2023-07-11, 13:26
Avslutad
Anders Öfvergård bör sluta sjävscanna och betala i de vanliga bemannade kassorna. Det blir bättre då men han kan ju i och för sig stoppa lite smått i fickorna men då ska ju larmet gå igång
Senast redigerad av BMH 2023-07-11 kl. 13:28.
Citera
2023-07-11, 13:26
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Vilken jävla pissluffare denna arga Anders.

Men det riktiga problemet är kanske att media tar en uppenbart obalanserad luffare och gör denne känd bara för att han har förmågan att bli arg.
Citera
2023-07-11, 13:27
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Läst FUP nu noggrant.

Jag hade köpt det han säger OM de nu inte varit så att Personalen hade varit med om Anders Öfvregårds beteende och snatterier under lång tid samt regelbundheten.

Hur i herrans namn är han vriden i skallen?

Inkomst på 1.100.000kr/år
Förmögenhet på 4.500.000kr

Detta är bara så helt onödigt!!!

Han har ju inte bara skämt ut sig själv utan sin Fru och Barn.

BTW, med tanke på beteendet så skulle de drogtestat honom i samband med snatteriet.
Vad beror detta beteende på? Tvångstankar? Från förundersökningsprotokollet: "Butikskontrollanten fick uppgifter från butikspersonalen gällande en kund som regelbundet stjäl varor i butiken. Butikskontrollanten följde efter misstänkt och såg hur misstänkt endast scannade två stycken köttbitar men packade ner fem stycken köttbitar i påsen. Misstänkt lämnade sista kassaspärrslinjen och blev därefter envarsgripen av butikskontrollanten".
Citera
2023-07-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Vad beror detta beteende på? Tvångstankar?

Jag misstänker att det till största delen är som du säger, Tvångstankar… som i sin tur blir till handling i stället för bara Tankar om att t.ex. stjäla kött, när han går på någon eller några Droger.

Lek med tanken att han har diagnosen ADHD, då brukar de ibland få amfetaminliknande preparat.
Kanske är därför han beter sig så här.

Men som ICA-chefen sade ”han har snott i tio år av mig”…. låter ju HELT GALET!
Citera
2023-07-11, 13:40
Medlem
Men alltså, varför? Jag fattar inte. Snubben är ändå en ganska känd medieperson i Sverige och haft egna program på storkanalerna och han förstår inte risken med att tjuva på lokala närbutiker? Fy fan vad pinsamt att man kan sjunka så lågt för ett par hundra spänn. Gott om pengar har snubben ändå, men det handlar kanske inte om det, utan förmodligen är han så säker att han aldrig kommer åka fast.

Bra jobbat, Anders.
Senast redigerad av TwoCents 2023-07-11 kl. 13:44.
Citera
2023-07-11, 13:46
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Han är ju kleptoman! För några år sedan snackades det om att han snott verktyg osv.
Många avfärdade det som bluff och båg, men nu inser man att det nog var sant.

Är det en sjukdom?
Är ju synd om honom i sådana fall.
Antingen en mer eller mindre skrupelfri, girig snåljåp eller så rår han inte för sitt tvångsmässiga (?) beteende.
Citera
2023-07-11, 13:51
Medlem
Peace2023s avatar
"... termen kleptomani från grekiskans kleptō – vilket betyder "stjäla" – och mania – som betyder "raseri"."

Därför han kallades "arga" snickaren?

Men det kan handla om en sjuklig störning.
Eller brist på moral. Svårt att veta.
Citera
2023-07-11, 13:54
Medlem
Botkyrka-babes avatar
”Kvinnomisshandlaren”?
Har han misshandlat kvinnor också?
Citera
2023-07-11, 13:58
Medlem
knors avatar
Det är väl bara att stänga av honom från självscanning? Har själv missat ett par gånger. Antingen har någon annan lagt något i vagnen eller så har jag scannat något gen gång för mycket. Då har jag tänkt att man kanske skall skita i-t.
Citera
2023-07-11, 14:06
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knor
Det är väl bara att stänga av honom från självscanning? Har själv missat ett par gånger. Antingen har någon annan lagt något i vagnen eller så har jag scannat något gen gång för mycket. Då har jag tänkt att man kanske skall skita i-t.
Detta är lite allvarligare. Han ska åtalas eftersom han stjäl så ofta och mycket.
Citera
2023-07-11, 14:09
Medlem
Kul för hans vänner att dom troligtvis ätit stulen entreco..när dom blivit bjudna hem till anders
Senast redigerad av Elins92 2023-07-11 kl. 14:11. Anledning: Felstavat
Citera
2023-07-11, 14:11
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El0l
jag försvarar inte Anders.

Men när jag är stressad och har mycket att göra och tänka på och är i full gång så skulle det där utan problem hända mig på riktigt utan att jag menade det.

Har flera gånger vänt tillbaka till kassan när jag varit på väg ut ur butiken då jag håller i en artikel i handen som jag egentligen ska betala för.

Har du någon gång staplat upp 5 paket kött och bara lyckats scanna 2 av dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in