2023-07-09, 18:19
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag valde det här ämnet i den här tråden.

Jag tänker inte göra dig till viljes eftersom det både är olagligt och otillåtet.

Du verkar o övrigt förväxla att hålla sig till topic med att hålla med.

IQ battlet är det upp till publiken att bedöma men gott som i gottigottgott stavas med o.
Stavar du med å så är det supinum formen av gå.

Kan du inte istället komma med synpunkter på något av de inlägg jag tagit upp här i tråden? Nedanstående exempelvis. Som självutnämnd intellektuell ekvilibrist borde du ju nappa direkt. Även om din posthistorik inte indikerar annat än medelmåttiga och trista tantinlägg.

Anser du att det här inlägget är OT? Om ja, berätta varför?

Moral har alltid varit viktigt inom NS. Finns det andra sunkiga beteenden förutom koranbränning du skulle vilja ge ditt bifall till förresten? Gravskändning? Likskändning? Om du har en sådan liberal syn på moral så förmodar jag att du njuter av Pridemånaden nu.”/Aegishjalmr
2023-07-09, 18:33
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Hahaha. Du gör det igen. Är du efterbliven på riktigt eftersom du gång på gång gör exakt det du anklagat mig för? Observera att jag själv inte anser det vara OT dock. Men kan du inte tala om för mig varför det bara är underforumen PI och PU som tar bort inlägg av det slag jag råkat ut för?

DU har gått OT

DU är varnad för detta, vare sig du skiter i det eller inte, så står varningen kvar.

END of story.
2023-07-09, 18:58
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Men jag kommer att fortsätta att utveckla min kritik i den här tråden. Att det provocerar dig jämte en skock andra modfellater är lika uppenbart som underhållande. Det är alltid regel 0.03 som missbrukas av usla mods eftersom den regeln är oerhört mycket mer subjektiv än övriga. Något som inte bara bevisas av hur olika 0.03 bedöms i olika underforum på flashback utan även i denna tråd.

Den DUNDER-VARNINGEN du har fått, inrymmande 6-7 klavertramp, tycker du den är berättigad eller inte?

Yes or no please‼️
2023-07-09, 19:05
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Den DUNDER-VARNINGEN du har fått, inrymmande 6-7 klavertramp, tycker du den är berättigad eller inte?

Yes or no please‼️

Den frågan har jag besvarat för länge sen och flera gånger. Nej alltså. Men orsaken till att jag startat den här tråden är alltjämt att bedömningar av 0.03 är åt helvete för ojämna mellan olika underforum.
2023-07-09, 19:13
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Den frågan har jag besvarat för länge sen och flera gånger. Nej alltså. Men orsaken till att jag startat den här tråden är alltjämt att bedömningar av 0.03 är åt helvete för ojämna mellan olika underforum.

Nej!

Du startade tråden i ett försök att få bort varningen.

Det framgår av trådens rubrik och 3 ggr i trådstarten.

Inalles 4 ggr.

Varningen ligger fast och du kan inte göra ett skit åt det.
2023-07-09, 19:49
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blandsoft
Jag har haft ett konto sen 2010 och har därmed 3 år mer kunskap än du. I vissa delforum kan moderatorerna vara mer lata och då kan man ibland komma undan med OT, men det betyder inte att reglerna är annorlunda där. Jag har aldrig skrivit i delforumet du pratar om så uppenbarligen är det inte delforumet som är annorlunda än alla andra.

Fast jag kan ju hävda att jag haft konto sen 2003 om inget behöver bevisas. Vilket som vet jag att regel 0.03 missbrukas grovt av mods för att den är så subjektiv. Övriga regler tillämpas tämligen likartat på olika underforum…men så är det ej med regel 0.03.
2023-07-09, 19:52
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Nej!

Du startade tråden i ett försök att få bort varningen.

Det framgår av trådens rubrik och 3 ggr i trådstarten.

Inalles 4 ggr.

Varningen ligger fast och du kan inte göra ett skit åt det.

Varför ställde du frågan då om du redan tycker dig veta svaret? Mitt svar är alltjämt att jag ville ha mina inlägg återinsatta vilket endast är möjligt om varningen tas bort. Det var emellertid inte skälet till att jag startade den här tråden vilket jag också redogjort för tidigare.
2023-07-09, 20:02
Medlem
Tuors avatar
Nu har jag läst igenom allt ordentligt och jag tycker helt klart att de flesta av inläggen borde ha fått ligga kvar.

Om det där är offtopic så är ju flashback värre än Reddit.
Senast redigerad av Tuor 2023-07-09 kl. 20:06.
2023-07-09, 20:11
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ja, det kan du. Det som är bra är att varken du eller jag behöver tro varandra eftersom verkligheten är likadan oavsett vad. Har du något belägg för att regeln har missbrukats i det här fallet?

Som jag påpekat tidigare. Om en mod i ett svep raderar sju inlägg för en användare så är det användaren och inte inläggen mod är ute efter.
2023-07-09, 20:22
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Nej, det beror på att du hade en hel OT-diskussion där fokuset var motdebattörens intelligens och förmåga att hålla sig till ämnet. Det hade inget med koranbränning att göra.

Nope. Att du stör dig på pejorativa epitet förtar inte det faktum att jag även uppehållit mig vid trådämnet moral och koranbränningar. Att andra användare inte klarat det och att jag därför uppmanat dem att göra det ska inte jag få skit för.
2023-07-09, 20:40
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Du har fler inlägg än den där du kritiserar honom för att inte vara on topic. Även det inlägget är off topic för att det, som sagt, inte handlar om ämnet. Flashback har hårda regler när det gäller att vara on topic, det är något du helt enkelt måste lära dig.

Kan du förklara vilken del av detta inlägget som handlar om moralen i att bränna koranen till exempel?

Detta har inte ett dugg att göra med ämnet. Du diskuterar personen, inte ämnet.

Som vilka då? Det finns ett inlägg som är mest ad hominem men även det innehåller ett sakargument om ”önsketänkande” kopplat till den aktuelle användarens resonemang. Övriga inlägg är ontopic eller uppmaningar att hålla sig ontopic. Som tidigare konstaterar jag att mina inlägg hade fått stå kvar i andra underforum. Det är främst PU och PI som tycks ha förvandlats till någon jävla lekstuga för skitnödiga millennials och boomers.
2023-07-09, 20:58
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
En enda mening som kan kopplas till ämnet där resten av inlägget är off topic-gnällande om personen godkänns naturligtvis inte som ett on topic-inlägg.
Att enbart uppmana någon att vara on topic är i sig off topic eftersom det inte har med topic att göra. Vad är det som är svårt att förstå? Jag har förklarat detta minst 5 gånger nu.
Sen har vi detta:

Återigen babbel om användarens person och inget om själva ämnet. Vilken del av detta är on topic?

Nix. Att uppmana en användare att hålla sig ontopic är OT endast i en orwelliansk värld. Jag har gjort liknande uppmaningar i mängder av inlägg under årens lopp i flera andra underforum och de har aldrig raderats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in