2023-07-11, 13:35
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Om det kommer från najaspajas är det inte att lita på. Vederbörande ljuger och förvanskar vanemässigt. Men den typen av siffror säger vilket som inget eftersom de måste jämföras med andra användares motsvarigheter.

Det är minst två moderatorer har bekräftat detta (gason och Najas).

Och varför skulle man behöva jämföra det med andra användare? DU säger att "ingen vettig människa kan påstå att jag frekvent bryter mot flashbacks regler". Menar du på allvar att 1000st raderade inlägg, varav 50st bara i år, inte är relativt ofta?
2023-07-11, 13:43
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det är minst två moderatorer har bekräftat detta (gason och Najas).

Och varför skulle man behöva jämföra det med andra användare? DU säger att "ingen vettig människa kan påstå att jag frekvent bryter mot flashbacks regler". Menar du på allvar att 1000st raderade inlägg, varav 50st bara i år, inte är relativt ofta?

Jag har bara sett det från najaspajas. Men som jag skrev säger siffran absolut ingenting eftersom den inte bara måste sätta i relation till att jag postat närmare 14000 inlägg under 10 år utan även jämföras med andra användares motsvarigheter. Jag vidhåller att mina 4 varningar totalt och för OT de senaste 6 åren bevisar att jag inte är någon notorisk regelbrytare. Alla vettiga individer instämmer i det.
2023-07-11, 13:54
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blandsoft
Ja, det är fortfarande oklart i och med att du har flera raderade inlägg i olika forum med just den innebörden.

Det är inte alls oklart utan hade jag fått den typen av inlägg raderade för OT tidigare så skulle jag inte ha postat fler sådana inlägg. Jag har aldrig varit med om att mods eller andra hävdat att det bryter mot 0.03 att uppmana en motdebattör att hålla sig till trådämnet. Varför gör vi inte rundfrågning bland mods om det? Alla som varit på flashback en längre tid vet att regel 0.03 är föremål för oerhört mycken subjektivitet och missbruk. I exempelvis genomkorrupta PU med sina alkiskommunister till mods raderas ontopicinlägg systematiskt om man har ”fel” åsikt(pro-Trump och pro-Putin). Det är helt enkelt omöjligt att posta inlägg där utan att bli varnad för 0.03 om man är positiv till Trump, Putin och Ryssland oavsett hur ontopic inläggen är. Samtidigt som horder av klonade ukrotroll seriebajsar ned varenda tråd med OT utan att mods agerar.
2023-07-11, 13:55
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Jag har bara sett det från najaspajas. Men som jag skrev säger siffran absolut ingenting eftersom den inte bara måste sätta i relation till att jag postat närmare 14000 inlägg under 10 år utan även jämföras med andra användares motsvarigheter. Jag vidhåller att mina 4 varningar totalt och för OT de senaste 6 åren bevisar att jag inte är någon notorisk regelbrytare. Alla vettiga individer instämmer i det.

Inlägg 288: (FB) Felaktig varning av moderatorn GreffueAnthonius
Inte på något enkelt sätt, men i år är ca 50 inlägg raderade utan varning, om man bortser från denna tråd.

Sedan november 2014 är det över 1000 inlägg. Fler än så visas inte av sökmotorn.

Nej, man måste absolut inte jämföra med andra användare, eftersom det du påstår är att du inte är en notorisk regelbrytare - 1000st raderade inlägg motbevisar detta. Andra användares raderade inlägg har INGET med saken att göra. Du har fått så många inlägg raderade att det nått Flashbacks max-limit...

Jag får också fått mängder med inlägg raderade, och det är just för att inläggen oftast håller en för låg kvalitet, eller är off topic.
2023-07-11, 13:59
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Inlägg 288: (FB) Felaktig varning av moderatorn GreffueAnthonius
Inte på något enkelt sätt, men i år är ca 50 inlägg raderade utan varning, om man bortser från denna tråd.

Sedan november 2014 är det över 1000 inlägg. Fler än så visas inte av sökmotorn.

Nej, man måste absolut inte jämföra med andra användare, eftersom det du påstår är att du inte är en notorisk regelbrytare - 1000st raderade inlägg motbevisar detta. Andra användares raderade inlägg har INGET med saken att göra.

Jag får också mängder med inlägg raderade, och det är just för att inläggen oftast håller en för låg kvalitet, eller är off topic.

Som sagt. Jag har inga möjligheter att verifiera de siffrorna. Men även om de skulle stämma så måste de självfallet sättas i relation till mitt totala antal inlägg samt jämföras med andra användares. Hur kan du ens ifrågasätta det, ditt jävla hjon?
2023-07-11, 14:01
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Du har dessa varningar sen 2017:
1. 0.03 den 6:e januari 2017
2. 0.03 den 28:e januari 2017
3. 0.03 den 14:e mars 2017
4. 1.06 den 26:e mars 2017
5. 0.03 den 5:e mars 2022
6. 0.03 den 31:a mars 2023
7. 0.03 den 18:e april 2023
8. 0.03 den 4:e juli 2023

Förklara gärna hur du får detta till 4 varningar.

6 år tillbaka skrev jag. Alltså sen sommaren 2017. Således 4 varningar totalt och för OT sen dess.
2023-07-11, 14:03
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Om det kommer från najaspajas är det inte att lita på. Vederbörande ljuger och förvanskar vanemässigt. Men den typen av siffror säger vilket som inget eftersom de måste jämföras med andra användares motsvarigheter.

Ärendet är avslutat. Mods har sagt sitt. Varningen kvarstår. Du kom inte längre än såhär. Det har framkommit att du är en notorisk regelbrytare. Case closed! Ta en promenad istället.
2023-07-11, 14:04
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
I tråden nedan som handlar om koranbränning och moral så har moderatorn GreffueAnthonius delat ut varningar till mig. Mina inlägg uppehåller sig systematiskt vid moral och koranbränning. Att jag även uppmanat andra användare att hålla sig till trådämnet och sakligt bemöta mina argument ska inte rendera mig varningar. Den här typen av undermåligt modererande förstör bara diskussioner.

(FB) Att bränna koranen är moraliskt fel; dags att förbjuda koranbränningar

Här är inläggen som moderatorn tyckt ska ge varning. Observera att diskussionen om ”önsketänkande” med en användare bottnade i att vederbörande såg utvisning av muslimer som lösningen.

Antal inlägg: 7.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Du måste lida av någon slags kognitiv funktionsnedsättning i kombination med Dunning-Kruger. Om man säger att det borde vara på ett sätt som är osannolikt så är det önsketänkande. Vilket är exakt vad du ägnat dig åt. Gör dig själv en tjänst och skäm inte ut dig mer genom att trassla in dig i hjärndöd semantik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Alltjämt är mina språkkunskaper överlägsna dina. Ditt intellekt tycks därtill vara på en negers nivå eftersom du inte är kapabel att bemöta mina sakargument med annat än invektiv.
Citat:
Jag debatterar ämnet för tråden. Om inte det ämnet intresserar dig så väljer du lämpligen att inte posta i tråden.
Citat:
Om du inte är intresserad av att diskutera trådämnet som är koranbränningar så kan vi sätta punkt för den här ordväxlingen.
Citat:
Jag klargjorde min syn på koranbränningar i en replik alldeles nyss till dig. Demens?
Citat:
Moral har alltid varit viktigt inom NS. Finns det andra sunkiga beteenden förutom koranbränning du skulle vilja ge ditt bifall till förresten? Gravskändning? Likskändning? Om du har en sådan liberal syn på moral så förmodar jag att du njuter av Pridemånaden nu.
Citat:
Din tolkning av Nietzsche är amatörmässig. Nietzsche förespråkade aldrig någonsin avsaknad av moral. Nietzsches övermänniska har tvärtom internaliserat moralen och behöver därför inget externt moralsystem.”

Här är min PM-diskussion med moderatorn.

Sv: Varning

Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Citat:
Inte ett enda av de där inläggen utgör regelbrott. Du får en chans att ändra dig innan jag kontaktar admin.

Off topic eftersom det handlar om den andre användaren, inte om ämnet.

Gissar att du kan gången för klagomål, men länkar i alla fall.

(FB) ·♦·♦·♦ Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator♦·♦·♦·

Nonsens. Du måste ha problem med läsförståelsen. Jag har genomgående uppehållit mig vid moral och koranbränningar. Att jag i dessa inlägg även uppmanat andra användare att hålla sig till trådämnet ska inte rendera mig varningar. Men jag tar det vidare om det är så du vill ha det. Jag är van vid värdelösa mods.”
Helt rätt varning, personangrepp verkar va nått som står dig nära
2023-07-11, 14:04
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ok, men nu är ju verkligheten så att du har fått inlägg där du uppmanar andra att hålla sig till topic raderade för 0.03 förr.

Nix. Det är enbart ett påstående och som jag skrev borde det hållas en rundfrågning bland mods om huruvida det är OT att uppmana en debattör att hålla sig till ämnet.
2023-07-11, 14:06
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Helt rätt varning, personangrepp verkar va nått som står dig nära

Ad hominem per se är inget som ska rendera i varningar. Att sen vissa mods anser det innebär enbart att de missbrukar regel 0.03.
2023-07-11, 14:14
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Var är de inläggen då? Om de inte har raderats, var finns de?

Vad är det i det jag skrev som är oklart? Jag kan inte verifiera påståendet och även om siffran skulle stämma så säger den absolut ingenting. För att den ska säga något bör den vara uttryckt i procent av totala antalet skrivna inlägg och därefter ska den jämföras med andra användares motsvarande procentsiffror.
2023-07-11, 14:25
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
24 varningar och 6 avstängningar på 10 år, de flesta för 0.03 samt tusentals inlägg raderade utöver det. Och det är bara på ett konto. Med den infon kan man konstatera att du uppenbarligen har problem med att inte gå off topic.

Precis, tänk även på att räknaren går till 1000, sedan börjar den om så hur många gånger har den startat om? Eller startar den inte om och registrerar inte mer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in