Citat:
Ursprungligen postat av
London
Summerar vi ditt inlägg så är vi väl tillbaka där jag startade? En Malmöits inställning är att svenska klubbar inte kommer klara att dubblera för att MFF har misslyckats med detta?
Har själv högre förhoppningar om våra spelare än så. Häckens och Djurgårdens för att nämna två som exempel. Om just vi (DIF) skulle lyckas ta oss förbi Lozern som var 1:miljarden att vi skulle få.
Vinna den och få spela alla efterföljande matcher är något jag välkomnar. För vår slutposition i årets allsvenska också. Något jag tror alla spelare i DIF skriver under på.
Inte MFF-supportrar dock.
Detta stycket som jag först skrev till dig säger väl att det inte är min inställning? Malmöit till trots. `
Citat:
Däremot anser jag själv att snacket kring att "dubbla" - att spela Europa och Allsvenskan samtidigt är något överreklamerat vid det här laget då det är så mycket andra faktorer som spelar in också. Det ger verkligen ingenting då vi inte vet hur t.ex. Häcken skulle hantera Europa vid eventuell kvalifikation, det skulle kunna gå dåligt och samtidigt gå bra. Bara Gud vet. Vi kan ju återkomma senare i höst istället och analysera saken.
Men om vi nu ska se det svart och vitt som du och andra supportrar verkar göra. Det är ABSOLUT INTE tufft att spela i både Europa och Allsvenskan samtidigt, det gick ju som på räls för t.ex. DIF oktober 2022 när man besegrade Gent x2 men fick stryk x3 i Allsvenskan. Det är inte tufft alls, det är hur skönt som helst för spelarna att dubbla på sitt matchschema, det tar inte alls på krafterna. Det är ju "inspirerande".
Prova att läsa om mina inlägg igen.
Har aldrig hävdat att det är omöjligt att dubbla Europa + Allsvenskan, snarare hävdat att det är tufft. Hur kan det vara en så kontroversiell åsikt? Mycket märkligt.