2023-05-28, 19:58
Medlem
Gorizia12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fifflarna
Läste dock att även de som står thc free kan innehålla spår av thc och thc stickorna är jättekänsliga, att thc kunde byggas upp medans man tar cbd oljan till ett positivt test va säger du om det?

Känns oerhört osannolikt om det är ett seriöst och bra företag som säljer CBD-oljan/produkten, finns det produkter därute som kan ge utslag? Självklart, A och O är att hitta rätt leverantör.

Kan inte spår av THC hittas i en labbanalys har jag svårt att se att kroppen kan ta upp nog mycket THC för att det ska synas i blodet öht. och speciellt inte på en thc-sticka som inte är speciellt känslig i jämförelse med en labbanalys
Citera
2023-05-28, 19:59
Medlem
Gorizia12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumindalen11
Hampakungen är en skamfläck för hela spacet. Undvik.

Kan inte annat än att hålla med, har inte köpt därifrån och skulle aldrig få för mig att göra det! Som alltid, gör er research och ha lite internet-vett.. Bara deras hemsida skriker "billigt skit"
Senast redigerad av Gorizia12 2023-05-28 kl. 20:07.
Citera
2023-05-28, 20:05
Medlem
Gorizia12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindiesel1981
Funkar detta bra för någon? Isåfall, för vad?

Jag har använt CBD under en ganska lång tid och det har blivit en rutinmässig del i mitt liv, på samma sätt som att jag tar en kaffe på morgonen så ingår CBD där för mig också. CBD ger mig en känsla av lugn och avslappning samt tycker jag att det förbättrar sömnen. Som jag har förstått det så varierar det från person till person så det beror väl på vad man använder det för.

Många elitidrottare använder det t.ex. som en del av deras post-workout då CBD är anti-inflammatoriskt.

Min farbror använder det mot sin Artros och upplever att det hjälper mycket! Placebo eller ej, han känner sig påtagligt mer mjuk i lederna.
Citera
2023-05-28, 20:32
Medlem
Drugglarns avatar
Helt värdelöst för mig, och då testade jag en som folk skrev om här inne och ska fungera. Gav det flera försök.

Placebo? Hur många är vi som det inte har någon verkan på?
Citera
2023-07-02, 18:04
Medlem
Nån som testat CBN olja? och kan säga något? Är rätt nyfiken på att prova.

Från vad jag förstått så ska det vara lite mer psykoaktivt än CBD men ändå betydligt mindre än vanlig THC. Har även hört/läst från flera olika källor att de ska va bra för sömn/avslappnande. (Helt naturlig och vanlig cannabinoid till skillnad från hhc och sånt där)
Citera
2023-07-04, 00:12
Medlem
OdCaBos avatar
Varifrån kommer detta hat mot hampakungen? Av hans youtubekanal att döma verkar det ju tvärtom vara en av få som vet vad han pysslar med - en cannabisnörd liksom.

Själv är jag helnöjd med cannabislight/raw hemp men ändå.
Citera
2023-07-06, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus1982
Jag har cbd olja

This guy fucks!
Citera
2023-07-06, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balalajkan
This guy fucks!
Why? Hhco cbd olja welcome if u Dont have proof dont say that word
Citera
2023-07-11, 12:07
Medlem
Gorizia12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drugglarn
Helt värdelöst för mig, och då testade jag en som folk skrev om här inne och ska fungera. Gav det flera försök.

Placebo? Hur många är vi som det inte har någon verkan på?

Bara för att det inte funkar för just dig betyder det inte att det är placebo för alla andra

CBD är ingen "one-fits-all" produkt och ingen mirakelkur som fixar allt för alla. Det krävs ju att det man vill förbättra kan förbättras med CBD som tillskott!

Alltså att extra cannabinoider tillför något - kanske är din produktion av endo-cannabinoider redan bra nog och problemet ligger någon annanstans?

Extra vitaminer till exempel kan göra under om man har brist men gör ingen skillnad om problemet inte är vitaminbrist.

För mig funkar CBD bra och jag känner verkligen förbättrad livskvalitet.

Det viktiga är att om du väl testar - testa en olja med kvalitet, som är extraktbaserad, 3-partstestad och ingen billig isolat-skit!

Funkar det inte? Då vet du.

Funkar det? GREAT
Citera
2023-07-11, 13:36
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Varifrån kommer detta hat mot hampakungen? Av hans youtubekanal att döma verkar det ju tvärtom vara en av få som vet vad han pysslar med - en cannabisnörd liksom.

Själv är jag helnöjd med cannabislight/raw hemp men ändå.
Du får gärna länka. Minns det var lite gnäll för 20 år sen men inte alla kunder kan ju bli nöjda.
Citera
2023-07-11, 13:40
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manipulativa-trix
Är det någon här som tar CBD olja för inflammationer? Och i så fall, är det endast CBD eller är det även en viss mängd THC i?
Har testat båda och tycker det är CBD som hjälper mot inflammationer. Har inte märkt något negativt gentemot de som haft lite THC i sig.
Har testat från isolat och det har fungerat likabra.
Citera
2023-07-11, 15:57
Medlem
Drugglarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorizia12
Bara för att det inte funkar för just dig betyder det inte att det är placebo för alla andra

CBD är ingen "one-fits-all" produkt och ingen mirakelkur som fixar allt för alla. Det krävs ju att det man vill förbättra kan förbättras med CBD som tillskott!

Alltså att extra cannabinoider tillför något - kanske är din produktion av endo-cannabinoider redan bra nog och problemet ligger någon annanstans?

Extra vitaminer till exempel kan göra under om man har brist men gör ingen skillnad om problemet inte är vitaminbrist.

För mig funkar CBD bra och jag känner verkligen förbättrad livskvalitet.

Det viktiga är att om du väl testar - testa en olja med kvalitet, som är extraktbaserad, 3-partstestad och ingen billig isolat-skit!

Funkar det inte? Då vet du.

Funkar det? GREAT

Även placebo har en stor effekt på folk, funkar det så funkar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in