ut på Nöjet för att leta efter T, och såg upprörd ut? Om det var 1 eller 3 gånger kanske vi aldrig får veta.

Mer intressant är väl varför vakten inte får kontakt med henne, och att hon ser upprörd ut. Hon påstår ju att konflikten inte var hennes och det var därför hon gick och la sig.

Förmodligen var Maja upprörd, det kan inte uteslutas. Enligt Maja, på fråga från åklagaren, var det Johanna som bad henne att kolla, och förmodligen var Johanna arg på Tove, särskilt efter det att hon inte fått gehör från vakt/polis.

Men att åklgaren inte skulle kommerntera att Maja sprungit in och ut fyra gånger (totalt typ passage igenom entrén då 8-9 ggr då) för att leta efter Tove, då de har en övervakningsfilm från kvällen, det ser jag som otänkbart.

Man kunde bara ha satt ut tiderna för passagerna och en liten kommentar vid en bild.

Skulle du själv välja bort sådan viktig information om du var utredare/åklagare?

Det borde åtminstone framgå i ett förhör, på ett enda ställe??

Ingen frågar Maja eller Johanna om det. Någonsin.
Citera
2023-07-12, 13:53
Medlem
Citat:
Ja, och var är min lögn menar du?

Ärligt så har jag varken tid eller lust att grotta ner mig i det här
Du får läsa ditt inlägg som jag svarade på där min tolkning av det du slrev var att det typ var en trådsanning om M spring på nöjet

Fakta är det vakten sagt
det hoppas jag att vi kan vara överens om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in