2023-07-09, 20:47
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
Så nummer två blev aldrig uthängd?
Varför i helvete inte då?
För att han hann ta livet av sig innan de skulle publicera och då avstod man att publicera av hänsyn till familjen.
Citera
2023-07-09, 20:51
Medlem
vitalsignss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
Så nummer två blev aldrig uthängd?
Varför i helvete inte då?
För att han tog livet av sig innan de hann publicera konfrontationen.
Citera
2023-07-09, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Han klickade på en bildlänk, det var den sista definitiva bekräftelse innan de bestämde sig för att konfrontera honom. Efter det har polisen kopplat samman konton, inlägg, bilder osv också.

Det är inte korrekt återgivet. De skaffade en ip-logger sida så att de kunde ge polisen ip-numret. Från dumpens perspektiv kan de inte göra ett skit med ett ip-nummer, bara isp:n vet vem det är och de lämnar inte ut uppgifter om sina kunder till vilken pundare som helst. Ta exemplet med en person som har en leasad bil. De kan kontakta företaget och fråga vem som hyrt en bil med ett visst regnummer men företaget ger inte ut ett skit om sina kunder.

Ser man det från ett polisiärt perspektiv så kan dem ta fram uppgifterna som är koppladctill en specifik ip + port vid ett givet tillfälle, men hur ska polisen kunna lita på att dumpens uppgifter om att en viss individ begått brott stämmer? Inte ens dumpen vet att den ipn är kopplad till mrX . De antar att det är det eftersom de inte gett ut den sidan till någon annan på några dagar, men hur många har kännedom om sidan, har en spridits vidare. De kan inte garantera att just mrX har den ipn som de antar att han har.

Så, detta eviga prat om att de vet vem en person är för att de loggat en ip är helt enkelt felaktigt, men funkar bevisligen väl för att övertyga den tekniskt okunniga massan.
Citera
2023-07-09, 20:53
Medlem
Conjurings avatar
Karategäddan.
They dropped that nigga immediately.

”Karatelandslaget har nu tagit bort Filip från alla uppdrag. Även arbetsgivaren har valt att vidta åtgärder.”

Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
För att han hann ta livet av sig innan de skulle publicera och då avstod man att publicera av hänsyn till familjen.
Det låter som att den sexchatten måste ha varit vild.
Citera
2023-07-09, 21:01
Medlem
Citat:
Ja, det är fem döda totalt. Jag gjorde en lista för ett tag sen, liksom flera andra har försökt göra före mig:

(FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!
Tack! Visste jag hade sett det!!
Citera
2023-07-09, 21:02
Medlem
BeachBobs avatar
Denna grisen, gädda 102 kan jag inte förstå att kvinnan och sonen som är 16 år. Att dom inte flyttar utan stannar kvar hos den här grisen. Det är en gåta för mig.
https://dumpen.se/2022/05/25/naste-man-i-hakte-napp-102/
Citera
2023-07-09, 21:08
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Denna grisen, gädda 102 kan jag inte förstå att kvinnan och sonen som är 16 år. Att dom inte flyttar utan stannar kvar hos den här grisen. Det är en gåta för mig.
Dom och dom. Sonen kan inte lastas för något sådant beslut. En kvinna som inte lämnar en sådan grisfarbror saknar dock självrespekt.
Citera
2023-07-09, 21:10
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Dom och dom. Sonen kan inte lastas för något sådant beslut. En kvinna som inte lämnar en sådan grisfarbror saknar dock självrespekt.
Du har rätt, givetvis kan inte sonen lastats för detta. Det var mer för att belysa hur familjesituationen ser ut att jag nämnde det.
Citera
2023-07-09, 21:12
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Ny gädda ute att sätta tänderna i!
Citera
2023-07-09, 21:14
Avslutad
Mellanstadielärare #252

https://dumpen.se/2023/07/09/mellanstadielarare-pa-tapeten-for-andra-gangen-napp-252-boras-varberg-goteborg-skovde/
Citera
2023-07-09, 21:16
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galgmannen
Klart det går att trixa med IP-nummer, men jag får inte ihop det ändå. Jag menar jag kan väl använda någon annans IP-nummer och bilder för att utge mig vara någon annan men att sen träffas irl? För att åka dit fastän men är oskyldig då krävs det väl isf att personen man utgett sig för att vara står och väntar just där och då, det känns ju lite osannolikhet.

Men visst BARA IP-nummer räcker ju inte …
Är osäker, men sitter man på en trådlös router så är de väl den IP-nummer som syns? Kan då sitta många användare på samma.
Citera
2023-07-09, 21:20
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Det är en gåta för mig med.
Han vill träffa en mamma med sin treåring.
Då vet vi vad han gjorde med sin son.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in