2023-07-09, 12:23
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Vad är det som gör att du tror det är fler som är mot dumpen är som är för?

Jag uttryckte mig otydligt.
Menade att det finns fler än de som hörs, som har betänkligheter mot Dumpens tillvägagångssätt, även om syftet givetvis är gott.
Citera
2023-07-09, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Ja jo det är ju sant!! Det är ju bättre att Patrik och Sara kommer än riktiga barn. Självklart. Men de kunde ju ha lite journalistisk etik och täcka över ansiktena som t ex Trolljägarna gjorde.

Men till skillnad från troll så är det väldigt viktigt att de närmaste vet vilka dessa är så att de kan skydda sina barn. Polisen kommer inte gå ut med det liksom.
Citera
2023-07-09, 12:26
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ja jo det är ju sant!! Det är ju bättre att Patrik och Sara kommer än riktiga barn. Självklart. Men de kunde ju ha lite journalistisk etik och täcka över ansiktena som t ex Trolljägarna gjorde.

En av anledningarna till att dom inte gör det är för att eventuella offer ska känna igen personen och höra av sig, enligt dumpen själva har det hänt att barn eller vuxna hört av sig och berättat att dom blivit utsatt just av den gädda dom hängt ut
Citera
2023-07-09, 12:31
Medlem
Enydrions avatar
Expressen har också en genomvidrig artikel om Dumpen idag, de låtsas skriva av ETC utan att göra några egna vettiga reflektioner.

Enligt Expressen så har snubben som tagit livet av sig stämt träff med en 28 åring...

Jag förutsätter att 28 åringen har utgett sig för att vara ett barn...

Men de Vidriga ETC och vidriga Expressen verkar tycka att Dumpen ska sätta riktiga barn att chatta med eventuella pedofiler de kommer i kontakt med?

ETC och Expressen måste ha många pedofiler anställda helt enkelt...
Citera
2023-07-09, 12:36
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Jag uttryckte mig otydligt.
Menade att det finns fler än de som hörs, som har betänkligheter mot Dumpens tillvägagångssätt, även om syftet givetvis är gott.

Det håller jag med dig om
Jag är inte helt okritiskt mot dumpen, en av gäddorna som hängts ut anser jag utifrån filmen och chattloggarna aldrig borde ha hängts ut
Citera
2023-07-09, 12:39
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Expressen har också en genomvidrig artikel om Dumpen idag, de låtsas skriva av ETC utan att göra några egna vettiga reflektioner.

Enligt Expressen så har snubben som tagit livet av sig stämt träff med en 28 åring...

Jag förutsätter att 28 åringen har utgett sig för att vara ett barn...

Men de Vidriga ETC och vidriga Expressen verkar tycka att Dumpen ska sätta riktiga barn att chatta med eventuella pedofiler de kommer i kontakt med?

ETC och Expressen måste ha många pedofiler anställda helt enkelt...

Nej, han bestämde träff men en som utgav sig för att vara 28
Han hade sexchattat med flera låtsasbarn innan men dom lyckades aldrig få till en träff med han så för att konfrontera han var dom tvungen att locka med en vuxen
Citera
2023-07-09, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Öppnar ju upp för en rättsosäkerhet utan dess like. Att personen dyker upp på en bestämd tid och plats kan användas för att styrka uppsåt.

Vem som helst kan egentligen registrera ett konto i någons namn på KIK eller Snapchat och sno några bilder från personens Facebooksida och visa upp i en chatt. Är det rättssäkert?

Jag antar att du själv förstår vart det kommer att leda.
Jag är benägen att hålla med. Jag är 110% för att gäddkräken/pedofilfittorna ska hängas ut för allmän beskådan.

Men börja förfan inte rucka på säkerheten kring vilka som hängs ut. Det ska vara fastställt till 100% att det är personen i fråga som pedofilchattat innan uthängning sker.

Tummar Dumpen på fastställningsmetoder/identifiering/bevisning, är dom illa ute.

Tänk er att dyka upp där själva, för att någon velat jävlas och skickat ens namn, bild och fejkad chattlogg till Dumpen, som sväljer betet utan följdfrågor och hänger ut en?

Jag hade mördat för en sån sak. Hade ju aldrig gått att rentvå sig från en pedofilstämpel.

Häng gärna ut pedofilsnusket, men med 100% säkerhet bakom uthängningen
Citera
2023-07-09, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChevroletSilverado
Jag är benägen att hålla med. Jag är 110% för att gäddkräken/pedofilfittorna ska hängas ut för allmän beskådan.

Men börja förfan inte rucka på säkerheten kring vilka som hängs ut. Det ska vara fastställt till 100% att det är personen i fråga som pedofilchattat innan uthängning sker.

Tummar Dumpen på fastställningsmetoder/identifiering/bevisning, är dom illa ute.

Tänk er att dyka upp där själva, för att någon velat jävlas och skickat ens namn, bild och fejkad chattlogg till Dumpen, som sväljer betet utan följdfrågor och hänger ut en?

Jag hade mördat för en sån sak. Hade ju aldrig gått att rentvå sig från en pedofilstämpel.

Häng gärna ut pedofilsnusket, men med 100% säkerhet bakom uthängningen
Jag är övertygad om att Dumpen är noga som fan bland annat av den anledningen. De har avstått från at hänga ut nästan 100 pers då de inte varit helt säkra. Och de har numera en hel del mer stöd från it-forensiker och liknande än de hade i början. Fler kontakter och supportrar på mycket bra positioner i samhället.
Citera
2023-07-09, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riskbanken
Tredje självmordet efter uthängning enligt Expressens artikel. ?
https://www.expressen.se/nyheter/man-hangdes-ut-av-dumpen-tog-sedan-sitt-liv/
Vem ska ta på sig att visa Expressen mer konkreta bevis?
Citera
2023-07-09, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Vem ska ta på sig att visa Expressen mer konkreta bevis?

Håller med, tror varken ut eller in, vad som skrivs numera.
Citera
2023-07-09, 13:01
Medlem
Citat:
Standardsvaret från pöbeln.
Det är på grund av Dumpens uthängningar som dessa människor begick självmord.
Knappast enbart. men en viss procent av de som avslöjas med otrohet, brottslighet eller annat väljer den vägen, sen hade de här personerna alkoholproblem, drogproblem, var arbetslösa, sinnesjuka, kåkfarare osv. vilket alla är riskfaktorer. Enbart tre är bekräftade självmord, inget av dem bekräftat som pga Dumpen.

Syrran som intervjuades har uppenbart inte läst chattarna från brorsan där han beskriver hur han våldtagit hennes dotter och andra barn, eller några av hans inlägg i de pedofilgrupper han var medlem i. Polisen är de som kopplat ihop han s ip med hans aktivitet på nätet, inte Dumpen. Han skickade fruktansvärt övergreppsmaterial. Avslöjas man med sådant kanske man väljer att ta sig av daga men eftersom det var ett och ett halvt år sedan tror jag knappast det beror på det, snarar det han gjort och följderna det fick, dvs skilsmässa, arbetslöshet, straff för övergreppsmaterial osv. ovanpå det redan existerande missbruket.
Citera
2023-07-09, 13:02
Medlem
Citat:
Ditt svartvita tänk är symptomatiskt för dumpens anhängare. Vi är fler som tycker det är rättsvidrigt att hänga ut folk och uppmana till folkdomstol och pöbelmentslitet, samtidigt som vi är normala personer som anser att det är viktigt att skydda barn från pedofiler.
Vad är dina åsikter om invandring?

Välkommen till tråden förresten, du skriver dock om Dumpen som om du inte är ny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in