Citat:
Ursprungligen postat av
Samizdat
Med tanke på att du vill ha sakliga argument från alla andra så kan du väl bemöta argumenten i stället för att tramsa? Du var rätt vettig förr men nu för tiden påminner du mer och mer om en viss general i den engelska tråden. Lagom tröttsamt.
Något lag har tagit minst 32 poäng på de första 15 omgångarna varje år sedan 2014. Det är inget speciellt med den poängskörden.
Jag skrev ingenting om varken Malmös eller Elfsborgs spelschema, för det handlade om Häcken och er poängskörd och er möjlighet att nå 70 poäng. Du får gärna förklara hur ni ska klara av det när ni är skadedrabbade, förmodligen säljer flera viktiga spelare och ska dubbla med europakval och eventuellt även gruppspel. För egen del tror jag att ni i slutändan kommer ha tagit färre poäng än de 64 poäng ni tog 2022.
Jag kan ärligt säga att jag knappt orkade ögna igenom dagens skörd av hysteriska inlägg från MFF:are.
Jag har inte påstått att det var något speciellt. Däremot är det rena fakta att vi tagit fler poäng hittills i år med ett svårare spelschema avklarat och mycket skador som säkert bidragit till att vårat spel inte klaffat helt ännu.
Jag är inte det minsta orolig över att vi skulle bli svagare efter försäljningar. Snarare tvärtom om Martin får en helt annan plånbok att arbeta med. Se hur han förvaltade pengarna från Wålemark. Dom som är aktuella för försäljning nu är i första hand Traore och Amane och eventuellt Lund.
Amane är grym men skulle få svårt att peta Gustafsonx2 och Rygaard.
Sedan vet jag inte hur många gånger jag skall skriva det men nästan vem som helst skulle ösa in mål för oss som anfallare. Får vi bara in en snabb ersättare för Traore så kommer även han snitta något mål per match. Därför kanske det skulle räcka med att spela Sonko i denna simplare position som inte kräver så jäkla mycket av spelaren.
Lund skulle däremot vara svår att ersätta då han mycket väl kan vara hela allsvenskans bäste spelare.
Jag har sagt hela året att vi lär ta fler poäng än 2022 och just nu stämmer det med enklare matcher väntandes och ett par nivåer till inneboende hos oss.