Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Jag kan ha misstolkat det där om deras gemensamma vänner och att H såg till att de klippte kontakten med Johanna. Jag har inte tillgång till FUP nu och ibland är det svårt att utläsa allt korrekt ur utklippen som görs i tråden. Jag har ändå intrycket av att det är nåt med H. H har beskrivits som lite konstig och i lite otydligt negativa ordalag av flera personer i FUP, bl a Toves pojkvän.
Jag har en teori om Johanna och hennes pojkvänner och lösa förbindelser, men jag vill understryka att det är en teori. Jag tolkar förhållandet mellan Johanna och H som ett riktigt kärleksförhållande. Bägge var kära. Det var Johannas första pojkvän. Johanna var oerfaren och hade inte börjat hänga ute. H var lite mer erfaren och även mer ute i svängen. När Johanna kom ikapp ifråga om lust att hänga ute hade H kommit förbi den fasen. Det började knaka. Johanna valde utelivet och gjorde slut. Inte konstigt, hur många stannar för evigt i sitt första förhållande?
Johanna träffade några killar efter H (J*lius, E*ilio) men de var inte seriösa. Jag tror hon tog illa vid sig även om hon inte visade det. Hon var nog kär men de utnyttjade henne och ville bara ligga. Efter att ha gått på några nitar och blivit sårad några gånger så det valde hon ett säkert kort, F. Det var en kille hon kunde dominera. Med F var inte Johanna kär. Hon ville bara ha en pojkvän som inte sårade henne.
Ang tjafset med T*va om H så vet jag inte hur jag ska tolka det. På något sätt var det en öm punkt för Johanna. Jag tror att Johanna kan ha varit avundsjuk. Även om hon inte ville ha H kan hon ha varit avundsjuk för att han hade ett bra nytt förhållande medan hon inte hade lyckats med det utan endera blivit utnyttjad eller fått ”nöja sig”.
I slutet så var Johanna intresserad av en kille som heter B*nny. Han ville dock bara ligga. Johanna blev irriterad (ledsen?) på Nöjet för att B*nny inte ens hälsade på henne. Johanna blev retad av killen hon träffade på Donken mitt i natten (turen med grannen) för B*nny, han visste att Johanna var intresserad men inte B*nny. Så B*nny har väl betett sig som en skitstövel och berättat vitt och brett om att han fått omkull Johanna.
Jag får intrycket av att Vetlanda-killarna inte har varit så trevliga mot Johanna. Och Johanna har kastat skit omkring sig hon med, på både killar och tjejer. Vetlanda verkar ärligt talat vara en håla med mycket social kontroll och skitsnack.
Jag är glad att jag inte är ung.
Föräldragenerationen till de här unga vuxna har misslyckats totalt. Bortcurlade ungar utan några regler och moral. Allt är tillåtet. Inget ger konsekvenser.
Inte konstigt att så många unga mår så dåligt.
Föräldrarna har ett stort ansvar för deras psykiska ohälsa. De jobbar mycket. Låter barnen växa upp i barnomsorgen, uppfostras av samhället. De är besatta av egen träning och prestationer. Bygger trädäck. Jobbar hårt på sin status. Stora EGOn. De har inte tid med sina barn.
TT, MH och JJ mådde alla dåligt.
Finns det några unga vuxna i Vettlanda som mår bra?