2023-07-11, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Jag står inte på ryssen sida och jag står inte på nato sida.
Jag vill ha fred.

Jag är inte en sämre man än att jag ändrar mig om jag har fel.
Så kan inte du höja nivån lite då och visa mig GoPro filmer om just klusterbomber i Ukraina ?
Jag nöjer mig inte med att BBC skriver något. Skrämmande att så många av er gör det
Varför ska vi jobba för dig ?,,rysshelvete !
Du ökar bara rysshatet med din otrevliga ryss-attityd.
Citera
2023-07-11, 15:42
Medlem
Citat:
Jag vill ha fred.

Så kan inte du höja nivån lite då och visa mig GoPro filmer om just klusterbomber i Ukraina ?
Jag nöjer mig inte med att BBC skriver något. Skrämmande att så många av er gör det

Vad har NATO med detta att göra?
Så du är inte med ryssland. Är du med Ukrain?
Du vill ha fred påstår DU. Hur då? Genom att Ukraina ger upp då ? Så att ditt ryssland kan ta det dom vill?
Citera
2023-07-11, 15:45
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Jag vill ha fred.

Är du blind?
Om du inte ser klustervapen på de filmer som redan finns i tråden har du ingen aning om vad ett kluster vapen är och bör nog inte uttala dig.
Du är en typisk produkt av att vi har för lite värnplikt i det här landet.
Och den här tråden:
(FB) USA skickar klusterbomber till Ukraina
Gå och författa ett slagkraftigt meme för de närmast sörjande istället?
Senast redigerad av Kiddieoxo 2023-07-11 kl. 15:48.
Citera
2023-07-11, 15:45
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tydligen bekräftat nu att helvetet fått en ny permanent gäst.

https://liveuamap.com/en/2023/11-july-deputy-commander-of-russian-southern-military-district
Have a nice trip to eternity...
Citera
2023-07-11, 15:49
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Jag vill ha fred.

Har tyvärr inga videos där dom pratar om klusterbomber, men dom här två visar när ryssarna skjuter på ukr.

Pov
https://funker530.com/video/ukrainian-patrol-hit-by-cluster-munitions/

Eye in the sky vy.
https://funker530.com/video/cluster-munitions-blanket-ukrainian-positions/
Citera
2023-07-11, 15:49
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tydligen bekräftat nu att helvetet fått en ny permanent gäst.

https://liveuamap.com/en/2023/11-july-deputy-commander-of-russian-southern-military-district
👍👍

Någon idé kring vad totalen höga befäl ligger på nu?
Citera
2023-07-11, 15:52
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Verkar som allt går mot Putin nu. Förlusterna på fronten eskalerar, rubeln i fritt fall, krigskassan töms, hans ”vänner” vänder honom ryggen en efter en, interna stridigheter i Ryssland, samtidigt som stödet till Ukraina från väst aldrig varit starkare.
Även om de flesta ryssar har blivit drillade sen århundranden tillbaka att aldrig ifrågasätta tsaren så är stödet bara en chimär, att Putin är svag och feg är nu så tydligt det kan bli för alla, ingen lyfter ett finger för att stödja Vladimir aktivt. Ryssland behöver en ny ledare snabbt men tack vare Putins systematiska utrensningar så ekar tunnan av efterträdare tomt.
Grattis Putin, du har gjort det inget yttre hot lyckats med på hundratals år, du krossade det ryska imperiet.

Putin sitter lösare ann jo.., att nu låta Prigozin fortsätta med sitt ostraffat (tills nu) är ett rent svaghetstecken.

Och lyssna nu, hur Kreml börjar "pudla" över Erdogans beslut att släppa in Sverige :

Peskov sier at russiskvennlige Tyrkias valg om å slippe svenskene inn i forsvarsalliansen er begrunnet i tyrkiske myndigheters forpliktelser overfor Nato.

Videre sier han at til tross for at Russland og Tyrkia har ulikt syn i noen saker, har de likevel mange felles interesser. Kreml ønsker å fortsette å utbygge sitt forhold til Tyrkia.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2023/07/11/195934715/kreml-sverige-i-nato-er-negativt-for-russlands-sikkerhet

Peskov visar närmast förståelse för Erdogans beslut ! Wow.., här börjar man nästan visa den "andra kinden till" efter insläpp av Sverige i Nato, och att man i tillägg släppte officerarna ifrån "Azovstal". Detta är rent ut sagt ett kraftlöst uttalande ifrån Kreml.., och goda råd är nog riktigt dyra där..

Så dyra, att jag börjar misstänka att Putin är inne på sina sex sista månader som prezz. Kupp.., avgår.., eller som ett sista alternativ att han inte ställer upp som prezz-kandidat nästa år.
Citera
2023-07-11, 15:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
👍👍

Någon idé kring vad totalen höga befäl ligger på nu?

Det har väl avlidit mer höga befäl än vad amerikanarna förlorade under hela andra världskriget har jag för mig, fanns en sida som jag tappat bort som listade alla de befäl som strukit med för ryssarna och den var lång
Citera
2023-07-11, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord2Moyne
Ska jag visa dig hur bokstaven A ser ut också?

Eller är den också bara påhittad och finns inte på riktigt?

Varför inte bara länka till en film då så han blir tyst ? Jag vill också se filmbevis på ALLA påståenden och kan faktiskt hålla med Gurra om en sak och de är att ALDRIG lite på nåt man bara läst i en tidning.
Citera
2023-07-11, 16:01
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolFreddy
Varför inte bara länka till en film då så han blir tyst ? Jag vill också se filmbevis på ALLA påståenden och kan faktiskt hålla med Gurra om en sak och de är att ALDRIG lite på nåt man bara läst i en tidning.
Dålig ursäkt...

Finns massor av poster.

(FB) USA skickar klusterbomber till Ukraina

Ska också tillägga för dig att det krävs lite militär kunskap för att förstå verkan av klusterammunition man jag hoppas att du är kunnig nog.
Senast redigerad av Conception 2023-07-11 kl. 16:04.
Citera
2023-07-11, 16:02
Medlem
Lord2Moynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolFreddy
Han har fått mängder med bevis nu sista timmen i tråden. Duger inte de länkarna (det är många) så är det likställt att prata med någon som tror att jorden är platt.
Citera
2023-07-11, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Utveckla tack?

Summerad text här:

https://militarywatchmagazine.com/article/europe-top-cruise-missile-captured-russia

Finns filmer från bärgningen också på Twitter.

Att de har fångat en, utan detonation, tyder på att den antingen felat och sjunkit av sig själv.
Alternativt, som artikeln nämner, att de möjligen elektroniskt lyckades störa ut den så den sjönk utan detonation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in