2023-07-11, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Ändå är det väldigt främmande för en normalt funtad vuxen person att snatta. Åkte jag av någon anledning dit för detta skulle jag ljuga om min ålder och ansluta mig till ett känt franskt förband för att aldrig synas till igen.

Anders Medium Rare.
Onödigt med tanke på att majoriteten av människor är tjuvar mer eller mindre.
Citera
2023-07-11, 17:19
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Nu kan han väl bara dömas för den bevisade stölden?
Ja så klart. Men anledningen att det leder till åtal är ju pga att det är ett upprepat beteende och inte ett ärligt misstag.
Citera
2023-07-11, 17:21
Avslutad
Han sålde sitt hus förra året utanför Blidö för 7,6 miljoner och så snattar och stjäl han
Citera
2023-07-11, 17:21
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Han sålde sitt hus förra året utanför Blidö för 7,6 miljoner och så snattar och stjäl han
Men det var väl lån på huset också?
Citera
2023-07-11, 17:23
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serialfreak
Skulle inte förvåna mig om det är sant. Men det verkar ju som om han blir av med alla sina tvprogram nu så tiden har nog hunnit ikapp den arga snickaren.
Jag har aldrig gillat honom. Får riktiga psykopatvibbar.
Citera
2023-07-11, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Men det var väl lån på huset också?
Det var hans sommarstuga. Vad hans förtjänst blev vet jag inte
Citera
2023-07-11, 17:30
Medlem
Tydligen har han gjort det flera ggr från samma butik och det var därför en anställd förföljde honom. Så det var inget enstaka försök. Han försökte få det att det var en miss vid inskanningen vilket är lätt hänt. Har själv missat.

Tragiskt när man tjänar stora pengar och är framgångsrik men som någon skrev så är det förmodligen knark, kanske spel han har problem med, något missbruk som gör att man kan gå utan mat då allt går till missbruket. Det är syns inte att det är knark eller alkohol på honom så det kanske inte är långvarigt missbruk. Många kändisar i Sthlm snorta kola. Kanske gått överstyr ibland. Har han spelmissbruk så syns det inte. Kanske en anledning till att han sålde sitt hus.

Sen är det klart det finns andra anledningar också som kleptomani, han är inte den enda kändisen som åkt dit som påstås ha detta.
Citera
2023-07-11, 17:54
Medlem
Det är en sjukdom en del får med tiden. Har några vänner som är miljonärer men ska det göras rätt för sig och betala så smyger dom sakta undan. Varenda gång.
Citera
2023-07-11, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Läst FUP nu noggrant.

Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Inkomst på 1.100.000kr/år
Förmögenhet på 4.500.000kr

Så jäkla noggrant har du nog inte läst FUP:en då Arga snattaren enligt den har en förmögenhet på 45.000.000kr. 40.500.000kr mer än vad du läst alltså.
Citera
2023-07-11, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Har du någon gång staplat upp 5 paket kött och bara lyckats scanna 2 av dom?

Fattar inte förhöret med Anders på sidan 28. På frågan vilka varor han scannade svarar han: 2köttbitar och några andra varor.

Visserligen har han väl vid det laget blivit varse att han bara scannat 2 av köttbitarna men jag skulle sagt att jag trodde att jag hade scannat alla om jag nu hade trott det.
Citera
2023-07-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
En del verkar tro att tillgångar är samma sak som pengar i plånboken.

Och andra tror att tillgångar är samma sak som förmögenhet.
Citera
2023-07-11, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miohmamma
Precis det jag tänkte också.

Vad han brukar göra eller inte är ju inte relevant i detta fallet då butiken själva inte gjorde det dom skulle och gjorde en anmälan efter varje gång detta har inträffat.

Vad jag kan förstå så är åtalet för senaste gången med 3 köttbitar för ca 400kr, allt annat som var innan det är ju butikens ord bara men finns inte dokumenterat i någon anmälan till polisen om jag har förstått det rätt.

Det har blivit fel vid avstämningar tidigare vilket dokumenterats och sparats av butiken. Enligt FUP:en ska även videoövervakning från tidigare händelser sparats. Så nog sjutton finns det dokumentation som knappast förmildrar arga snattarens beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in