2023-07-09, 11:11
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Fan vad jag älskar internet

Från en GP-artikel om en Gothia Cup-final 2013. GAIS mötte Kampala Junior Team. Var tvungen att kolla upp. "När fan mötte GAIS Uganda?" var min första tanke.
Citera
2023-07-09, 11:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Med tanke på att du vill ha sakliga argument från alla andra så kan du väl bemöta argumenten i stället för att tramsa? Du var rätt vettig förr men nu för tiden påminner du mer och mer om en viss general i den engelska tråden. Lagom tröttsamt.

Något lag har tagit minst 32 poäng på de första 15 omgångarna varje år sedan 2014. Det är inget speciellt med den poängskörden.

Jag skrev ingenting om varken Malmös eller Elfsborgs spelschema, för det handlade om Häcken och er poängskörd och er möjlighet att nå 70 poäng. Du får gärna förklara hur ni ska klara av det när ni är skadedrabbade, förmodligen säljer flera viktiga spelare och ska dubbla med europakval och eventuellt även gruppspel. För egen del tror jag att ni i slutändan kommer ha tagit färre poäng än de 64 poäng ni tog 2022.

Jag kan ärligt säga att jag knappt orkade ögna igenom dagens skörd av hysteriska inlägg från MFF:are.

Jag har inte påstått att det var något speciellt. Däremot är det rena fakta att vi tagit fler poäng hittills i år med ett svårare spelschema avklarat och mycket skador som säkert bidragit till att vårat spel inte klaffat helt ännu.

Jag är inte det minsta orolig över att vi skulle bli svagare efter försäljningar. Snarare tvärtom om Martin får en helt annan plånbok att arbeta med. Se hur han förvaltade pengarna från Wålemark. Dom som är aktuella för försäljning nu är i första hand Traore och Amane och eventuellt Lund.

Amane är grym men skulle få svårt att peta Gustafsonx2 och Rygaard.

Sedan vet jag inte hur många gånger jag skall skriva det men nästan vem som helst skulle ösa in mål för oss som anfallare. Får vi bara in en snabb ersättare för Traore så kommer även han snitta något mål per match. Därför kanske det skulle räcka med att spela Sonko i denna simplare position som inte kräver så jäkla mycket av spelaren.

Lund skulle däremot vara svår att ersätta då han mycket väl kan vara hela allsvenskans bäste spelare.

Jag har sagt hela året att vi lär ta fler poäng än 2022 och just nu stämmer det med enklare matcher väntandes och ett par nivåer till inneboende hos oss.
Citera
2023-07-09, 12:10
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag kan ärligt säga att jag knappt orkade ögna igenom dagens skörd av hysteriska inlägg från MFF:are.

Lund skulle däremot vara svår att ersätta då han mycket väl kan vara hela allsvenskans bäste spelare.

Jag har sagt hela året att vi lär ta fler poäng än 2022 och just nu stämmer det med enklare matcher väntandes och ett par nivåer till inneboende hos oss.
Ja, jävlar vilket hysteriskt inlägg jag skrev, verkligen.

Jag noterar att du fortfarande helt ignorerar det faktum att ni ska börja dubbla. Du tror inte det kommer påverka alls, eller hur ska man tolka det? I och med att du inte bemöter det med ett enda ord.

Och nej, Lund är inte ligans bästa spelare. Han är inte ens ligans bästa vänsterback.
Citera
2023-07-09, 12:14
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Från en GP-artikel om en Gothia Cup-final 2013. GAIS mötte Kampala Junior Team. Var tvungen att kolla upp. "När fan mötte GAIS Uganda?" var min första tanke.

Jag hade ändå betalat för att se GAIS a-lag möta Ugandas landslag
Citera
2023-07-09, 12:17
Avslutad
Citat:

Jag noterar att du fortfarande helt ignorerar det faktum att ni ska börja dubbla. Du tror inte det kommer påverka alls, eller hur ska man tolka det? I och med att du inte bemöter det med ett enda ord.

Och nej, Lund är inte ligans bästa spelare. Han är inte ens ligans bästa vänsterback.
Trams! Bussanello är duktig men såklart på en lägre hylla trots att han är äldre.

Räcker egentligen att titta på cupfinalen för att se något Busanello inte varit i närheten av.

Eller du kanske tänkte på Otieno? Tror inte han är bättre heller även om han är grym. Eller Elias Andersson? Det är en hel drös med spelare där bakom Lund som är ruggiga. Skulle ha svårt att utse en tydlig tvåa.

Joe Gyau skulle nog kunna bli en fin ersättare för Lund förresten, synd att han är 30 redan bara.
Senast redigerad av trazke 2023-07-09 kl. 12:35.
Citera
2023-07-09, 12:30
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Matchdags igen och nu är tiden kommen för lill-bagarn att visa vad han går för mot sitt gamla lag.

Framåt Malmö!
Citera
2023-07-09, 12:30
Medlem
Londons avatar
Citat:

En viktig poäng som framförs av MFF:are. Jobbigt att spela matcher i MFF tydligen.

I Djurgården sade spelarna konsekvent att matchandet var inspirerande. Schüller poängterade vilken energi det gav truppen. Poängsnittet gick också upp trots ett tightare spelschema än någonsin tidigare pga vinter-VM.

En ny sommar och höst med Europaspel väntar och mer data till empirin som stödjer eller fäller tanke och teori om att ökat matchande leder till sämre resultat inhemskt.

Kan det vara så enkelt som att MFF inte har tillräckligt med lungor eller skaft mellan benen för att hantera dubbla åtaganden? En kultur hos er som ska skrivas till sanning för alla andra för att ni misslyckats?
Citera
2023-07-09, 13:05
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Poängsnittet gick också upp trots ett tightare spelschema än någonsin tidigare pga vinter-VM.
Från att europakvalet började (borta mot Rijeka) spelade ni 15 matcher i Allsvenskan och tog 27 poäng.

I de föregående 15 omgångarna hade ni tagit 30 poäng. Men okej, visst, ert poängsnitt gick upp. Absolut. Vi säger så.

Edit: skrev felaktigt 32, skulle varit 30
Senast redigerad av Samizdat 2023-07-09 kl. 13:15.
Citera
2023-07-09, 13:05
Avslutad
Citat:
En viktig poäng som framförs av MFF:are. Jobbigt att spela matcher i MFF tydligen.

I Djurgården sade spelarna konsekvent att matchandet var inspirerande. Schüller poängterade vilken energi det gav truppen. Poängsnittet gick också upp trots ett tightare spelschema än någonsin tidigare pga vinter-VM.

En ny sommar och höst med Europaspel väntar och mer data till empirin som stödjer eller fäller tanke och teori om att ökat matchande leder till sämre resultat inhemskt.

Kan det vara så enkelt som att MFF inte har tillräckligt med lungor eller skaft mellan benen för att hantera dubbla åtaganden? En kultur hos er som ska skrivas till sanning för alla andra för att ni misslyckats?

En otroligt intressant fråga!
Citera
2023-07-09, 13:07
Medlem
Londons avatar
Citat:
Från att europakvalet började (borta mot Rijeka) spelade ni 15 matcher i Allsvenskan och tog 27 poäng.

I de föregående 15 omgångarna hade ni tagit 32 poäng. Men okej, visst, ert poängsnitt gick upp. Absolut. Vi säger så.

Hur såg det ut de spelitensiva sommarmånaderna. Då vi borde förlorat en massa poäng till följd av dubbelt matchande?
Citera
2023-07-09, 13:36
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Hur såg det ut de spelitensiva sommarmånaderna. Då vi borde förlorat en massa poäng till följd av dubbelt matchande?
Det är du som påstår att Djurgårdens poängsnitt ökade: "Poängsnittet gick också upp"

Poängsnitt första 15 omgångarna: 2 poäng per match (30 poäng)
Poängsnitt sista 15 omgångarna: 1,8 poäng per match (27 poäng)

Är det ett ökat poängsnitt?

Ni tappade poäng mot bottenlagen Varberg och Värnamo och på hösten förlorade ni tre raka matcher för första gången sedan 2018, mittemellan de två vinsterna mot Gent i UECL-gruppspelet.

23 av era 48 tävlingsmatcher under 2022 spelades under augusti-oktober. Ni kastade bort guldet med tre raka förluster inklusive seriefinalen mot Häcken. Men varför bry sig om de faktiska resultaten när man kan fokusera på hur Schüller upplevde det?
Citera
2023-07-09, 13:37
Medlem
mishimas avatar
Det är fel att kolla på hela poängsnittet. Utan man måste kolla på enskilda matcher och spelschemat.

På de sex allsvenska matcher Djurgården spelade direkt efter gruppspelsmatch tog man endast sju poäng.

Jag sticker ut hakan och säger att Djurgården hade vunnit allsvenskan utan Conference League. Här avgjordes det:

6 oktober Gent, seger 1-0
9 oktober Häcken hemma, förlust 0-1
13 oktober Gent hemma, seger 4-2
16 oktober AIK hemma, förlust 1-2

Tror ni Djurgården hade tagit noll poäng där om man inte spelat i Conference League?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in