2023-07-11, 17:57
Medlem
Diablo420s avatar
Tja ja har nu i några veckor tagit benzo kasol alprazolam fast bara varanan dag i 2 dagar sen slutat 2 dagar sen fortsatt tagit benzo i 2 dagar sen slutat 2 dagar o fortsatt så har inre känt att jag har avtäning den andra dagen jag är utan så min fråga till er är kan man bli beroende såhär eller är jag beroende ? För jag känner inte det men är det för att alprazolam sitter i längre än 2 dagar ?
Citera
2023-07-11, 18:01
Medlem
AngieDs avatar
Nog redan kört för din del, du kommer bli en benzotorsk.
Citera
2023-07-11, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo420
Tja ja har nu i några veckor tagit benzo kasol alprazolam fast bara varanan dag i 2 dagar sen slutat 2 dagar sen fortsatt tagit benzo i 2 dagar sen slutat 2 dagar o fortsatt så har inre känt att jag har avtäning den andra dagen jag är utan så min fråga till er är kan man bli beroende såhär eller är jag beroende ? För jag känner inte det men är det för att alprazolam sitter i längre än 2 dagar ?

Hej.

Hur du än vrider o vänder på det så kommer det komma en smäll efter ett par dagar. Din kropp har vant sig vid att få benso vid jämna intervaller så även om du inte är "beroende" på ett sätt så är du på ett annat om du förstår hur jag menar.

Det bästa du kan göra är att ta o ta mindre doser tills du har kommit ner i dos eller så klippa rakt av o bara rida ut det.

Hur som helst så är jag övertygad om att det kommer komma någon form av avtändning efter ett par veckors användning för jag gissar på att dom dagar du väl tagit benso så har det varit ganska mycket och därför har det funnits i din kropp dom 2 dagarna du hållt upp för att sen fyllas på dom två dagar du tar.

Hoppas du kan klara dig i framtiden utan piller för det blir bara skit av det i slutändan.

Mvh.
Citera
2023-07-11, 18:03
Avslutad
Citat:

Varför tar du i 2 dagar och skippar 2 dagar och börjar om igen? Det låter som vägen in i ett benso missbruk ja.
Citera
2023-07-11, 18:18
Medlem
Diablo420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonPy
Hej.

Hur du än vrider o vänder på det så kommer det komma en smäll efter ett par dagar. Din kropp har vant sig vid att få benso vid jämna intervaller så även om du inte är "beroende" på ett sätt så är du på ett annat om du förstår hur jag menar.

Det bästa du kan göra är att ta o ta mindre doser tills du har kommit ner i dos eller så klippa rakt av o bara rida ut det.

Hur som helst så är jag övertygad om att det kommer komma någon form av avtändning efter ett par veckors användning för jag gissar på att dom dagar du väl tagit benso så har det varit ganska mycket och därför har det funnits i din kropp dom 2 dagarna du hållt upp för att sen fyllas på dom två dagar du tar.

Hoppas du kan klara dig i framtiden utan piller för det blir bara skit av det i slutändan

Mvh.

Hej har bara tagit typ 2-3 st när jag tagit så inte enorma doser
Citera
2023-07-11, 18:19
Medlem
Diablo420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lefreak
Varför tar du i 2 dagar och skippar 2 dagar och börjar om igen? Det låter som vägen in i ett benso missbruk ja.
För vill inte bli beroende o ta varje dag
Citera
2023-07-11, 18:20
Medlem
jewclaws avatar
Beroende och beroende - är det ett problem för dig?

Eftersom du har något sorts schema du går efter så låter det som att det tar upp mycket av din tankeverksamhet. Jag skulle nog säga att du är beroende, och är du inte redan det så kommer du med detta förhållningsätt att bli det, och då kan du räkna med käftsmällar innan du ens har hunnit lägga av.

Det låter definitivt som att du flyr från något med tanke på besattheten kring din konsumtion.
Benzo kan vara en mirakelmedicin med rätt inställning, men just nu skjuter du bara upp ett problem som du absolut kommer att behöva ta tag i förr eller senare, och benzo-beroendet kommer bara förvärra processen.

Mitt råd till dig är att lägga av med skiten omgående. Behöver du fly finns det bättre grejer att ägna sig åt.
Citera
2023-07-11, 20:10
Medlem
Citat:
Hej har bara tagit typ 2-3 st när jag tagit så inte enorma doser
Jo det är ganska mycket att trycka i sig 2-3 mg Alprazolam om dagen och det lär straffa sig i längden även om du gör uppehåll 2 dagar och tar 2 dagar i rad.

Hyfsat stor risk för fysiskt beroende även om du inte sitter i skiten totalt än rent fysiskt och så har vi det där med psykiskt beroende av den mest potenta Bensodiazepinen av dem alla.

Jag har recept av medicinska skäl och min årsförbrukning ligger på en 0.25 mg tablett i veckan i snitt , vilket borde vara hyfsat standard för någon som går på det legalt och inte vill fastna i ett Alprazolam missbruk.
Citera
2023-07-11, 20:40
Medlem
wsts avatar
Elimineringstiden för läkemedel räknas som 4-5 halveringstider. Även om du äter två dagar på och av är det fortfarande starkt vanebildande. Är nog bäst att kliva av, benzo är något du bör ta utan några andra utvägar, under kortare tid och med längre uppehåll mellan tillfällena.
Citera
2023-07-11, 22:56
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:

Det kommer du bli ändå tillslut. Det går inte att undvika.
Citera
2023-07-11, 23:31
Medlem
zcinners avatar
Ja började med benzo till helgen, kände att det funkade fint fick ingen AT det gick jävligt bra. Sen gick det 8 år med en karta Diazepam om dagen och 4 Alpra. Den ATn är nog det värsta jag upplevt i mitt liv är fortfarande inte återställd, det är nog den ända gången jag faktiskt fruktade för mitt liv när jag låg där o svettades och hade grova hallisar i 2 veckor benen bärde inte drack o pissa drack o pissa kokhet iskall ja ni vet hur det blir. Men om du ändå ska ge dig in i benzo träsket så är mitt råd att ha inte så många hemma försök förvalta dom ta enbart när du behöver, men det slutar okså oftast i att man tar en näve från sängbordet till slut när man vaknar för o få sova lite till.

Mvh
Citera
2023-07-12, 04:58
Medlem
Citat:

Du kan cykla mellan olika sorters benzo.. Vilket gör det 100x lättare att trappa av på.. kör alltid en potent och en mindre potent. Man måste förstå skillnaderna mellan Thieno, Triazolo samt 1,4 Benzodiazepiner (z-analogerna hör inte riktigt hit enligt mig). Samt kombinationen av dessa. Halveringstider, funktioner osv.

Har cyklat olika benzo i decennier. Kunnat trappa av rätt lätt via det sättet.

(Roligt att det för inte så jättelänge sen påbörjades inom vården.. "Substitutionsbehandlig" kallar dom det. Jag föredrar "cykla"! =)

Ta en halv Xanor enbart när du behöver det. Annars finns Olanzapin som är en Thienodiazepin och fungerar riktigt bra.. Tyvärr äter man som en häst av dom.. =/
Senast redigerad av EDUGOELLE 2023-07-12 kl. 05:02.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in