2023-07-09, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vi behöver inte kolla på er som exempel. Det finns gott om faktaunderlag att lag som spela i Europa underpresterar i ligamatchen efteråt.

(Det räcker med att spela Stryktipset regelbundet för att notera det.)

Möjligt. Du tog ju dock oss som exempel så därför ville jag flika in med information om hur säsongen artade sig för oss.
Citera
2023-07-09, 15:19
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Summerar vi ditt inlägg så är vi väl tillbaka där jag startade? En Malmöits inställning är att svenska klubbar inte kommer klara att dubblera för att MFF har misslyckats med detta?

Har själv högre förhoppningar om våra spelare än så. Häckens och Djurgårdens för att nämna två som exempel. Om just vi (DIF) skulle lyckas ta oss förbi Lozern som var 1:miljarden att vi skulle få.

Vinna den och få spela alla efterföljande matcher är något jag välkomnar. För vår slutposition i årets allsvenska också. Något jag tror alla spelare i DIF skriver under på.

Inte MFF-supportrar dock.

Detta stycket som jag först skrev till dig säger väl att det inte är min inställning? Malmöit till trots. `

Citat:
Däremot anser jag själv att snacket kring att "dubbla" - att spela Europa och Allsvenskan samtidigt är något överreklamerat vid det här laget då det är så mycket andra faktorer som spelar in också. Det ger verkligen ingenting då vi inte vet hur t.ex. Häcken skulle hantera Europa vid eventuell kvalifikation, det skulle kunna gå dåligt och samtidigt gå bra. Bara Gud vet. Vi kan ju återkomma senare i höst istället och analysera saken.

Men om vi nu ska se det svart och vitt som du och andra supportrar verkar göra. Det är ABSOLUT INTE tufft att spela i både Europa och Allsvenskan samtidigt, det gick ju som på räls för t.ex. DIF oktober 2022 när man besegrade Gent x2 men fick stryk x3 i Allsvenskan. Det är inte tufft alls, det är hur skönt som helst för spelarna att dubbla på sitt matchschema, det tar inte alls på krafterna. Det är ju "inspirerande".

Prova att läsa om mina inlägg igen.
Har aldrig hävdat att det är omöjligt att dubbla Europa + Allsvenskan, snarare hävdat att det är tufft. Hur kan det vara en så kontroversiell åsikt? Mycket märkligt.
Citera
2023-07-09, 15:21
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Följer egentligen inte Allsvenskan, men helvete vad kul det är att AIK nästan ligger sist. Är det inte bland det roligaste som hänt om de skulle åka ner en division?
Citera
2023-07-09, 15:29
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Detta stycket som jag först skrev till dig säger väl att det inte är min inställning? Malmöit till trots. `

Men om vi nu ska se det svart och vitt som du och andra supportrar verkar göra. Det är ABSOLUT INTE tufft att spela i både Europa och Allsvenskan samtidigt, det gick ju som på räls för t.ex. DIF oktober 2022 när man besegrade Gent x2 men fick stryk x3 i Allsvenskan. Det är inte tufft alls, det är hur skönt som helst för spelarna att dubbla på sitt matchschema, det tar inte alls på krafterna. Det är ju "inspirerande".

Prova att läsa om mina inlägg igen.
Har aldrig hävdat att det är omöjligt att dubbla Europa + Allsvenskan, snarare hävdat att det är tufft. Hur kan det vara en så kontroversiell åsikt? Mycket märkligt.

Det blir en massa ord.

Jag vill se Djurgården spela så många matcher som möjligt 2023. Tror även att spelarna vill spela så många matcher som möjligt.

Frågan är om detta hämmar slutresultatet i allsvenskan eller inte? Jag har ett tydligt ifrågasättande i frågan. Exempelvis hur vi började vinna en massa matcher i följd när vi samtidigt dubblerade 2022.

Vad är ditt utlåtande?
Citera
2023-07-09, 15:37
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Det blir en massa ord.

Jag vill se Djurgården spela så många matcher som möjligt 2023. Tror även att spelarna vill spela så många matcher som möjligt.

Frågan är om detta hämmar slutresultatet i allsvenskan eller inte? Jag har ett tydligt ifrågasättande i frågan. Exempelvis hur vi började vinna en massa matcher i följd när vi samtidigt dubblerade 2022.

Vad är ditt utlåtande?

Du har fått mitt utlåtande. Kan vara både hämmande och icke-hämmande men jag lutar åt att det är tufft att hänga med i en guldstrid. Några säsonger där vi inte alls klarat av Allsvenskan och förra säsongen när ni antagligen gav bort guldet till Häcken är exempel på att det är svårt att dubbla. Självklart vill man se sitt lag spela många matcher, men det är en annan diskussion.
Senast redigerad av OvissFramtid 2023-07-09 kl. 15:39.
Citera
2023-07-09, 16:08
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Möjligt. Du tog ju dock oss som exempel så därför ville jag flika in med information om hur säsongen artade sig för oss.

Nu var det ju Djurgårdare högre upp i tråden som tog upp er höst förra året.
Citera
2023-07-09, 17:01
Medlem
cokehyenas avatar
Börjar det bli lite ängsligt i Malmö?

Mycket snack om DIF just nu.
Citera
2023-07-09, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Allt är bättre än Faraj iallafall. Han kommer undan lite för att Guidetti är ett tacksamt offer. Jeremejeff-Guidetti på plan samtidigt hade varit något. 💩
I går så spelade vi ändå så det blev lite bollar för Guidetti att jobba på, sedan satt de inte.

Sedan återigen - stolpdjävel. Nu har vi haft tre med Mjällby och Sirius matchen samt missade straff. Kan man få lite medgång tack.

Är Höstgnaget tillbaka?
Citera
2023-07-09, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Börjar det bli lite ängsligt i Malmö?

Mycket snack om DIF just nu.

Tydligen snackar MFF-are för mkt om alla lag i allsvenskan i en tråd om allsvenskan 😂😂😂

Kanske ska prata om premier league lag istället eftersom alla verkar tycka det är för mkt prat om allsvenska lag i tråden 👌
Citera
2023-07-09, 17:15
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Tydligen snackar MFF-are för mkt om alla lag i allsvenskan i en tråd om allsvenskan 😂😂😂

Kanske ska prata om premier league lag istället eftersom alla verkar tycka det är för mkt prat om allsvenska lag i tråden 👌
Haha fast det har ju inte varit så mycket gnabb mellan våra lag i år. Sen värvade vi Musa och nu är vi i praktiken 4p efter.
Citera
2023-07-09, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Haha fast det har ju inte varit så mycket gnabb mellan våra lag i år. Sen värvade vi Musa och nu är vi i praktiken 4p efter.

4p ??

Du håller väl på Djurgården ?
Citera
2023-07-09, 17:19
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
4p ??

Du håller väl på Djurgården ?
Ni torskar mot oss nästa måndag. Sen torskar ni "hängmatchen" mot Häcken.

4p i praktiken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in