Citat:
Ursprungligen postat av
Camelot
Det är svårt att gissa tabellplaceringar men sämst 3:a låter ändå ganska rimligt. De tre jag räknar med i toppen är City, Liverpool och Arsenal. Arsenal var väldigt bra förra året, och jag tror att de med deras fina nyförvärv i Havertz och Rice är ännu bättre nu, men det betyder inte med automatik att de lyckas bättre. Förra säsongen hade Arsenal snudd på maximal poängutdelning under hösten, en sådan höst är inte lätt att upprepa...
Jag tror dock att Rice kommer göra det väldigt bra på mitten. Han är en av ligans bästa spelare på att stjäla bollen från motståndare, och han är även en av de bästa på att transportera boll. Han kommer få många fler spelare runt sig som är skickliga, och det tror jag hjälper Rice att framstå som ännu bättre.
Arsenal, Man City, Newcastle och ev Liverpool & Man United kommer att göra upp om titeln, med oljearaberna som naturliga favoriter.
Men jag tror att fotbollsvärlden kommer att få se ett ännu starkare Gunners-lag den här säsongen, och om vi presterar på vårat bästa, samt har lite flyt med oss, så blir det AFC som kommer att vinna ligatiteln 23/24. Hade varit ngt att ta hem PL-bucklan under 20 års jubileet för The Invincibles
Ja, Rice kommer onekligen att bli en stor succé i Gunners-tröjan - Havertz är jag dock mer osäker på, men än så länge så är jag optimistisk även för hans del.