2023-07-12, 09:38
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Undrar varför du började att räkna varningarna från sommaren 2017 och inte januari 2017... ¯\_(ツ)_/¯

Sen är det faktiskt helt sjukt hur du inte kan se dig själv som en notorisk regelbrytare när du har över 1000st raderade inlägg - en helt galen siffra.

Snark. 1000 raderade inlägg säger inte ett dugg. Dels för att de inte ställts i relation vare sig till mina närmare 14000 inlägg eller till andra användares. Dessutom har det för länge sen konstaterats att raderade inlägg kan vara helt enligt reglerna men kan ha raderats för att de var repliker på raderade regelbrottsinlägg.
2023-07-12, 09:40
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svantesson56
Om det är något som är "epic fail", så är det din trådstart och dina försök att få upprättelse. Tur för dig att du är så egenkär, annars hade det känts ensamt. Inta många som håller med dig, om något, i tråden. Eller hur?

Blev det jobbigt för dig att konkret bemöta det jag skrev? Men kan du inte åtminstone erkänna att jag borde ha erhållit betydligt fler än 4 varningar totalt och för OT de senaste 6 åren ifall jag vore en notorisk regelbrytare?
2023-07-12, 09:45
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ja, givetvis är 24 varningar på 10 år mycket...idiot

Nej, ditt kioskmongo. 2.4 varningar per år i snitt är inte mycket med tanke på att jag skrivit ca 1400 inlägg i snitt per år också. Men framförallt har jag alltså bara 4 varningar totalt och för OT de senaste 6 åren. Ni har misslyckats fullständigt med att utmåla mig som notorisk regelbrytare.
2023-07-12, 09:50
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Modsen delar inte din bild, vi övriga gör det inte heller! Du kan inte föra debatt utan invektiv, personangrepp. Du bevisar i varje inlägg varför du har problem nu!

Så varför uttryckte jag då följande i inlägget som du replikerar på men inte bemöter? Kom igen nu, lilla stumpan. Gör ett försök att bemöta nedanstående konkreta argument.

Man blir avstängd om man får för många varningar på kort tid, ja. Och? Fortfarande har jag inget stort antal varningar sett över 10 år och nästan 14000 inlägg. Och de senaste 6 åren har jag alltså enbart 4 varningar totalt och för OT. Ni borde verkligen släppa era försök att utmåla mig som notorisk regelbrytare.”
2023-07-12, 09:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Blev det jobbigt för dig att konkret bemöta det jag skrev? Men kan du inte åtminstone erkänna att jag borde ha erhållit betydligt fler än 4 varningar totalt och för OT de senaste 6 åren ifall jag vore en notorisk regelbrytare?
Nej, du är nu (tack vare tråden) en notorisk fitta och regelbrytare även med tre varningar och som hade landat i sex varningar om du tagit med de tre varningarna tidigare under under mars månad och bakåt .

Citat:
Nej, ditt kioskmongo. 2.4 varningar per år i snitt är inte mycket med tanke på att jag skrivit ca 1400 inlägg i snitt per år också. Men framförallt har jag alltså bara 4 varningar totalt och för OT de senaste 6 åren. Ni har misslyckats fullständigt med att utmåla mig som notorisk regelbrytare.
Klappa dig själv på axeln, för ingen annan kommer göra det
2.4 varningar per snitt är mycket. Du lär dig aldrig att hålla dig till regelverket och kommer troligtvis aldrig göra det heller.
Senast redigerad av Svantesson56 2023-07-12 kl. 09:54.
2023-07-12, 09:58
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Nej, du är nu (tack vare tråden) en notorisk fitta och regelbrytare även med tre varningar och som hade landat i sex varningar om du tagit med de tre varningarna tidigare under 2017.

Klappa dig själv på axeln, för ingen annan kommer göra det
2.4 varningar per snitt är mycket. Du lär dig aldrig att hålla dig till regelverket och kommer troligtvis aldrig göra det heller.

Så provocerad och ilsk du blev, din lille modspermagurglare. Men varför har jag bara fått 4 varningar totalt och för OT på 6 år om jag nu är en notorisk regelbrytare? Det går inte ihop alls begriper du väl. Och nej, inte ens 2.4 varningar per år i snitt är mycket om man samtidigt postat ca 1400 inlägg i snitt per år. Det är alltså en varning på närmare 600 inlägg i snitt. Om du vill hävda att det är mycket så bör du kunna hänvisa till hur motsvarande ser ut för andra användare.
2023-07-12, 10:11
Avslutad
Citat:
Så provocerad och ilsk du blev, din lille modspermagurglare. Men varför har jag bara fått 4 varningar totalt och för OT på 6 år om jag nu är en notorisk regelbrytare? Det går inte ihop alls begriper du väl. Och nej, inte ens 2.4 varningar per år i snitt är mycket om man samtidigt postat ca 1400 inlägg i snitt per år. Det är alltså en varning på närmare 600 inlägg i snitt. Om du vill hävda att det är mycket så bör du kunna hänvisa till hur motsvarande ser ut för andra användare.
Jag är varken provocerad eller ilsk. Jag speglar bara ditt infantila språkbruk.
Nej, det behöver jag inte göra. Det är mycket och du är en notorisk regelbrytare, med dina sex varningar (inte fyra), under de senaste sex åren. Och som Najas redan påpekat: "Under den perioden du klippte in dina varningar (dvs sedan mars 2017), har du bara postat 2 600 inlägg..."
Om du så gärna söker efter statistik kan du själv fråga en mod.
2023-07-12, 10:14
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
I tråden nedan som handlar om koranbränning och moral så har moderatorn GreffueAnthonius delat ut varningar till mig. Mina inlägg uppehåller sig systematiskt vid moral och koranbränning. Att jag även uppmanat andra användare att hålla sig till trådämnet och sakligt bemöta mina argument ska inte rendera mig varningar. Den här typen av undermåligt modererande förstör bara diskussioner.

(FB) Att bränna koranen är moraliskt fel; dags att förbjuda koranbränningar

Här är inläggen som moderatorn tyckt ska ge varning. Observera att diskussionen om ”önsketänkande” med en användare bottnade i att vederbörande såg utvisning av muslimer som lösningen.

Antal inlägg: 7.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Du måste lida av någon slags kognitiv funktionsnedsättning i kombination med Dunning-Kruger. Om man säger att det borde vara på ett sätt som är osannolikt så är det önsketänkande. Vilket är exakt vad du ägnat dig åt. Gör dig själv en tjänst och skäm inte ut dig mer genom att trassla in dig i hjärndöd semantik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Alltjämt är mina språkkunskaper överlägsna dina. Ditt intellekt tycks därtill vara på en negers nivå eftersom du inte är kapabel att bemöta mina sakargument med annat än invektiv.
Citat:
Jag debatterar ämnet för tråden. Om inte det ämnet intresserar dig så väljer du lämpligen att inte posta i tråden.
Citat:
Om du inte är intresserad av att diskutera trådämnet som är koranbränningar så kan vi sätta punkt för den här ordväxlingen.
Citat:
Jag klargjorde min syn på koranbränningar i en replik alldeles nyss till dig. Demens?
Citat:
Moral har alltid varit viktigt inom NS. Finns det andra sunkiga beteenden förutom koranbränning du skulle vilja ge ditt bifall till förresten? Gravskändning? Likskändning? Om du har en sådan liberal syn på moral så förmodar jag att du njuter av Pridemånaden nu.
Citat:
Din tolkning av Nietzsche är amatörmässig. Nietzsche förespråkade aldrig någonsin avsaknad av moral. Nietzsches övermänniska har tvärtom internaliserat moralen och behöver därför inget externt moralsystem.”

Här är min PM-diskussion med moderatorn.

Sv: Varning

Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Citat:
Inte ett enda av de där inläggen utgör regelbrott. Du får en chans att ändra dig innan jag kontaktar admin.

Off topic eftersom det handlar om den andre användaren, inte om ämnet.

Gissar att du kan gången för klagomål, men länkar i alla fall.

(FB) ·♦·♦·♦ Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator♦·♦·♦·

Nonsens. Du måste ha problem med läsförståelsen. Jag har genomgående uppehållit mig vid moral och koranbränningar. Att jag i dessa inlägg även uppmanat andra användare att hålla sig till trådämnet ska inte rendera mig varningar. Men jag tar det vidare om det är så du vill ha det. Jag är van vid värdelösa mods.”
Du har helt klart agerat OFF TOPIC, tramsat och dämed brutit mot reglerna. Heja Moderatorn!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Snacka om off-topic-svammel!

Här försöker skribenten att hota och sträcka upp moderatorn!

” Du får en chans att ändra dig innan jag kontaktar admin.”

Tack för ett gapskratt!
Klassisk rättshaverist?
Senast redigerad av Pinoputchin 2023-07-12 kl. 10:20.
2023-07-12, 10:42
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Jag är varken provocerad eller ilsk. Jag speglar bara ditt infantila språkbruk.
Nej, det behöver jag inte göra. Det är mycket och du är en notorisk regelbrytare, med dina sex varningar (inte fyra), under de senaste sex åren. Och som Najas redan påpekat: "Under den perioden du klippte in dina varningar (dvs sedan mars 2017), har du bara postat 2 600 inlägg..."
Om du så gärna söker efter statistik kan du själv fråga en mod.

Du behöver inte skämmas över att du blev provocerad och arg. Det var helt avsiktligt från min sida. Men du och många andra verkar ha stora problem med matten. 6 år sen är alltså från sommaren 2017 fram till nu och då har jag blott 4 varningar både totalt och för OT. Jag har saxat in det tidigare i tråden från min profil så det stämmer. Om du anser att 2.4 varningar per år i snitt under 10 år och ca 1400 inlägg i snitt per år är mycket så får du plocka fram motsvarande statistik på andra användare. Hur kan en varning per nästan 600 inlägg betraktas som mycket?
2023-07-12, 10:49
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Du har helt klart agerat OFF TOPIC, tramsat och dämed brutit mot reglerna. Heja Moderatorn!!!

Klassisk rättshaverist?

Hej och välkommen till min tråd, modfellat. Jag ställer väl samma fråga till dig som jag ställt till andra här i tråden men inte fått något vettigt svar på.

Vad anser du vara OT med inlägget nedan i en tråd om det moraliska i koranbränningar och som replik till en användare som ifrågasatt varför man överhuvudtaget bör ha moral?

Moral har alltid varit viktigt inom NS. Finns det andra sunkiga beteenden förutom koranbränning du skulle vilja ge ditt bifall till förresten? Gravskändning? Likskändning? Om du har en sådan liberal syn på moral så förmodar jag att du njuter av Pridemånaden nu.”
2023-07-12, 11:00
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Snark. 1000 raderade inlägg säger inte ett dugg. Dels för att de inte ställts i relation vare sig till mina närmare 14000 inlägg eller till andra användares. Dessutom har det för länge sen konstaterats att raderade inlägg kan vara helt enligt reglerna men kan ha raderats för att de var repliker på raderade regelbrottsinlägg.

Berätta gärna varför du började räkna varningar från just sommaren 2017. Otroligt nyfiken. (Skulle vara kul om du kan vara ärlig en endaste gång).
2023-07-12, 11:46
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Berätta gärna varför du började räkna varningar från just sommaren 2017. Otroligt nyfiken. (Skulle vara kul om du kan vara ärlig en endaste gång).
Jag rätt övertygad om att det är som att hoppas på ett mindre mirakel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in