2023-07-10, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det fantastiska är att Dumpen och deras sympatisörer inte inser eller vill inse detta. För ett år sedan så slog de alltid sig för bröstet genom att hänvisa till att gubben dök upp på en träff (trots de tveksamheter som finns med den metoden), men nu räcker det tydligen med att gubben är vad man kallar för ordentligt verifierad. Med tanke på hur Dumpen slirar på sanningen när det gäller andra saker så ligger det nära till hands att misstänka att de inte är så noga med den där verifieringen.

Personligen så tror jag att Dumpen inte tycker att det är någon större fara om någon som inte har chattat överhuvudtaget hängs ut.
Men det skulle väl passa dig utmärkt om det hände? Då kommer de anmälas, åtalas och fällas och Dumpen upphöra. Så det borde passa dig perfekt att Dumpen avser att det räcker att bekräfta identitet noga och sen outa digitala personens vidrigheter.

Eller ser du något annat problem med metoden?
Citera
2023-07-10, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bestammer-senare
Jag blir tjatig, återigen bör skolkamrater som mobbar och fryser ut barn för hållas ansvariga. Om skolan inte agerade heller på mobbningen så bör det också hållas ansvariga. Din bror hade fått hålla på såhär fortfarande om det inte var för Dumpen.

Ja, för mobbande barn som bestod av barnets egna tidigare vänner är ju så enkelt att hantera för en liten unge. Ena barnet gick från att leva ett socialt och glatt liv med fritidsaktiviteter och kompisar till att bli hemmasittare och vägra gå till skolan. Inser du ens vilken skam det är för ett barn att bli utskämd på det sättet framför hela skolan?

Den vidriga gärningen ligger på min bror men barn ska inte behöva lida genom någon offentlig arkebusering och uthängning. Den freakshow Dumpen har skapat har inte skyddat några barn och den har inte stoppat några män heller, gud vet vad min bror ägnar sig åt nu när han har förlorat fru, barn, familj och jobb.
Citera
2023-07-10, 15:39
Medlem
Trepidations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Men det skulle väl passa dig utmärkt om det hände? Då kommer de anmälas, åtalas och fällas och Dumpen upphöra. Så det borde passa dig perfekt att Dumpen avser att det räcker att bekräfta identitet noga och sen outa digitala personens vidrigheter.

Eller ser du något annat problem med metoden?

Om inte annat kan de redan fällas då de lagrat cookies sedan de startade utan vare sig godkännande eller någon som helst information om detta.
Citera
2023-07-10, 15:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
https://dumpen.se/category/hall-of-shame/

Min kommentar gällde Dumpens facebookmedlemmars åsikter. Men det är klart kollar man på hemsidan så är dom flesta gamla och fula, men inte alla
Citera
2023-07-10, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Ja, för mobbande barn som bestod av barnets egna tidigare vänner är ju så enkelt att hantera för en liten unge. Ena barnet gick från att leva ett socialt och glatt liv med fritidsaktiviteter och kompisar till att bli hemmasittare och vägra gå till skolan. Inser du ens vilken skam det är för ett barn att bli utskämd på det sättet framför hela skolan?

Den vidriga gärningen ligger på min bror men barn ska inte behöva lida genom någon offentlig arkebusering och uthängning. Den freakshow Dumpen har skapat har inte skyddat några barn och den har inte stoppat några män heller, gud vet vad min bror ägnar sig åt nu när han har förlorat fru, barn, familj och jobb.

Om du ens är äkta, vilket jag betvivlar, vill jag säga detta igen, din retorik är skev som fan! Din "bror" skapade freakshowen och hans avslöjanden är vad han skrev och postade på nätet. Om du är autentisk är det inte svårt att lista ut vilken grupp gärningsmän brorsan tillhör, i tid. Enbart genomvidriga personer som skickade övergreppsmaterial och annan skit, plus några reflexvästar utan ungar. Ungarna mobbades, om de gjorde det, pga honom och inget annat. Många ungar blir inbundna när deras föräldrar skiljer sig, tyvärr, det är skitjobbigt för dem. Varför flytta om ungarna hade nätverk? Låter jättedumt.
Citera
2023-07-10, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
”de enda barnen som fått utstå misär”
Nu gråter du okunnigt för din egen sjuka mor, eller ska vi säga bror?
Skuldbelägg förövaren, inte budbäraren.

Tråkigt att han lurat er och fruktansvärt att han sexuellt gett sig på barn. Barn vars liv aldrig blir detsamma igen, och anhöriga som får sitta med dem på psykakuten när de inte vill leva längre.
Varför tycker du bara synd om dig själv? Ägna de drabbade barnen och dess anhöriga en tanke istället. Men du vill väl att det ska vara som förr? Att de inte ska få ha en röst och få synas i samhället?

Ja, Dumpens påhittade barn har inte lidit av detta utan det har riktiga barn fått göra istället, barn till anhöriga till dessa män. Jag tar allt avstånd från svinen till män, jag har sedan länge sagt upp kontakten med min bror och likaså har övriga familjen gjort det. Det är ingen som försvarar hans gärning, min sorg ligger i att hans barn har fått lida fruktansvärt med anledning av Dumpens uthängning vilket gjorde situationen så pass ohållbar att familjen var tvungna att flytta.

Tror du mina syskonbarns liv blir detsamma? Den yngsta förlorade alla sina vänner, frystes ut och mobbades i skolan och även ett fall av misshandel. Utöver det förlorade barnen sitt kontaktnät, sin trygghet, sina vänner.

Det finns inga drabbade barn i detta fall, bisarrt att du vill att jag ska ägna en tanke åt offer som har varit påhittade i detta fall när mina syskonbarns liv har slagits i spillror. Ena barnet gick från ett glatt och socialt barn till att numera vara hemmasittare och som vägrar lämna hemmet. Bara för att Dumpen ska få några klick, det finns inget som tyder på att deras metoder ens är effektiva. Om något så är dessa män än farligare efteråt då dom inte har något att förlora längre.
Citera
2023-07-10, 15:54
Medlem
Citat:
Om du ens är äkta, vilket jag betvivlar, vill jag säga detta igen, din retorik är skev som fan! Din "bror" skapade freakshowen och hans avslöjanden är vad han skrev och postade på nätet. Om du är autentisk är det inte svårt att lista ut vilken grupp gärningsmän brorsan tillhör, i tid. Enbart genomvidriga personer som skickade övergreppsmaterial och annan skit, plus några reflexvästar utan ungar. Ungarna mobbades, om de gjorde det, pga honom och inget annat. Många ungar blir inbundna när deras föräldrar skiljer sig, tyvärr, det är skitjobbigt för dem. Varför flytta om ungarna hade nätverk? Låter jättedumt.

Så klart att all kritik mot Dumpen är "fejk".
Ja, min bror förtjänar all skit och jag har aldrig och kommer aldrig försvara hans agerande. Det finns en anledning till varför han inte existerar i våra liv längre. Jag kan dock intyga att inga övergreppsmaterial har skickats, och ja, hans gärning är vidrig oavsett.

Nej, att barnen mobbades beror på Dumpen som redan utsätter traumatiserade barn för en offentlig häxjakt. Barnens far var utslängd sedan länge, trots det hade familjen hundratals träffar söksidor då folk var nyfikna och revanschsugna på min bror som inte ens befann sig i hemmet längre.

Barnen och deras mamma flyttade för att barnen, särskilt ena utsattes för rejäl mobbing och även ett fall av misshandel på skolan efter publiceringen. Dem frystes ut från deras fritidsaktiviteter och situationen blev ohållbar. Ett glatt och socialt barn gick till att bli en hemmasittare som vägrade lämna hemmet.

Dessa publiceringar får enorma konsekvenser för oskyldiga anhöriga, speciellt barn. Traumat att deras far visade sig vara ett as var tydligen inte nog, att han slängdes ut ur hemmet var tydligen inte heller nog, familjen var tvungna att bemöta en pöbel trots att dem själva var offer i detta.
Citera
2023-07-10, 15:56
Medlem
Citat:
Sjuka osociala lärare, tränare, föräldrar och poliser? Ja du.... Helt ofarliga.

Ja, det är mer högprofilerade gäddor. Du menar att majoriteten består av den här typen av pedofiler? Majoriteten är byfånar och personer som inte direkt ser friska ut.

Vet inte varför du nämner "Föräldrar" som om det är något utmärkande? En lärare kan inte vara sjuk och säregen? En polis? En tränare? Är väl hela grejen med Dumpen att det mest är sjuka personer? Eller är pedofili något friskt helt plötsligt?
Citera
2023-07-10, 15:56
Medlem
Bertil.1987s avatar
Tycker det är kul att många skriver att dumpen bryter mot både den ena och andra lagen och att sidan kommer o stängas inom kort

Så har det låtit i 2 år nu och dumpen fortsätter rulla på o hänga ut fler o fler gäddor och kommer fortsätta göra så ett tag till framöver
Citera
2023-07-10, 15:57
Medlem
Citat:
Ja, Dumpens påhittade barn har inte lidit av detta utan det har riktiga barn fått göra istället, barn till anhöriga till dessa män. Jag tar allt avstånd från svinen till män, jag har sedan länge sagt upp kontakten med min bror och likaså har övriga familjen gjort det. Det är ingen som försvarar hans gärning, min sorg ligger i att hans barn har fått lida fruktansvärt med anledning av Dumpens uthängning vilket gjorde situationen så pass ohållbar att familjen var tvungna att flytta.

Tror du mina syskonbarns liv blir detsamma? Den yngsta förlorade alla sina vänner, frystes ut och mobbades i skolan och även ett fall av misshandel. Utöver det förlorade barnen sitt kontaktnät, sin trygghet, sina vänner.

Det finns inga drabbade barn i detta fall, bisarrt att du vill att jag ska ägna en tanke åt offer som har varit påhittade i detta fall när mina syskonbarns liv har slagits i spillror. Ena barnet gick från ett glatt och socialt barn till att numera vara hemmasittare och som vägrar lämna hemmet. Bara för att Dumpen ska få några klick, det finns inget som tyder på att deras metoder ens är effektiva. Om något så är dessa män än farligare efteråt då dom inte har något att förlora längre.
Dina syskonbarn lever åtminstone, det gör kanske inte alla andra barn som din bror förgripit sig på.

Ta gädda #184 t.ex.
Detta skriver Dumpen om honom:
Citat:
Mannen i Saaben heter egentligen Mikael.
2019 kom han i kontakt med en liten flicka via KIK. Han hämtade upp henne utanför skolan och åkte iväg med henne i bilen.
Han var en av flera män som våldtog henne under hennes korta tid på jorden.
Mikael har avtjänat ett tvåårigt fängelsestraff för vad han gjorde mot flickan.
Mikael är ute i frihet och nu söker han nya barn att förgripa sig på.
Flickan som han våldtog hette Jenny.
Jenny lever inte längre.
Hon tog sitt liv i somras.
Vila i frid lilla Jenny
Tack till Dumpen som avslöjade honom, nu kan han inte skörda nya barnoffer längre.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-07-10 kl. 16:03.
Citera
2023-07-10, 15:58
Medlem
Citat:
Så klart att all kritik mot Dumpen är "fejk".
Ja, min bror förtjänar all skit och jag har aldrig och kommer aldrig försvara hans agerande. Det finns en anledning till varför han inte existerar i våra liv längre. Jag kan dock intyga att inga övergreppsmaterial har skickats, och ja, hans gärning är vidrig oavsett.

Nej, att barnen mobbades beror på Dumpen som redan utsätter traumatiserade barn för en offentlig häxjakt. Barnens far var utslängd sedan länge, trots det hade familjen hundratals träffar söksidor då folk var nyfikna och revanschsugna på min bror som inte ens befann sig i hemmet längre.

Barnen och deras mamma flyttade för att barnen, särskilt ena utsattes för rejäl mobbing och även ett fall av misshandel på skolan efter publiceringen. Dem frystes ut från deras fritidsaktiviteter och situationen blev ohållbar. Ett glatt och socialt barn gick till att bli en hemmasittare som vägrade lämna hemmet.

Dessa publiceringar får enorma konsekvenser för oskyldiga anhöriga, speciellt barn. Traumat att deras far visade sig vara ett as var tydligen inte nog, att han slängdes ut ur hemmet var tydligen inte heller nog, familjen var tvungna att bemöta en pöbel trots att dem själva var offer i detta.
Det här är Flashback, självklart tror man inte rakt av på det folk skriver de är, det vore oerhört naivt. Om det finns syskonbarn som fått det så här tufft är det fruktansvärt synd om dem, men det är deras pappa som orsakat det, intre de som avslöjade honom. Sen verkar ni vuxna runt de här barnen misslyckats att stötta dem i det här vilket är oerhört tragiskt.
Citera
2023-07-10, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Tycker det är kul att många skriver att dumpen bryter mot både den ena och andra lagen och att sidan kommer o stängas inom kort

Så har det låtit i 2 år nu och dumpen fortsätter rulla på o hänga ut fler o fler gäddor och kommer fortsätta göra så ett tag till framöver
...och alla anmälningar har konsekvent lagts ner. Ja så är det, gäddlingarnas "jag har fått information om...snart...från en säker källa...det blir ingen gädda #100" osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in