2023-07-10, 21:02
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Tycker att det är aningen svårbedömt men jag lutar nog också åt att den blir godkänd.
Jag med. Hur tror du det skulle påverka priset?
Citera
2023-07-10, 21:18
Medlem
Leastons avatar
Standard Chartered, en av världens största banker, tror på $50k inom 6 månader.

Bitcoin (BTC) May Hit $50,000 by Year’s End and $120,000 By 2025:
https://u.today/bitcoin-btc-may-hit-50000-by-years-end-and-120000-by-2025-standard-chartered

Ifs skriven av en krypto journalist, och därför kommer Kebab hävda att innehållet i artikeln är fel, bara för det...
Senast redigerad av Leaston 2023-07-10 kl. 21:21.
Citera
2023-07-10, 21:21
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag med. Hur tror du det skulle påverka priset?

Jag ställer mig tveksam till om godkännandet av ETF:en verkligen har potential att vara katalysatorn för prisutvecklingen som alla verkar tro. Bitcoin etf:er som har handlats på marknaderna i Europa och i Kanada har tydligen inte lyckats locka investeringar i den klassen man inledningsvis hade hoppats på. Att det säkert blir bullish eufori och gröna ljus betvivlar jag inte för en sekund vid en godkänd etf. Men försöker samtidigt att ha realistiska förväntningar. Jag tror även att makrobilden och hur det ser ut på likviditetssidan kommer att spela en avgörande roll i sammanhanget.

Men blir mer än gärna positivt överraskad så vi får se vad som händer.
Senast redigerad av hazenectar 2023-07-10 kl. 21:24.
Citera
2023-07-10, 22:22
Medlem
Citat:
Jag ställer mig tveksam till om godkännandet av ETF:en verkligen har potential att vara katalysatorn för prisutvecklingen som alla verkar tro. Bitcoin etf:er som har handlats på marknaderna i Europa och i Kanada har tydligen inte lyckats locka investeringar i den klassen man inledningsvis hade hoppats på. Att det säkert blir bullish eufori och gröna ljus betvivlar jag inte för en sekund vid en godkänd etf. Men försöker samtidigt att ha realistiska förväntningar. Jag tror även att makrobilden och hur det ser ut på likviditetssidan kommer att spela en avgörande roll i sammanhanget.

Är de i Kanada och Europa verkligen riktiga ETF:er?

Åtminstone XBT i Sverige verkar ju vara en ETN, dvs. något som inte har påverkat bitcoinpriset uppåt överhuvudtaget, eftersom den inte äger några bitcoin.

(FB) Bitcoin/Crypto certifikat - ETN/ETP och framtida ETF:er

En riktig ETF, som verkligen låser samma mängd bitcoin som den säljer till sina investerare, borde ha potential att driva upp priset rejält, eftersom den möjliggör för diverse institutioner och bitcoinokunniga investerare att placera i bitcoin.

Men visst, det kan väl inte uteslutas att de uppskruvade förväntningarna inte infrias, att intresset är mindre än väntat, t.ex.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-07-10 kl. 22:24.
Citera
2023-07-10, 23:10
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:

Håller med. Kanske blir en fin pump på kort sikt men inte mycket mer än så. På lång sikt öppnar det däremot dörrarna för stora investerare.
Citera
2023-07-10, 23:57
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Håller med. Kanske blir en fin pump på kort sikt men inte mycket mer än så. På lång sikt öppnar det däremot dörrarna för stora investerare.

Svårt att spekulera i, men om s&p nosar på nytt ath i kombination med att skatte/penningpolitiken i västvärlden och i synnerhet i USA ser gynsam ut i form av mer dollar letar sig ut i ekonomin så kan en godkänd bitcoin etf (eller flera) vara det perfekta narrativet för vertikal prisutveckling för majsen. Men det finns många orosmoln på himlen fortfarande så känns tryggast att vara försiktigt optimistisk tills det bekräftats av prisutvecklingen.
Citera
2023-07-11, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
33 666 är rätt symboliskt, varför inte
Citera
2023-07-11, 16:35
Medlem
hazenectars avatar
"Higher for longer" tweetade Jim Cramer nyss. Snart dags för sänkningar av styrräntan med andra ord!
Citera
2023-07-11, 16:40
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyber500
Bitcoin supply shock will send BTC price to $120K..
https://cointelegraph.com/news/bitcoin-supply-shock-btc-price-120k-standard-chartered
Bara 11.5% kvar av Bitcoin på exchanges.
https://pbs.twimg.com/media/F0wn_1FXsAEGYI5?format=jpg&name=medium

Supply shock Pre-halving
Demand Shock - Institutions
Supply shock - Halving
Senast redigerad av Leaston 2023-07-11 kl. 16:53.
Citera
2023-07-11, 17:19
Medlem
hazenectars avatar
Citat:

Supply shock Pre-halving
Supply shock - Halving

Känns som ett av dom mer tilltalande argumenten för "up only" eftersom marknaden faktiskt rent strukturellt ser helt annorlunda ut nu jämfört med tidigare cykler på supply sidan.
Skulle potentiellt också kunna vara en av anledningarna till att vi kanske äntligen kan få se en decoupling från tech rent prismässigt. Men det återstår att se som mycket annat.
Citera
2023-07-11, 17:43
Medlem
Citat:

Supply shock Pre-halving
Supply shock - Halving

Den där grafen är riktigt intressant. Troligen ett resultat av hodlingskulturen som har blivit alltmer betydande i bitcoinsfären. FTX & co har förstås också hjälpt till så att folk har fått tummen ur och flyttat bort sina bitcoin från börserna.

Trendbrottet sammanfaller även påfallande väl i tiden med att Microstrategy började hodla. Innan 2020 någon gång blev det ständigt större bitcoinvolymer på börserna.

Nästa hausse kan bli brutal om denna trend håller i sig.
Citera
2023-07-11, 19:49
Medlem
BlackRock Bitcoin ETF could unlock $30 trillion worth of wealth, Bloomberg analyst says ..
https://cointelegraph.com/news/blackrock-bitcoin-etf-could-unlock-30-trillion-worth-of-wealth-bloomberg-analyst-says
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in