2023-07-09, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Han dog int för att dumpen ljög, han dog för att han blev avslöjad
Knappast enbart därför heller.
Citera
2023-07-09, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Allt du nämner är fel. Säger inte mot dig där, och har aldrig försvarat det. Inlägget handlar inte om det överhuvudtaget.
Det handlar om att han åkte dit i tro att han skulle träffa en 28åring. Dumpen fick det sedan att se ut som han stämt träff med ett barn. Det var så de publicerade informationen.
Du kan aldrig komma från det faktumet, hur mycket du än älskar dumpen.
Dumpen ljög för sina läsare och en människa tog sitt liv pga det.
Hans loggar säger allt. Det han skriver och skickar, de vidrigt grova övergreppsfilmerna bland annat, är brottsligt nog. Att han dök upp var marginellt för honom, det var enbart för att få rätt identitet på den som skrev i chattarna och postade i grupperna. Förstår du inte det och tror du den enda grejen, att han dök upp, var avgörande? Inte så intelligent. men du tycker han var oskyldig? Till vad? Han har skrivit och spridit övergreppsmaterial, det räcker.
Citera
2023-07-09, 23:20
Medlem
Citat:
En bortförklaring, fiktiva barn... Ingen har hela bilden.
Ansvar, självklart. Alltid.
Att det är synonymt med att man ska dö eller dödas? Nej, inte i min värld.
Ingen dödade honom. Det var ett val han gjorde själv och det var hans rättighet, till skillnad från det han gjorde online vilket är brottsligt.
Citera
2023-07-09, 23:31
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Hans loggar säger allt. Det han skriver och skickar, de vidrigt grova övergreppsfilmerna bland annat, är brottsligt nog. Att han dök upp var marginellt för honom, det var enbart för att få rätt identitet på den som skrev i chattarna och postade i grupperna. Förstår du inte det och tror du den enda grejen, att han dök upp, var avgörande? Inte så intelligent. men du tycker han var oskyldig? Till vad? Han har skrivit och spridit övergreppsmaterial, det räcker.
Övergreppsfilmer? Blev han lagförd för det? Vad bestod de av?
Citera
2023-07-09, 23:38
Medlem
Citat:
En bortförklaring, fiktiva barn... Ingen har hela bilden.
Ansvar, självklart. Alltid.
Att det är synonymt med att man ska dö eller dödas? Nej, inte i min värld.

Men TROR du på ALLVAR att det bara rååååkade bli *den första gången nånsin* de träffade ett barn och det var dumpen?
Ge mig ETT exempel på vad som skulle uppväga en våldtäkt av ett barn?

Inte faan har man nåt att tillföra världen som pedofil.
Fy fan rent ut sagt.
Citera
2023-07-09, 23:42
Medlem
Citat:
Hm... möjligt. Men bevisen dumpen la fram (konfrontationen) var ju inte ett bokat möte med ett barn. Det var med en vuxen.
Det ljög dumpen om i sin publikation. De valde att inte publicera det i samvand med konfrontationens publicering.
Så, med en gnutta objektivitet - dumpen har dokumentation som visar att han chattade med barn, men valde att möta en vuxen.
Var han en fin människa med sunda tankar? Njaa känns nog inte så. Men det är irrelevant i sammanganget. Dumpen undanhöll viktig information, medvetet, för att ställa honom i ett visst ljus.
Nu är han död...

... Och det är ingen förlust för världen.
Citera
2023-07-09, 23:50
Medlem
Om några fler har anhöriga har fått sina liv slagna i spillror så får ni gärna höra av er till mig.
Min bror (vi har ej kontakt med honom längre) blev uthängd på Dumpen och barnen har haft ett helvete och likaså expartnern. Familjen har fått flytta till en annan ort och barnen förlorade hela sitt nätverk, vänner, skola, fritidsaktiviter och så vidare på grund av publiceringen.

Mamman är än idag sjukskriven (aldrig varit sjukskriven innan) och familjen som aldrig haft ekonomiska bekymmer lever på existensminimum och barnen delar rum. Vi anhöriga (ej min bror) hjälper till ekonomiskt men det är förjävligt att faktiska barn inte tas med i beräkningen när det kommer till dessa uthängningar.

Min bror blev aldrig dömd för något men blev av med sitt jobb och nu är han istället en börda för skattebetalare och gud vet vad han gör om dagarna. Om något så är han en större risk nu än innan då han hade jobb, vänner, barn och partner.

Finns inga som helst bevis för att Dumpens uthäningar resulterar i något gott alls.
Citera
2023-07-09, 23:55
Medlem
Ankan-mannens avatar
Dumpen har bevisligen ljugit flera gånger, vilket gör att man inte kan lita på något de säger, säkert är det mesta sant. Men man kan inte veta, det de just skriver kan vara sant, men också falskt. Som det misstolkades Schrödingers katt, som egentligen handlar om kvantmekaniken, men som används på så sätt att man inte kan veta om katten är död eller levande om man inte har öppnar locket.

Det är det vi försöker göra, vi som är emot Dumpen försöker öppna locket och se vad som är sant och vad som är falskt.

Vi har hitintills upptäckt att de använder skärmdumpar från andra konversationer för att lura läsarna att de bokat upp möten med underåriga fastän fällan de använder har dubbel lovlighetsålder.
Citera
2023-07-09, 23:59
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrilladMakrill
Men TROR du på ALLVAR att det bara rååååkade bli *den första gången nånsin* de träffade ett barn och det var dumpen?
Ge mig ETT exempel på vad som skulle uppväga en våldtäkt av ett barn?

Inte faan har man nåt att tillföra världen som pedofil.
Fy fan rent ut sagt.
Frågan är förvisso inte ställd till mig, men jag svarar ändå. Jag skulle bli mycket förvånad om det för de allra flesta som Dumpen har hängt ut inte var första gången som de trodde att de skulle få träffa en ung person, eller någon överhuvudtaget för den delen. Har man haft med den här typen av personer att göra så känner man omedelbart igen deras sätt att skriva när man ser det.

Testa att skapa en kvinnlig profil på någon sexsida om du vill få samma erfarenhet som jag. Du kommer inte att misslyckas.
Senast redigerad av Gynekologstol 2023-07-10 kl. 00:01.
Citera
2023-07-09, 23:59
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Hm... möjligt. Men bevisen dumpen la fram (konfrontationen) var ju inte ett bokat möte med ett barn. Det var med en vuxen.
Det ljög dumpen om i sin publikation. De valde att inte publicera det i samvand med konfrontationens publicering.
Så, med en gnutta objektivitet - dumpen har dokumentation som visar att han chattade med barn, men valde att möta en vuxen.
Var han en fin människa med sunda tankar? Njaa känns nog inte så. Men det är irrelevant i sammanganget. Dumpen undanhöll viktig information, medvetet, för att ställa honom i ett visst ljus.
Nu är han död...

Pratar du om MrX?
https://dumpen.se/2022/01/12/fran-hard-till-slak-pa-en-tredjedels-sekund-mrx-fastnade-pa-kroken/

För det står ju i texten som dom publicerade förra året, att dom valde att använda sig av en 28 åring istället. Men du säger att dom inte valde att publicera det?

Citat från Dumpen:
"För att vi skulle få veta vem som faktiskt ligger bakom alla dessa riktigt otäcka konton så reggade två av våra fiskare upp varsitt vuxenkonto, och idag på morgonen så bokade MrX upp en dejt med vår 28-åring."
Citera
2023-07-10, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dumpen har bevisligen ljugit flera gånger, vilket gör att man inte kan lita på något de säger, säkert är det mesta sant. Men man kan inte veta, det de just skriver kan vara sant, men också falskt. Som det misstolkades Schrödingers katt, som egentligen handlar om kvantmekaniken, men som används på så sätt att man inte kan veta om katten är död eller levande om man inte har öppnar locket.

Det är det vi försöker göra, vi som är emot Dumpen försöker öppna locket och se vad som är sant och vad som är falskt.

Vi har hitintills upptäckt att de använder skärmdumpar från andra konversationer för att lura läsarna att de bokat upp möten med underåriga fastän fällan de använder har dubbel lovlighetsålder.
Kan du länka till felaktiga skärmdumpar tack för det har jag aldrig sett bevis på.
Citera
2023-07-10, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Övergreppsfilmer? Blev han lagförd för det? Vad bestod de av?
Läs på Dumpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in