Citat:
Ursprungligen postat av
Vedklyv1980
Hur menar du nu?
Förövaren är ju redan en förövare som åkte fast när den nappade på en vuxen fiskare, har du inte förstått det? Eller vill du göra gällande att det var den första gången och att sjukligheterna inte funnits i skallen innan?
Det ÄR riktiga barn som får sina liv förstörda.
Det ÄR riktiga föräldrar som sitter med de riktiga barnen på psykakuten när de inte vill leva längre.
Det ÄR riktiga barn som ser sitt syskon må så dåligt.
Det ÄR riktiga barn som får begrava sitt syskon som slängt sig framför ett tåg som ett resultat av en förövares framfart.
Behöver jag fortsätta…?
Skilj på äpplen och päron.
Är fullt medveten om att det finns verkliga offer. I de fall ska förövaren lagföras och ta ansvar för sina handlingar.
I fallen med många gäddor är så inte fallet. Där finns inga riktiga offer.
Alltså - i fall där det inte finns riktiga offer så skapas istället riktiga offer i form av anhöriga.
Dumpen är fullt medvetna om det, men vidtar inga åtgärder för att minska den konsekvensen. Trots att det hade varit så oändligt enkelt, utan att kompromissa med det politiska budskap de vill framföra.
Jag upprepar att jag på inget sätt är för övergrepp, i någon form. Ej heller mot initiativ som verkar mot övergrepp. Jag är dock väldigt mot sättet Dumpen väljer att göra det. Just av anledningen att oskyldiga offer skapas helt i onödan.