2023-07-10, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Varför fick barnen ett helvete? Vad var det för skitort och skitskolor de gick på? Skrämmande. Inte så att de flyttade för mamman skämdes över att hon inte vetat om vad hennes man höll på med, att han avslöjades orsakar så klart en kris och skilsmässa med ekonomiska konsekvenser, tror du det inte uppstått om han avslöjats på ett annat sätt? Varför är du inte mer arg på din vidriga bror som inte bidrar ekonomiskt för barnen och varför går inte Försäkringskassan in med underhållsstöd då? Mycket konstigt. Att Dumpen avslöjade honom är en sak, att låta barnen bli mobbade är skolorna och samhället som gör. Avskyvärt.
Delar helt dina reflektioner.
Citera
2023-07-10, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Ja, det är jag medveten om.
Förväntar mig inget gehör alls från deras håll, utan det enda som familjen erbjöds efter att dom fick sina liv krossade var att gå med i Dumpens facebook-grupp för anhöriga som har blivit drabbade av dessa män samt av Dumpen, och gruppen bestod av just Dumpen själva.

Vi struntar fullständigt i min bror, men det barnen utsatts för är förjävligt. Dem är helt oskyldiga i det hela och är de enda barnen som har fått utstå misär på grund av det som inträffat. Att hänga ut män med småbarn är så ofattbart dumt, speciellt i ett land som Sverige där vem som helst kan få tag på ens adress.
”de enda barnen som fått utstå misär”
Nu gråter du okunnigt för din egen sjuka mor, eller ska vi säga bror?
Skuldbelägg förövaren, inte budbäraren.

Tråkigt att han lurat er och fruktansvärt att han sexuellt gett sig på barn. Barn vars liv aldrig blir detsamma igen, och anhöriga som får sitta med dem på psykakuten när de inte vill leva längre.
Varför tycker du bara synd om dig själv? Ägna de drabbade barnen och dess anhöriga en tanke istället. Men du vill väl att det ska vara som förr? Att de inte ska få ha en röst och få synas i samhället?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-07-10 kl. 07:24.
Citera
2023-07-10, 07:32
Medlem
okok1s avatar
Tunga argument:
Citat:
– Det hade troligen inte hänt utan oss. Troligtvis så hade han sågat armar och ben av ett barn istället. Om man låter människor som han få fritt utlopp för sina lustar bland barn så blir det resultatet, säger Dumpens ansvarige utgivare Sara Nilsson.
https://www.etc.se/inrikes/tredje-bekraeftade-sjaelvmordet-efter-dumpen-uthaengning

Detta kommer alltså inte från ett barn utan en vuxen människa.
Citera
2023-07-10, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
”de enda barnen som fått utstå misär”
Nu gråter du okunnigt för din egen sjuka mor, eller ska vi säga bror?
Skuldbelägg förövaren, inte budbäraren.

Tråkigt att han lurat er och fruktansvärt att han sexuellt gett sig på barn. Barn vars liv aldrig blir detsamma igen, och anhöriga som får sitta med dem på psykakuten när de inte vill leva längre.
Varför tycker du bara synd om dig själv? Ägna de drabbade barnen och dess anhöriga en tanke istället. Men du vill väl att det ska vara som förr? Att de inte ska få ha en röst och få synas i samhället?
Barn som inte existerar vs riktiga barn... jag vet vad jag väljer
ALLA ska få ha en röst i samhället. Det är HUR man använder den rösten.
Får oskyldiga barn som utsatts för övergrepp upprättelse genom att nya oskyldiga offer skapas?
Citera
2023-07-10, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Barn som inte existerar vs riktiga barn... jag vet vad jag väljer
ALLA ska få ha en röst i samhället. Det är HUR man använder den rösten.
Får oskyldiga barn som utsatts för övergrepp upprättelse genom att nya oskyldiga offer skapas?
Hur menar du nu?
Förövaren är ju redan en förövare som åkte fast när den nappade på en vuxen fiskare, har du inte förstått det? Eller vill du göra gällande att det var den första gången och att sjukligheterna inte funnits i skallen innan?
Det ÄR riktiga barn som får sina liv förstörda.
Det ÄR riktiga föräldrar som sitter med de riktiga barnen på psykakuten när de inte vill leva längre.
Det ÄR riktiga barn som ser sitt riktiga syskon må så dåligt.
Det ÄR riktiga barn som får begrava sitt riktiga syskon som slängt sig framför ett tåg som ett resultat av en förövares framfart.
Behöver jag fortsätta…?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-07-10 kl. 08:15.
Citera
2023-07-10, 08:37
Medlem
Citat:
– Det hade troligen inte hänt utan oss. Troligtvis så hade han sågat armar och ben av ett barn istället. Om man låter människor som han få fritt utlopp för sina lustar bland barn så blir det resultatet, säger Dumpens ansvarige utgivare Sara Nilsson.

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Tunga argument:
https://www.etc.se/inrikes/tredje-bekraeftade-sjaelvmordet-efter-dumpen-uthaengning

Detta kommer alltså inte från ett barn utan en vuxen människa.

Snygg ingress fast ETC tänkte nog citeringen i negativt syfte.
Kan någon visa artikeln som tyvärr ligger bakom betalvägg?
Citera
2023-07-10, 08:50
Medlem
Citat:
Hur menar du nu?
Förövaren är ju redan en förövare som åkte fast när den nappade på en vuxen fiskare, har du inte förstått det? Eller vill du göra gällande att det var den första gången och att sjukligheterna inte funnits i skallen innan?
Det ÄR riktiga barn som får sina liv förstörda.
Det ÄR riktiga föräldrar som sitter med de riktiga barnen på psykakuten när de inte vill leva längre.
Det ÄR riktiga barn som ser sitt syskon må så dåligt.
Det ÄR riktiga barn som får begrava sitt syskon som slängt sig framför ett tåg som ett resultat av en förövares framfart.
Behöver jag fortsätta…?
Skilj på äpplen och päron.
Är fullt medveten om att det finns verkliga offer. I de fall ska förövaren lagföras och ta ansvar för sina handlingar.
I fallen med många gäddor är så inte fallet. Där finns inga riktiga offer.
Alltså - i fall där det inte finns riktiga offer så skapas istället riktiga offer i form av anhöriga.
Dumpen är fullt medvetna om det, men vidtar inga åtgärder för att minska den konsekvensen. Trots att det hade varit så oändligt enkelt, utan att kompromissa med det politiska budskap de vill framföra.
Jag upprepar att jag på inget sätt är för övergrepp, i någon form. Ej heller mot initiativ som verkar mot övergrepp. Jag är dock väldigt mot sättet Dumpen väljer att göra det. Just av anledningen att oskyldiga offer skapas helt i onödan.
Citera
2023-07-10, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Skilj på äpplen och päron.
Är fullt medveten om att det finns verkliga offer. I de fall ska förövaren lagföras och ta ansvar för sina handlingar.
I fallen med många gäddor är så inte fallet. Där finns inga riktiga offer.
Alltså - i fall där det inte finns riktiga offer så skapas istället riktiga offer i form av anhöriga.
Dumpen är fullt medvetna om det, men vidtar inga åtgärder för att minska den konsekvensen. Trots att det hade varit så oändligt enkelt, utan att kompromissa med det politiska budskap de vill framföra.
Jag upprepar att jag på inget sätt är för övergrepp, i någon form. Ej heller mot initiativ som verkar mot övergrepp. Jag är dock väldigt mot sättet Dumpen väljer att göra det. Just av anledningen att oskyldiga offer skapas helt i onödan.
Eeeh… du vill alltså göra gällande att det var första gången när gäddan fastnade hos Dumpens fiskare och att sjukligheten inte fanns i gäddans skalle innan?
Vem vill du ska tro dig?
Citera
2023-07-10, 10:00
Medlem
Citat:
Eeeh… du vill alltså göra gällande att det var första gången när gäddan fastnade hos Dumpens fiskare och att sjukligheten inte fanns i gäddans skalle innan?
Vem vill du ska tro dig?
Ingen behöver tro mig. Du ser dumpens "bevis" på ett sätt, jag på ett annat. Det finns uppenbarligen en anledning till att vi har ett rättssystem som kritiskt ska granska bevis. Törs påstå att den kritiska granskningen inte håller riktigt samma nivå av kvalitet hos dumpen eller deras följare.
Jag har en åsikt. I detta specifika fall anser jag att din åsikt är korttänkt, saknar ett bredare perspektiv, och förefaller vara känslostyrd. Det faller sällan in under det som kallas "kritisk granskning".
Citera
2023-07-10, 11:24
Medlem
bestammer-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Hur tror du barn reagerar boendes på en liten ort reagerar på att Dumpen hänger ut skolkamraters föräldrar?

Du vet uppenbarligen inte vad Stockholmssyndromet innebär för ingen sympatiserar med min bror, vi hatar det han har gjort och vi har brutit kontakten med honom helt och hållet. Fokuset ligger på barnen som fått hela sin tillvaro, sin trygghet, vänner och kontaktnät förstört helt och hållet.

Det finns återigen inget som tyder på att uthängningar är ett effektivt sätt att motverka att vuxna kontaktar barn i sexuellt syfte, inte en enda studie visar att något sådant är effektivt. Så det landar i klick, visningar och SWISH-donationer vilket är riktigt tragiskt när verkliga barn som är offer för deras föräldrars idioti blir dom enda drabbade i denna sörja.
Jag blir tjatig, återigen bör skolkamrater som mobbar och fryser ut barn för hållas ansvariga. Om skolan inte agerade heller på mobbningen så bör det också hållas ansvariga. Din bror hade fått hålla på såhär fortfarande om det inte var för Dumpen.
Citera
2023-07-10, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bestammer-senare
Jag blir tjatig, återigen bör skolkamrater som mobbar och fryser ut barn för hållas ansvariga. Om skolan inte agerade heller på mobbningen så bör det också hållas ansvariga. Din bror hade fått hålla på såhär fortfarande om det inte var för Dumpen.
Återigen - hade varit enkelt att stoppa brodern utan att rasera familjens liv på det sättet.
Citera
2023-07-10, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goturil
Varför har dumpen bara intresse hänga ut vita svenska pedofiler? Ska man inte skydda alla barn från alla pedofiler? Där det är mer vanligt bland folkgrupper med barnäktenskap och kusinäktenskap? Eller finns det bara vinstinresse hänga ut vita svenska pedofiler som Tomas "näthatsgranskaren" gör med vita svenska "rasister"? Är det mer PK hänga ut vita svenska pedofiler, inte andra?
Finns en hel del exempel på ej etniskt svenska gäddor. Dock är det nog så att vissa gäddor nappar enklare än andra. Fokus är inte på kvaliteten på gäddan, utan de som nappar först...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in