2023-07-09, 21:03
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Kan du inte istället komma med synpunkter på något av de inlägg jag tagit upp här i tråden? Nedanstående exempelvis. Som självutnämnd intellektuell ekvilibrist borde du ju nappa direkt. Även om din posthistorik inte indikerar annat än medelmåttiga och trista tantinlägg.

Anser du att det här inlägget är OT? Om ja, berätta varför?

Moral har alltid varit viktigt inom NS. Finns det andra sunkiga beteenden förutom koranbränning du skulle vilja ge ditt bifall till förresten? Gravskändning? Likskändning? Om du har en sådan liberal syn på moral så förmodar jag att du njuter av Pridemånaden nu.”/Aegishjalmr
OnT ja.
Det är en privat diskussion som inte har allmänintresse.

Jag har inga problem med personangrepp men det är ju bara det du sysslar med.

Kom istället med sakliga argument varför det är omoraliskt att bränna koraner. Utifrån vilken måtstock etc.
Det vore ju intressant för mig som läsare. Ditt skitnödiga ordbajs kan jag vara utan och jag är tacksam att moderatorerna förskonar mig.
2023-07-09, 21:04
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Nix. Att uppmana en användare att hålla sig ontopic är OT endast i en orwelliansk värld. Jag har gjort liknande uppmaningar i mängder av inlägg under årens lopp i flera andra underforum och de har aldrig raderats.
Du verkar ha lite otur när du tänker.
Hur andra diskuterar är inte topic om det inte står i rubriken och OP.
2023-07-09, 21:13
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blandsoft
Så kan du tycka, men det är så regeln ser ut på det här forumet. Att du kommit undan med OT tidigare betyder inte att det inte är OT. Moderatorerna läser inte alla inlägg i forumet.

Ja, att jag aldrig tänkt på det tidigare. Under alla mina år på flashbacks olika underforum så har jag missat att det enbart är dessa regelgurus till mods på PI och PU som korrekt kan tolka regel 0.03.
2023-07-09, 21:18
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
OnT ja.
Det är en privat diskussion som inte har allmänintresse.

Jag har inga problem med personangrepp men det är ju bara det du sysslar med.

Kom istället med sakliga argument varför det är omoraliskt att bränna koraner. Utifrån vilken måtstock etc.
Det vore ju intressant för mig som läsare. Ditt skitnödiga ordbajs kan jag vara utan och jag är tacksam att moderatorerna förskonar mig.

Privat diskussion? I en tråd som handlar om moral och koranbränningar så är min replik spot-on till en användare som anser att moral är oviktigt. Eftersom jag jämför med andra moraliskt tveksamma handlingar. Att mitt inlägg av lättstötta kan uppfattas som oförskämt gör det inte OT.
2023-07-09, 21:32
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Nu har jag läst igenom allt ordentligt och jag tycker helt klart att de flesta av inläggen borde ha fått ligga kvar.

Om det där är offtopic så är ju flashback värre än Reddit.

Ja, Flashback ställer högre krav än Reddit när det kommer till att hålla sig till ämnet.

I övrigt; vilken jävla mastodonttråd om en liten välförtjänt varning. Vissa kan verkligen inte med att ha fel.
2023-07-09, 21:45
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Jag har varit på flashback i 10 år och skrivit nästan 14000 inlägg. Men det är enbart i PU och PI jag fått inlägg raderade när jag uppmanat en användare att hålla sig till ämnet.

Som jag påpekat tidigare. Om en mod i ett svep raderar sju inlägg för en användare så är mod ute efter användaren och inte inläggen.

Du är ju kvar. Varningen är bara en heads up om att du ska skärpa till dig en smula.
Har själv åkt på såna massutrensningar, inte kul om man tycker att man fått till det i inläggen, men bara att bita ihop och gå vidare.
Nu har den här tråden pågått i tre dagar, en person (vad jag sett) har hållit med dig. Den personen hade Reddit som jämförelse.

Kram
2023-07-09, 22:05
Medlem
Alonens avatar
Du har gått OT - med dunder och brak‼️

Och helt - by the book - blivit varnad. (Tydligen inte första gången heller…)

7, SJU övertramp i ett och samma inlägg. HELT otroligt‼️ Nästan skickligt‼️

(Måste vara tungt att alltid ha sån jävla otur - när du försöker tänka.)
Senast redigerad av Alonen 2023-07-09 kl. 22:20.
2023-07-09, 22:12
Medlem
BlaBalks avatar
Jag tänker inte ens läsa tråden, men du behöver lära dig att hålla dig till ämnet, kärnämnet (inte tangenter kring andras eventuella brister eller argumentationsfel) i minst 50% av ditt inlägg. Räkna ord/tecken om du är extra aspig. Annars åker du på OT om du flänger dig med den typen av inlägg.
2023-07-09, 22:54
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blandsoft
Du menar att alla dina off topic-varningar har varit i det forumet? Det är självklart en lögn, såvida du inte skrivit 90% av alla dina inlägg där.

Du hade flera off topic-inlägg. Självklart raderas alla när moderatorn ser dem. Varför skulle det handla om något annat? Hur tror du en moderator annars gör när en användare har skrivit flera OT-inlägg i en tråd?

Du gör påståenden som du inte har tillstymmelse av täckning för. Men normalbegåvade användare inser att jag med mina närmare 14000 inlägg knappast kan vara någon notorisk regelbrytare. Platt fall för ditt desperata försök således.

Som mina inlägg var placerade i den aktuella tråden och det faktum att de var riktade till olika användare finns det bara en förklaring till att de raderades i ett svep. Mod ifråga riktade in sig på mig som användare och inte OT-inlägg.
2023-07-09, 23:03
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
TS OT-inlägg fortsatt även i denna tråden och har nu raderats

/mod

Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nej, men det är off topic att enbart påpeka meningsmotståndarens tillkortakommanden och undvika huvudämnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Det är vad du tycker.
Dina inlägg var off topic. Det kanske är dags att fokusera på något annat?
Jag tycker att trams och off topic förstör diskussionerna så det är bra när sådant tas bort.
I ditt fall var det verkligen förtjänt av en varning så det kanske sjunker in och du istället fokuserar på ämnet än kastar ut en massa dynga.

TS. Alla har svarat. Du kommer inte vidare. Vad händer nu? Verkställer du ditt hot om att kontakta admin?
Senast redigerad av argaangelica 2023-07-09 kl. 23:19.
2023-07-10, 00:25
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Du gör påståenden som du inte har tillstymmelse av täckning för. Men normalbegåvade användare inser att jag med mina närmare 14000 inlägg knappast kan vara någon notorisk regelbrytare. Platt fall för ditt desperata försök således.

Som mina inlägg var placerade i den aktuella tråden och det faktum att de var riktade till olika användare finns det bara en förklaring till att de raderades i ett svep. Mod ifråga riktade in sig på mig som användare och inte OT-inlägg.

Det fetade…

Nej-nej! Mod ifråga riktade in sig på dina OT-inlägg. INTE dig som användare. Släpp taget.
2023-07-10, 01:05
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Mods hinner inte läsa alla trådar.
De kollar upp rapporterade inlägg.
Någon tröttnade väl på ditt trams och rapporterade en bunt med inlägg.
Mods följde reglerna.
Newsflash. Det är inte du som tolkar reglerna.
Det gör mods tillsammans med admin om jag förstått rätt.
Ingen mod tillåts leka vilda västern.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in