2023-07-10, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trepidation
Om inte annat kan de redan fällas då de lagrat cookies sedan de startade utan vare sig godkännande eller någon som helst information om detta.
Jaså, intressant, ny vinkel, berätta mer.
Citera
2023-07-10, 16:03
Medlem
Trepidations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Jaså, intressant, ny vinkel, berätta mer.

GDPR?
Citera
2023-07-10, 16:07
Medlem
Citat:
GDPR?
Hur vet du att de lagrar kakor och att du inte godkänt det utan att tänka på det?
Citera
2023-07-10, 16:11
Medlem
Trepidations avatar
Citat:
Hur vet du att de lagrar kakor och att du inte godkänt det utan att tänka på det?

Därför att även om du rensar allt som har med denna sidan kommer den att fylla på med nya vid varje besök, allt från Google analytics till SendInBlue. Något som skall godkännas i förväg, dessutom skall det finnas information på sidan om vad den insamlade informationen används till.
Citera
2023-07-10, 16:13
Medlem
Citat:
Därför att även om du rensar allt som har med denna sidan kommer den att fylla på med nya vid varje besök, allt från Google analytics till SendInBlue. Något som skall godkännas i förväg, dessutom skall det finnas information på sidan om vad den insamlade informationen används till.
Okej, men du måste godkänna om du ska skriva kommentarer. Kanske lagrar de inte annars?
Senast redigerad av hahahohoyrsovane 2023-07-10 kl. 16:20.
Citera
2023-07-10, 16:15
Medlem
Tycker det är oerhört mycket gnäll på Dumpen. Jag har flera barn själv, varav flera av dem döttrar.
Jag har ett eget ansvar för mina handlingar, men jag är också ansvarig för mina barn. Jag vill inte utsätta dem för fara eller annat obehag. Därför håller jag mig undan droger, jag misshandlar inte någon eller planerar mord - jag försöker att inte skattefuska heller - detta för att jag vet att mina barn skulle lida av konsekvenserna.

Därför ger jag också fan i att skriva snusk med barn och tonåringar - för jag vet att mina barn skulle lida om det kom ut.

Det är väl för fan gäddornas egna fel att det går åt helvete för deras partners och barn. Man väljer inte sina föräldrar och livet är orättvist. Gäddjävlar

Edit:
Vill även tillägga att Dumpens metoder är väldigt nyttiga. Gäddor är fara för allmänheten och jag vill gärna ha koll så ingen av dessa grisar flyttar in i mitt område.
Senast redigerad av K. 2023-07-10 kl. 16:19.
Citera
2023-07-10, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.
Tycker det är oerhört mycket gnäll på Dumpen. Jag har flera barn själv, varav flera av dem döttrar.
Jag har ett eget ansvar för mina handlingar, men jag är också ansvarig för mina barn. Jag vill inte utsätta dem för fara eller annat obehag. Därför håller jag mig undan droger, jag misshandlar inte någon eller planerar mord - jag försöker att inte skattefuska heller - detta för att jag vet att mina barn skulle lida av konsekvenserna.

Därför ger jag också fan i att skriva snusk med barn och tonåring - för jag vet att mina barn skulle lida om det kom ut.

Det är väl för fan gäddornas egna fel att det går åt helvete för deras partners och barn. Man väljer inte sina föräldrar och livet är orättvist. Gäddjävlar

Edit:
Vill även tillägga att Dumpens metoder är väldigt nyttiga. Gäddor är fara för allmänheten och jag vill gärna ha koll så ingen av dessa grisar flyttar in i mitt område.

Får väl delvis hålla med men har du i detta nu full koll på vad din partner gör? Dina barn?

Finns ingen anledning att ge sig på oskyldiga som vidtagit de åtgärder man kunnat. Du kan bara ta ansvar för dina handlingar
Citera
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Det här är Flashback, självklart tror man inte rakt av på det folk skriver de är, det vore oerhört naivt. Om det finns syskonbarn som fått det så här tufft är det fruktansvärt synd om dem, men det är deras pappa som orsakat det, intre de som avslöjade honom. Sen verkar ni vuxna runt de här barnen misslyckats att stötta dem i det här vilket är oerhört tragiskt.
Det är nog det värsta påpekandet här, en som fallit och slagit sig kan få den bästa vård som finns att få, men kan ha ont i lång tid ändå.

Man är inte är en expert i att stötta som anhörig, till en med trauma, vilket enligt dig är tragiskt. Visst tragiskt men man kan inte som levande i Sverige vara förberedd på allt. Att få personer att sluta äckla sig är nödvändigt, men alla sätt är inte nödvändiga. Jag och andra har nämnt andra sätt som Dumpen kan använda. Men det går inte enligt dem.

Dumpen är superrigida.
Citera
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jag är inte medlem i Dumpen
Man måste inte vara medlem för att besöka dumpen.se.
Faktum är att man inte kan bli medlem.
Citera
2023-07-10, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
Man måste inte vara medlem för att besöka dumpen.se.
Faktum är att man inte kan bli medlem.
Faktum är att man kan bli medlem.

https://dumpen.se/2023/04/30/bli-medlem-i-foreningen-dumpen/
Citera
2023-07-10, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Får väl delvis hålla med men har du i detta nu full koll på vad din partner gör? Dina barn?

Finns ingen anledning att ge sig på oskyldiga som vidtagit de åtgärder man kunnat. Du kan bara ta ansvar för dina handlingar

Om min partner håller på med såna saker skulle jag rikta min ilska mot min partner, inte mot Dumpen. Självklart är det inte bra att barnen blir utsätta på skolor och liknande - det är inget jag uppmuntrar heller.
Citera
2023-07-10, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
[/b]Det är nog det värsta påpekandet här, en som fallit och slagit sig kan få den bästa vård som finns att få, men kan ha ont i lång tid ändå.

Man är inte är en expert i att stötta som anhörig, till en med trauma, vilket enligt dig är tragiskt. Visst tragiskt men man kan inte som levande i Sverige vara förberedd på allt. Att få personer att sluta äckla sig är nödvändigt, men alla sätt är inte nödvändiga. Jag och andra har nämnt andra sätt som Dumpen kan använda. Men det går inte enligt dem.

Dumpen är superrigida.
Jämfört med din tsunami av övergreppsnormaliserande och apologetiska kommentarer är det snarare en mild, realistisk och tydlig personlig reflektion utifrån Thorleifs beskrivning. En reflektion jag står för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in