2023-07-11, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf

Men återigen jag vill ha fred vill inte att vita människor ska dö.

.

Vad med negrer och judar?
Citera
2023-07-11, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Brinner bra hos turisterna nu.

Skadovsk - 3 🚀🚀🚀
Berdyansk - 6 🚀🚀🚀🚀🚀🚀
Tokmak - 8 🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀
https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1678767360570986496

Verkar vara en samordnad attack bakom fiendens linjer.
https://liveuamap.com/

23 minutes ago - 47°13′N 35°42′E
New explosions reported in Tokmak

29 minutes ago - 46°6′N 32°52′E
Explosions were audible in Skadovsk

an hour ago - 46°44′N 36°48′E
Explosions were reported in Berdiansk
Citera
2023-07-11, 16:26
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2023/07/11/195934715/kreml-sverige-i-nato-er-negativt-for-russlands-sikkerhet
Citat:
Russlands reaksjoner omfattet blant annet overbelastningsangrep på myndighetenes nettsider og styrket tilstedeværelse opp mot den finske grensen.
Jag undrar jag hur man anser att rysslands säkerhet stärks av att man utför DDOS-attacker emot myndighetshemsidor..?
Citera
2023-07-11, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Peskov aka Moscow-Bob lär har bråda dagar nu med uttalanden om alla misstag som olika länder gör när dom skänker vapen till Ukraina, går med i NATO, släpper Azov-fångar eller förnedrar den svage Poopin rent allmänt.

Även pedofilnyllet Lavrov har utlovat en hemsk påföljd för Sverige och hela Nato. Vi bävar, hahaha
Citera
2023-07-11, 16:38
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Har tyvärr inga videos där dom pratar om klusterbomber, men dom här två visar när ryssarna skjuter på ukr.

Pov
https://funker530.com/video/ukrainian-patrol-hit-by-cluster-munitions/

Eye in the sky vy.
https://funker530.com/video/cluster-munitions-blanket-ukrainian-positions/

Den sista videon var helt klart den bästa hittills för att bevisa er sak.
Men då måste man ändå ställa sig frågan innan man släpper lös vapen som ses som olagliga av de flesta länder.
Är denna video riktig!!
Är ju inte första gången nato levererat lögner.
Jag ser inga skyttegravar eller något annat på fältet , gör du ?
Isf var den otroligt dåligt riktad eller är det inte ryssen som skjuter den ..??
Jag vet inte, men jag tycker man ska vara jävligt kritiskt inställd innan man dömer någon och sedan rättfärdigar denna typ av vapen.

Sen det inte folk verkar fatta är att själva klusterbomben i sig är tämligen värdelös. Mot andra mer riktade missiler som finns.
Problemet med klusterbomber är att 20 % inte exploderar utan ligger kvar på marken = att civila UKRAINARE kommer dö av skiten. Barn som undrar vad det är för baseball liknande föremål som ligger på marken....
Minfält kan man ringa in på ett annat sätt och sen köra minröjare.
Klusterbomber ligger där dom ligger.

Så att jag är i mot klusterbomber är inte för att ryska soldater kommer dö.
Utan att civila oskyldiga vita ukrainare kommer dö.
Citera
2023-07-11, 16:39
Medlem
barkies avatar
Citat:
Jag kan absolut ge dig det.
Ser säkert ut objektivitet på mina poster att jag ställer mig på ryssen sida.
Är mer att jag ställer mig frågande till vad alla fanatiker här inne håller på med , som sväljer precis allt med hull och hår som de får höra.
Jag är betydligt mer vaksam mot träskmedia.

Men återigen jag vill ha fred vill inte att vita människor ska dö.
Det är mitt "mål" med mina inlägg.

Du får gärna länka till någon bra karta som styrker det du skriver.
Att de tagit en massa mark är självfallet inget jag förnekar.
Men jag har inte sett ett enda bevis på att de tagit sig till första linjen.
.

Det har dom inte. Till och med USA är frustrerade över hur dåligt det går för Ukraina.

Matt Miller sa igår under presskonferensen att kriget varit ett misslyckande strategiskt från Ukrainas sida.

Dom får fortsätta pumpa in vapen och förlänga det oundvikliga.

Angående din fråga om att folk sväljer allt med hull och hår - det är svårt att förklara. Psykos. Safety in numbers. Vem vet. Objektivitet saknas allra oftast.
Citera
2023-07-11, 16:43
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Men då måste man ändå ställa sig frågan innan man släpper lös vapen som ses som olagliga av de flesta länder.
Är denna video riktig!!
Isf var den otroligt dåligt riktad eller är det inte ryssen som skjuter den ..??
Jag vet inte, men jag tycker man ska vara jävligt kritiskt inställd innan man dömer någon och sedan rättfärdigar denna typ av vapen.

Sen det inte folk verkar fatta är att själva klusterbomben i sig är tämligen värdelös. Mot andra mer riktade missiler som finns.
Problemet med klusterbomber är att 20 % inte exploderar utan ligger kvar på marken = att civila UKRAINARE kommer dö av skiten. Barn som undrar vad det är för baseball liknande föremål som ligger på marken....

Sluta svamla nu.
Videon är riktigt.
Ryssarna kan inte sikta för 5 öre oftast men ibland träffar dom som i POV videon.
Blindgångs% alla drar upp är från typ Vietnam och liknande. Har hänt en del med tekniken nu.. och ryska klusterbomber har garanterat en högre fail% än USAs. Dom har bomberna liggande i lådor i skogen medans Murica sköter om sina.

Du bryr dig sig inte ett skit om den vita rasen då hade du inte yrkat på varken fred eller Ryssland.
En skam för alla oss höger är alla råttor här inne.

Edit. Ja klusterbomber är sämre än luftbrisader för infanteri . Medans kluster kan stoppa en mekanisk framryckning ganska väl.
Citera
2023-07-11, 16:44
Avslutad
Citat:
Du till skillnad mot er så är jag inte faktaresistens.
Men nu är det 3 gången gillt.
Kanske du kan skicka fram någon vettig film på det hela ?
Du är lögnpundare i kubik. Inga länkar i världen kan få få dig att sluta jiddra. Inga jävla GoPro filmer heller din aspie.

Du har fått massor av länkar och ändå fortsätter du med ditt yrande. Om nu fb inte kan ge dig svar på det du vill ha så får du väl ge upp och leta det någon annanstans.

Du kommer inte längre med ditt tjat som du började med igår. Om du inte tror att ryzzland har använt klustrerbomber så ok då'ra. Jag litar på informationen (flera olika källor) som hävdar att ryzzen använt sådan ammo.
Citera
2023-07-11, 16:45
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Jag står inte på ryssen sida och jag står inte på nato sida.
Jag vill ha fred.

Jag är inte en sämre man än att jag ändrar mig om jag har fel.
Så kan inte du höja nivån lite då och visa mig GoPro filmer om just klusterbomber i Ukraina ?
Jag nöjer mig inte med att BBC skriver något. Skrämmande att så många av er gör det

Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Efter att ha kollat din posthistorik så är det svårt att tro på. Du blandar och ger men din linje är ändå klar och tydlig.

"Ukraina har inte ens tagit sig fram till första försvarslinjen"

Ukraina har bevisligen återtagit flera kvadratkilometer av ockuperad mark.
Regel no 1. Medge aldrig någonsin att du är fulryss. Kontra med att du är den svenskaste svensk gärna understruket med ett svenskt kunga/vikinga nick.
Säkert uppmärksammat tidigare:
Citat:
Peskov svingar mot Sverige efter Turkiets svängning
Kremls talesperson Dmitrij Peskov svingar mot väst efter att Turkiet gett grönt ljus till den svenska Natoansökan. Inträdet kommer att få negativa säkerhetsföljder, enligt Peskov.
Han säger också att europeiska ledare inte tycks förstå att det är ett misstag att flytta Natos infrastruktur närmare Rysslands gräns.
https://omni.se/t/sveriges-ansokan/9d036818-d77c-465f-bd4a-b6cdfa6e0110

Vafalls, inget öppet kärnvapenhot?
Den som tror Putin möter upp Erdogan i Ankara i aug räcker upp en hand. Tänkte mig han skulle ta sig dit med båt eftersom han är för harig för att flyga. Tror han avstår helt..
Senast redigerad av Taggad 2023-07-11 kl. 17:01.
Citera
2023-07-11, 16:47
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Är denna video riktig!!

Konstigt att du inte bekymrar dig över Rysslands artilleri och flyg som använder/ har använt klustervapen i både Ukraina Tjetjenien och Syrien säkerligen i Georgien också om de hann med det.
Citera
2023-07-11, 16:48
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Så att jag är i mot klusterbomber är inte för att ryska soldater kommer dö. Utan att civila oskyldiga vita ukrainare kommer dö.

Det är vad det är..

Skulle Eu ha agerat snabbare med att få upp sin artilleri-ammo tillverkning, så skulle detta kanske inte vart nödvändigt. Men viljan att åka snålskjuts på jänkarna när det krisar.., visar sig igen.

Likaså slåss Ukraina med näbbar och klor, för sitt egna territorium, självbestämmande och överlevnad. Man tar då nog emot all hjälp man kan få då, istället för att moralisera över det. Syns det är hycklande ifrån endel länder att säga "-nej". Det är en lyx man inte har råd med i Ukraina.

Så ser jag på saken.
Citera
2023-07-11, 16:50
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Matt Miller sa igår under presskonferensen att kriget varit ett misslyckande strategiskt från Ukrainas sida.

Det var en felsägning:

Citat:
QUESTION: Thank you, sir. My question is: Five hundred year – 500 days of war. Would you call this – this is the longest war, and also would you call this is the defeat for Russia, a superpower, and after their eject from Afghanistan? And now also one question. Almost 200 member nations, United Nations – what are they doing or what should we – you think their role in this 500 days of war? And finally, when Prime Minister Narendra Modi was here at the White House, Ukraine issue came up, and he has spoken many times that the war should stop. Do you think Narendra Modi or India can still break the ice and play in this role to stop the war?

MR MILLER: A few things. So I will say with respect to your first question, we believe the war has been a strategic failure for Ukraine. The Secretary spoke to this in a speech he gave in Helsinki last month, I believe it was.

QUESTION: For Russia or —

QUESTION: A strategic failure for Russia or for Ukraine?

MR MILLER: I’m sorry, a – excuse me, a strategic failure for Ukraine. Thank you for the correction. Which is —

QUESTION: No, (inaudible).

MR MILLER: Oh. I need more than one correction today. A strategic – this is the first time at the podium for a week; I’m a little – I’m apparently a little rusty.

QUESTION: That’s okay, I never expected – I never expected anyone to – that – I never expected you guys to cede the high ground (inaudible).

MR MILLER: I’m a little rusty, I guess. A strategic failure —

QUESTION: Or even (inaudible) asked about it in private.

MR MILLER: A strategic failure for Russia, which has seen an enormous loss of both military personnel, but – personnel, but military equipment. It’s seen its standing in the world affected. It’s seen its economy crippled by the sanctions and export controls we’ve imposed.

https://www.state.gov/briefings/department-press-briefing-july-10-2023/

Men han verkar vara förvirrad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in