2023-07-10, 10:30
Medlem
Nosstocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChevroletSilverado
Yup. Äckelpeddot took a dirtnap!

Skönt, det hade jag missat helt
Citera
2023-07-10, 10:35
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Hur vet du att allt Dumpen hade var chatten?
Bevisa det du påstår.

”Efter att vi lyckades identifiera honom och bekräfta vissa uppgifter som gjorde att vi var säkra på att det var han som låg bakom kontot så ringde vi upp Filip för att diskutera saken med honom.

Efter att vi lyckades knyta honom till kontot har av olika orsaker valt att göra en polisanmälan.
Karatelandslaget har nu tagit bort Filip från alla uppdrag. Även arbetsgivaren har valt att vidta åtgärder.”

Källa: Dumpen.se

Vart är bevisen?

Allt som står är att Dumpen påstår att de är säkra på sin sak.

Allt de hade var chatten. Sen är det möjligt att de kunnat identifiera bilderna i chatten och ringt den personens arbetsgivare och förstört personens liv.

Men... Vem som helst hade kunnat ligga bakom den chatten och skickat de bilderna.

Det hörs ju i samtalet att Sara försöker fiska och få honom att erkänna. Hon är medveten om bristerna. Om det du då säger stämmer att hon då redan kontaktat arbetsgivare och förstört hans liv så är det ju att ta saker i fel ordning. Det är brukligt att hålla rättegången före avrättningen. Inte efteråt.
Citera
2023-07-10, 10:37
Medlem
Degerforsgäddan vilken nolla asså. Tillåt mig att brista ut i ett jävla asgarv!

Hur fan tänker en del? Trodde du att en 14 åring ville talla på din kuk och tyckte du va sexig? Du ser ut som en jävla "livets hårda skola" fbare med vargtröja och volvo 740 med trasigt avgasrör och med texten "Joooockeee :P " I framrutan.

Snälla styr upp ditt liv eller flytta utomlands.
Citera
2023-07-10, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
Ondskan talar.
Det värsta var nog när du försvarade pedofilen som våldtog en liten flicka som senare begick självmord.
Oss emellan. Jag kommer hellre dö än att du får sista ordet och 99% håller med mig när jag citerar dig.
Fy fan va vidrigt.
Det här är ju också en verklighet som utsatta barn möter, vuxna som försvarar deras förövare 🤬
En slags andra våldtäkt.
Dumpens arbete med att utsatta barn ska få rätt hjälp och gott stöd behövs verkligen.
ETC’s snyftreportage om Mr X är ett tydligt exempel på de som stödjer förövarna och sviker de utsatta barnen.
Citera
2023-07-10, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Vart är bevisen?

Allt som står är att Dumpen påstår att de är säkra på sin sak.

Allt de hade var chatten. Sen är det möjligt att de kunnat identifiera bilderna i chatten och ringt den personens arbetsgivare och förstört personens liv.

Men... Vem som helst hade kunnat ligga bakom den chatten och skickat de bilderna.

Det hörs ju i samtalet att Sara försöker fiska och få honom att erkänna. Hon är medveten om bristerna. Om det du då säger stämmer att hon då redan kontaktat arbetsgivare och förstört hans liv så är det ju att ta saker i fel ordning. Det är brukligt att hålla rättegången före avrättningen. Inte efteråt.
Du fortsätter hitta på utan att ha några bevis för din sak.
Pedofilen som våldtog ett barn så att hon senare tog livet av sig var du också säker på att han var oskyldig, eller hur var det nu?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-07-10 kl. 10:48.
Citera
2023-07-10, 11:15
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Fy fan va vidrigt.
Det här är ju också en verklighet som utsatta barn möter, vuxna som försvarar deras förövare 🤬
En slags andra våldtäkt.
Dumpens arbete med att utsatta barn ska få rätt hjälp och gott stöd behövs verkligen.
ETC’s snyftreportage om Mr X är ett tydligt exempel på de som stödjer förövarna och sviker de utsatta barnen.
Så är det! De som förnekar andras lidande är nästan lika skyldiga. Att expressen lyfter upp de som är emot dumpen får mig att börja fundera om samhället verkligen står rätt till. Man tycker att alla borde veta bättre!
Citat:
Du fortsätter hitta på utan att ha några bevis för din sak.
Pedofilen som våldtog ett barn så att hon senare tog livet av sig var du också säker på att han var oskyldig, eller hur var det nu?
Han har hittat på historier om alla fasttagna gäddor. Han tyckte att Coach-Janne skulle passa på att våldta barn eftersom det är sannolikt att han hamnar i fängelse. Därför så tror jag att det är viktigt att man bemöter pedofiler anonymt. Om alla ignorerar så kan det uppfattas som att det är normalt.

Not under my watch. 😤

Fido är en rädd liten skit. Det ska man komma ihåg.
Citera
2023-07-10, 11:33
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whataboutism
Han sitter häktad med restriktioner. Han har inte tillgång till internet. Åtal är väckt och han inväntar rättegång. Snart väntar fängelsestraff. Han plockades av polis direkt efter konfrontationen så kvinnan med barn har sluppit honom sedan dess, de lever alltså inte med honom. Står att läsa i Dumpeninlägget.

Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Ser att gädda 102 blev häktad 23/5 2022. Sitter han fortsatt häktad och är inte det rätt lång tid över ett år i häktet. Vad kan det betyda.
https://dumpen.se/2022/05/25/naste-man-i-hakte-napp-102/

Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jag vet inte, men en gissning är väl att det rör sig om att de har många vittnen att förhöra och få ihop hela bilden inför ett åtal. Vilket i sig är konstigt för i Sverige så konsumerar ju det grövsta brottet allt annat. Och det är sjukt. Varje våldtagen unge ska han bli dömd för. Inte för en som var den yngsta som fick fysiska allvarliga men. Varenda en. Kan inte komma på vad det annars skulle vara. Fullt i domsagorna kan det ju inte vara eller?

Citat:
Du kan väl komma med en uppdatering när du får pappren.

Pruttsnack. Jag mindes rätt, Nylongäddan är ute i det fria sedan den 21 Juni förra året.

Inget åtal har kommit i ärendet. Åklagaren har fått föreläggande två gånger med en fråga om när åtal kan väntas. Svaret har varit att utredning pågår. Sannolikt i en hög på något skrivbord.

Ska man dra till med en killgissning så var han största brott mer av moralisk karaktär än juridisk.

https://anonfiles.com/0ca3uc12z0/Solna_TR_B_4718_22_Dagboksblad_2023_07_10_pdf
https://anonfiles.com/61a4ua14zd/Solna_TR_B_4718_22_Aktbil_26_F_rel_ggande_e_skicka t_till_V_pdf
https://anonfiles.com/76a2ud14z6/Solna_TR_B_4718_22_Aktbil_27_Yttrande_fr_n_klagare _pdf
Citera
2023-07-10, 11:49
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Pruttsnack. Jag mindes rätt, Nylongäddan är ute i det fria sedan den 21 Juni förra året.

Inget åtal har kommit i ärendet. Åklagaren har fått föreläggande två gånger med en fråga om när åtal kan väntas. Svaret har varit att utredning pågår. Sannolikt i en hög på något skrivbord.

Ska man dra till med en killgissning så var han största brott mer av moralisk karaktär än juridisk.

https://anonfiles.com/0ca3uc12z0/Solna_TR_B_4718_22_Dagboksblad_2023_07_10_pdf
https://anonfiles.com/61a4ua14zd/Solna_TR_B_4718_22_Aktbil_26_F_rel_ggande_e_skicka t_till_V_pdf
https://anonfiles.com/76a2ud14z6/Solna_TR_B_4718_22_Aktbil_27_Yttrande_fr_n_klagare _pdf
Tackar.
Ser att Tomas Engman som arbetar på åklagarområde Stockholm skrev följande den 2023-07-03. Så vi vet inte ännu hur det blir om jag tolkar allt rätt.
”Svar på föreläggande i mål B 4718-22 Förundersökningen pågår alltjämt och jag vet inte när eller om åtal kan komma att väckas. Tomas Engman”
Citera
2023-07-10, 11:57
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Tackar.
Ser att Tomas Engman som arbetar på åklagarområde Stockholm skrev följande den 2023-07-03. Så vi vet inte ännu hur det blir om jag tolkar allt rätt.
”Svar på föreläggande i mål B 4718-22 Förundersökningen pågår alltjämt och jag vet inte när eller om åtal kan komma att väckas. Tomas Engman”

Det vi vet är att Nylongäddan inte är häktad. Hade brottet han misstänkts för varit grovt hade Nylongäddan fortfarande varit häktad och målet haft förtur.

Händelseförloppet var sådant att han greps men släpptes ganska snart. Sedan dess har inget hänt.
Citera
2023-07-10, 12:16
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Det vi vet är att Nylongäddan inte är häktad. Hade brottet han misstänkts för varit grovt hade Nylongäddan fortfarande varit häktad och målet haft förtur.

Händelseförloppet var sådant att han greps men släpptes ganska snart. Sedan dess har inget hänt.
Förmodar att du har rätt då mina kunskaper inom juridikområdet är ganska bristfälliga. Tror du han frikänns helt då?
Citera
2023-07-10, 12:22
Medlem
Vilka tre är det som tagit livet av sig?
Citera
2023-07-10, 12:25
Medlem
Citat:
Förmodar att du har rätt då mina kunskaper inom juridikområdet är ganska bristfälliga. Tror du han frikänns helt då?

Den där Nylongäddan kan vara avlyssnad på sina enheter samt att hans beteende kan vara något polisen till viss del kan hålla koll på. Så frågan är om han blev så jävla rädd att han la av en hel del aktiviteter. Undrar om de har tagit hans pass. Förr eller senare så får vi vet mer om den här sjuka jäveln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in